zz
Aktualno

»Šport v živo? Močan turistični produkt.«

V industriji športnih dogodkov v živo smo priča pospešeni rasti udeležbe. Dogaja se generacijska in demografska evolucija obiskovalcev. Povečuje se tudi delež žensk in mlajše populacije.

Aleš Hostnik, vodja marketinga vzdržljivostnih športov pri Sport Media Fokus, je za MM uvodoma dejal: »Na primeru NLB Ljubljanskega maratona vam lahko povem, da k nam prihajajo udeleženci iz Egipta, bližnjega vzhoda in Kitajske, kjer je povprečna starost udeležencev bistveno nižja. Motiv za udeležbo na športnih prireditvah se je premaknil iz lovljenja rekordov v iskanje doživetij, izkušenj in ustvarjanje spominov. Športna prireditev je tako prešla od dirke v destinacijski turistični produkt. Globalni volumen potnikov na športne dogodke je v 2023 že 10 odstotkov večji kot v letu 2019, v nekaj letih pa naj bi športni turizem predstavljal kar 25 odstotkov celotnega turističnega potenciala.«

Gre za doživetje

Želja organizatorjev NLB Ljubljanskega maratona je za jubilejno 30. edicijo prireditve v 2026 preseči skupno številu udeležencev iz leta 2015, ko so zabeležili 20.086 prijavljenih tekačev, ko tekaški turizem še ni bil v takem vzponu, kot je zadnja leta, in so gostili pretežno slovenske tekače. »Pričakovanja za leto 2025 so optimistična in ciljamo na kočno število prijav 17.000 tekačev na vse tri razdalje 10, 21 in 42 kilometrov.«

Hostnik pri tem poudarja osebne izkušnje tekačev: »Ta je izredno pomemben faktor rasti udeležbe, in ocena zadovoljstva je postavka, ki mora biti v osrčju organizacije prireditve. Močno nas veseli z anketo dokazan dvig zadovoljstva tekačev v letošnjem letu na NLB Ljubljanskem maratonu. Na prireditvi z 28-letno tradicijo, smo v enem letu izboljšali zadovoljstvo tekačev za kar 11 točk (na 89 točk od 100 možnih) v primerjavi z letom 2023, ko smo prejeli oceno 78 točk. Anketo je rešilo 1.857 tekačev. To smo med drugim dosegli z natančno analizo ankete v 2023 in uvedli 15 konkretnih izboljšav področij, na katera so opozorili tekači.« Rast udeležbe po njegovih besedah izhaja iz natančne analize identitete dogodka, svoje ciljne skupine in globalnih trendov. Aktivnosti, ki pospešujejo rast udeležbe, morajo slediti željam ciljne skupine, izkoriščati dano tehnologijo in generirati atraktivno vsebino. Tekaške prireditve že dolgo niso več tek od A do B, ampak gre za doživetje. Ustvarjanje dodane vrednosti za tekače, komunikacijsko in aktivacijsko, je prava smer.«

z

Otočani bodo obiskali »veliko več dogodkov«

Ne povečuje pa se le udeležba športnih dogodkov, temveč tudi obisk tovrstnih prireditev. Raziskava športne in zabavne skupine R3 Sport razkriva, da med britanskimi odraslimi, ki obiskujejo športne dogodke v živo, kar 38 odstotkov načrtuje, da bo svojo udeležbo v naslednjih 12 mesecih povečalo, pri čemer vsak sedmi (15 odstotkov) namerava obiskati »veliko« več dogodkov. Več kot polovica (54 odstotkov) jih pravi, da bodo v prihodnjem letu obiskali enako število športnih dogodkov v živo. Le 3 odstotki jih namerava zmanjšati število obiskanih dogodkov, medtem ko le 1 odstotek ne načrtuje obiska nobenega dogodka (ostali pa niso prepričani, kako se bo njihova udeležba pri športnih dogodkih spremenila). Poleg tega 71 odstotkov udeležencev ocenjuje športne dogodke, ki jih obiskujejo, kot vredne svojega denarja.

 

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji