Spletni nakupi: Rast družbenih omrežij in segmenta C2C
Kakšna so najnovejša vedenja in pričakovanja slovenskih spletnih kupcev?
Kaja Kovič
E-shopper barometer (raziskava s strani Geopost, katerega del je tudi DPD Slovenija) se že osmo leto zapored osredotoča na trende in navade e-nakupovanja. Aktualna izdaja je pokazala, da skoraj polovica vseh slovenskih spletnih kupcev nakupe opravlja zelo redno, enkrat mesečno. Hkrati so ugotovili, da je odstotek vseh spletnih kupcev v Sloveniji za nekaj odstotnih točk manjši kot drugod po Evropi. Raziskava kaže tudi na to, da 11 odstotkov manj sodelujočih meni, da z e-nakupi prihranijo čas, a kljub temu 72 odstotkov Slovencev še vedno nakupuje preko spleta. V spletno košarico največkrat dodajo čevlje, sledijo izdelki, povezani z lepoto in zdravjem, ter modni izdelki.
Družbena omrežja – novi nakupovalni raj
Nakupovanje preko družbenih omrežji je postalo stalnica tako med slovenskimi kot tudi evropskimi spletnimi kupci. Družbena omrežja tako razvijajo nove funkcije, ki omogočajo, da se na platformah proda vedno več. Raziskava E-shopper barometer je tako pokazala, da 82 odstotkov slovenskih rednih spletnih kupcev uporablja družbena omrežja tudi v nakupovalne namene in da jih 60 odstotkov nakupuje neposredno na družbenih platformah.
P(re)prodaja med fizičnimi osebami
Kar 75 odstotkov slovenskih spletnih kupcev prodaja in/ali kupuje na področju C2C oziroma »second-hand«. Največji razlog za to je prihranek denarja, sledita mu okoljska ozaveščenost in podpora lokalnim podjetjem ali posameznikom. C2C-trgovina zadnja leta močno raste, saj 38 odstotkov spletnih kupcev te platforme uporablja vsak mesec.
Kaj je pomembno pri dostavi?
Današnji spletni kupci pričakujejo nemoteno nakupovalno izkušnjo, hitro in zanesljivo dostavo, možnost sledenja svojim paketom in svobodo odločanja, kdaj in kam bodo paketi dostavljeni. Raziskava kaže najpomembnejše segmente dostave: poznavanje točnega datuma in časovnega okvirja za dostavo, več možnosti za dostavo in preusmeritve paketov ter dostava naslednji dan.