Ste za YouTube ali TikTok?
Rivalstvo med YouTubom in TikTom se krepi in vse bolj vpliva na mobilne videostrategije blagovnih znamk, vplivnežev in drugih ustvarjalcev videovsebin.
Kaja Kovič
Pexels
Funkcija YouTube Shorts je nedavno presegla 1,5 milijarde uporabnikov in njena priljubljenost raste. YouTube ima tudi daljšo zgodovino v svetu medijev in ga še vedno uporablja več ljudi. Po drugi strani pa je TikTok precej mlajši, a je njegova rast hitrejša – lani so dosegli skoraj 3,9 milijarde dolarjev prihodkov, letos pa se bodo ti skoraj potrojili, po oceni Insider Intelligence na 11,6 milijarde dolarjev. Ali to pomeni, da je le še vprašanje časa, kdaj bo TikTok postal ultimativna zmagovalna platforma za kratke videoposnetke? Ne.
Kdo je za YouTube, kdo za TikTok?
YouTube, kot smo že poročali v MM-u, neprestano uvaja novosti, v nadgradnjo platforme pa vlaga precej denarja. Pri boju za prevlado v svetu videoposnetkov mu pomagajo tudi določene geografske omejitve, kot je indijska prepoved TikToka iz političnih razlogov. Indija postaja v oglaševalski industriji vse pomembnejši igralec, spomnimo, agencija Denstu Creative Indija je bila na festivalu kreativnosti Cannes Lions izbrana za agencijo leta, prav tako je več indijskih pojektov osvojilo po več kanskih levov. Prepoved TikToka v Indiji je odprla ogromen trg za YouTube Shorts in Instagram Reels.
»YouTube Shorts ima trenutno nekoliko starejšo demografsko in večjo bazo uporabnikov kot TikTok, zlasti v ZDA,« je povedala Lauren Zoltick, direktorica performance marketinga pri Storyblocksu. »Za razliko od Instagram Reels, ki se pogosto zdijo kot kopirani ali prenovljeni videoposnetki s TikToka, le da s slabšim algoritmom, ima YouTube Shorts svojo identiteto, ločeno od TikToka.« Podjetje Hub Research je presenetilo z raziskavo, da se je gledanost YouTuba povečala v zadnjem letu tudi med mlajšimi gledalci, ki so stari od 13 do 34 let, in sicer kar za 52 odstotkov.
YouTube ima daljšo tradicijo, neprestano se izboljšuje
YouTube obstaja že od leta 2005, funkcijo Shorts pa je predstavil pred manj kot dvema letoma, ravno takrat, ko se je TikTok pojavil kot najhitreje rastoča platforma družbenih medijev na svetu. Ko je Google ta mesec oznanil, da ima YouTube Shorts vsak mesec 1,5 milijarde gledalcev, je občinstvo obnemelo, saj je TikTok lani septembra razkril, da ima nekaj več kot milijardo aktivnih uporabnikov mesečno, število pa naj bi do zdaj že naraslo na približno 1,6 milijarde. Njuno rivalstvo je torej vse bolj napeto.
Očitno je, da ima YouTube veliko prednost pred TikTokom v zelo dobro vzpostavljeni infrastrukturi za umestitev oglasov in v bolj preciznem ciljanju občinstva. TikTok si sicer prizadeva za vzpostavitev podobnega sistema, kot ga oglaševalci pričakujejo od tovrstnih platform, a mu še ni popolnoma uspelo. Proti YouTubu je še »zelen«, saj je kot platforma več kot 10 let mlajša. Še en podatek, ki govori v prid YouTubu, je, da si več kot dve tretjini najstnikov in odraslih v ZDA po raziskavi Hub Researcha v spomin zlahka prikliče imena določenih blagovnih znamk, poudarjenih v videoposnetkih vplivnežev na YouTubu. Od njih jih je 86 odstotkov dodalo, da so kupili ali vsaj razmišljali o nakupu izdelka, ki ga je promoviral vplivnež na YouTubu.
»Google bo imel prednost pred TikTokom v smislu merjenja oglasov in uporabnosti oglasne platforme, saj že imajo izpopolnjeno oglaševalsko platformo, ki jo blagovne znamke in agencije uporabljajo vsak dan,« trdi Calla Murphy, podpredsednica digitalne strategije in integriranega trženja pri marketinški agenciji Belardi Wong. »Zdi pa se, da tudi ponovno pridobiva veliko pozornost potrošnikov. YouTube Shorts je gledan tudi na povezanih napravah, ki jih je na trg uvedel Google, in je tako močno prisoten v gospodinjstvih, na televizijah, kažejo podatki.«
Družbeni mediji in kratki posnetki ostajajo kralj
Novopridobljeni podatki so zasadili dvom v nekakšno vsesplošno miselnost, da TikTok postaja (je že postal?) kralj družbenih medijev, ter podali zelo jasno sliko o tem, da so YouTube, TikTok in Instagram družbeni mediji in sodobna prodajna platforma prihodnosti. Prav te tri platforme ustvarjajo vse večji pritisk na digitalni marketing in e-trgovino. Va družbenih medijih se je lani obrnilo 492 milijard dolarjev, že prihodnje leto pa se bo številka povzpela na 1.200 milijard dolarjev, ocenjuje svetovalno podjetje Accenture Song.