Stoletnico praznujejo s svojo skupnostjo
Blagovna znamka Helios Tessarol praznuje svojo stoto obletnico, ki so jo zaznamovali s prav posebno kampanjo: »Skupaj obnovimo otroško igrišče«. Pravijo namreč, da so se odločili, da bodo praznovali tako, kot znajo najbolje – v družbi barv in čopičev.
Tina Guček
Zgodba znamke Helios Tessarol se je začela pisati leta 1924, ko je bila ustanovljena delniška družba Ljudevit Marx, Tovarna lakov Domžale. Družba je odkupila preurejen mlin, v katerem so začeli izdelovati prve barve in lake. Podjetje je takrat zaposlovalo le tri redno zaposlene in enajst sezonskih delavcev, ki so, kot pričajo podatki iz arhiva, v prvem letu delovanja proizvedli okoli 150 ton lakov, barv in drugih premazov za obrt in široko potrošnjo. Postopek izdelave je bil za tisti čas sodoben, a potrebovali so kar nekaj časa, da so dokazali, da se njihovi izdelki lahko kosajo z enako kakovostnimi, a dražjimi izdelki iz tujine.
Razvita propagandna služba je pripomogla k uspehu
Podjetje se je hitro razvijalo, njihov uspeh pa je v veliki meri zasluga napredne promocijske dejavnosti. Za tisti čas so imeli namreč zelo razvito propagandno službo. Svoje izdelke so oglaševali z letaki in plakati, reklamnimi panoji, raznimi nalepkami, bloki za pisanje in barvnimi kartami v obliki kovinskih in lesenih ploščic, obdelanih s premazi v različnih odtenkih. Kupcem so svetovali tudi preko katalogov, v katerih so bila navodila za uporabo izdelkov in drugimi tehničnimi informacijami, etikete na embalaži pa so bile v treh jezikih (slovenskem, srbohrvaškem in nemškem). »To, kar danes velja za standardni nabor promocijskih orodij, je bilo za tisti čas izjemno napredno. Danes imamo res na voljo več komunikacijskih orodij, vendar to prinaša tudi izziv, kako zagotoviti vidnost blagovnih znamk na različnih kanalih,« pravijo.
Uspešni kljub izzivom
Čeprav je njihove začetke spremljalo nemalo izzivov (na primer visoke carine za uvoz surovin, visoki proizvodni stroški in močna konkurenca, predvsem iz tujine), so počasi, a vztrajno rasli. Razvijali so vedno nove izdelke in širili svoj portfelj, predstavljali inovacije in se predvsem nenehno prilagajali spremembam na trgu ter navadam potrošnikov.
Druga svetovna vojna je poslovanje sicer upočasnila, a kmalu po njenem koncu so znova zagnali proizvodni proces. Leta 1954 se je podjetje po več statusnih spremembah v povojnem času preimenovalo v Helios, Tovarna lakov Domžale.
V poznih sedemdesetih in zgodnjih osemdesetih letih se je Tessarol uspešno uveljavil na mednarodnih trgih. V tem obdobju je izvoz predstavljal več kot 60 odstotkov proizvodnje, pomemben delež pa je šel v Sovjetsko zvezo.
Okolju prijazni izdelki sprva niso bili dobro sprejeti
Kot enega večjih mejnikov, omenijo močna prizadevanja za dvig kakovosti in hkratno sprejemanje ekološke zavesti, ki se je pojavilo v zgodnjih devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Takrat so v sklopu blagovne znamke Tessarol predstavili inovativno linijo izdelkov na vodni osnovi. Ker je šlo za okolju prijazne izdelke, ki so veljali za izdelke prihodnosti, so pričakovali, da jih bodo kupci odlično sprejeli. »Vendar pa je realnost pokazala drugačno sliko. Ekološka naravnanost blagovne znamke je bila pred svojim časom, kupci pa so izkazali skepticizem do premazov na vodni osnovi in dvomili v njihovo učinkovitost. Pogosto uspeh blagovnih znamk izhaja iz sprejemanja izzivov in tudi v tem primeru ni šlo za nobeno izjemo. Rešitev smo videli v ozaveščanju javnosti o okoljskem pomenu izdelkov na vodni osnovi in postopni krepitvi zaupanja v njihovo kakovost,« povejo.
Barve Helios so že desetletja nepogrešljiv pripomoček v vsaki delavnici (fotografija je iz osemdesetih let prejšnjega stoletja).
Za okolje in lokalno skupnost
Da jim je mar za okolje, so pozneje dokazali tudi z dvema družbeno odgovornima akcijama, izvedenima v sklopu Heliosovega ekološkega sklada, ki je bil ustanovljen leta 1998, v sodelovanju z Ministrstvom za okolje, prostor in energijo. Prvi projekt je bila sanacija kraških jam in brezen (s katero so želeli zmanjšati potencialno tveganje onesnaženja kraških voda, ki se stekajo v zajetja pitne vode), drugi pa oživljanje slovenskih krajevnih vodnjakov. Z njim so želeli poudariti celovit pomen vode v urbanem prostoru in s tem spodbuditi aktivno delovanje za ohranjanje njene kakovosti.
Okolje in lokalno skupnost so postavili v ospredje tudi s kampanjo ob svoji stoletnici. S kampanjo »Skupaj obnovimo otroško igrišče« se namreč želijo zahvaliti svoji lokalni in širši skupnosti, ki jih podpira vse od začetka delovanja. Ker se je zgodba blagovne znamke Tessarol začela pred stotimi leti ravno v Domžalah, kjer podjetje deluje še danes, so ob začetku kampanje že obnovili eno od otroških igrišč v domači občini in se tako v prvi vrsti zahvalili lokalni skupnosti.
Igrišča kot družabna stičišča otrok in odraslih
Kot je za MM povedala Ajda Car, vodja blagovne znamke Helios deco, je osnovna ideja za akcijo slonela na obnovi zgodovinsko in kulturno pomembnih mest v Sloveniji. »Kot zanimivost lahko povem, da je Aljažev stolp, na primer, že obnovljen z našimi premazi. Se pa tukaj pojavi izziv glede težje dostopnih mest in objektov, ki jih zaradi varnosti ne bi mogli obnoviti naši zaposleni, na primer delo na višini ali obnova mostu, kar pa je bil za nas zelo pomemben dejavnik. Otroška igrišča so tako v zgodbo prišla nekoliko pozneje,« pove. Izbrali so jih predvsem zato, ker v marsikateri občini še vedno predstavljajo družabna stičišča otrok in odraslih.
Po domžalskem se tako za naslednjo prenovo trenutno poteguje še devet javnih otroških igrišč iz vse Slovenije. Igrišča so izbrali v sodelovanju z občinami, med katerimi so namenoma izbrali manjše in srednje velike občine, za katere ugotavljajo, da so v sklopu večjih marketinških kampanj pogosto spregledane. Vsi občani lahko za svoje igrišče glasujejo vsak dan, enkrat na dan, ter tako povečajo možnost za zmago svojemu igrišču ter sodelujejo v nagradni igri.
»Pri tem naj poudarim, da se v komunikaciji kampanje pogosto uporablja beseda 'skupaj', saj gre za sodelovanje ne le zaposlenih v našem podjetju, temveč tudi sodelovanje občank in občanov ter sosednjih občin. In naj dodam, da smo bili zelo pozitivno presenečeni, ko so občine h glasovanju pozvale tudi svoje 'sosede', kar pomeni, da so tudi same poosebile idejo kampanje,« pravi Ajda Car.
Ob zaključku glasovanja bo ekipa zaposlenih v podjetju Helios TBLUS zavihala rokave in s svežim nanosom barve obnovila igrišče, za katerega bodo prejeli največ glasov.
Blagovna znamka niso le izdelki, so tudi zaposleni
Pri snovanju kampanje so upoštevali, da so mednarodno podjetje in da je blagovna znamka prisotna na številnih trgih. »Vse naše kampanje so oblikovane tako, da omogočajo prilagoditev in prenos na druge trge, četudi v nekoliko prilagojeni obliki. Obletnico smo želeli komunicirati tudi interno, znotraj podjetja, zato smo vsem zaposlenim omogočili možnost, da se tudi sami aktivno vključijo v predvidene aktivnosti – ne le z glasovanjem, ampak da tudi sami poprimejo za orodje,« pravi sogovornica in poudari, da pri tem ne gre le za ustvarjanje avtentičnosti in globine promocijskega sporočila. »Ko govorimo o blagovnih znamkah, ne smemo pozabiti, da blagovna znamka niso samo izdelki, temveč tudi zaposleni. Zaposleni, ki verjamejo v vrednote in poslanstvo podjetja in njegovih blagovnih znamk, so namreč njihovi ključni ambasadorji,« pove in doda, da so ravno generacije zaposlenih eden od glavnih razlogov, da blagovna znamka že tako dolgo vztraja na trgu.
Stavijo na kakovost in trajnost
Ne dvomijo, da bodo uspešni tudi v prihodnje, saj se zavedajo, da so znamka, ki se kljub tradiciji zna prilagajati spremembam in ostaja konkurenčna. Ajda Car to opiše kot zelo hvaležno kombinacijo: »Na eni strani se lahko opiramo na znanje, izkušnje in zaupanje, ki smo si jih pridobili skozi desetletja, vizualno podobo in način komunikacije pa ohranjamo v koraku s časom,« pove in na koncu spregovori še o dveh pomembnih vrednotah, v kateri verjamejo. Prva, za katero blagovna znamka stoji od vsega začetka, je kakovost, ki je od nekdaj v središču vsega, kar počnejo; druga pa zavezanost k trajnosti. Spodbujajo jo tako z izdelki, prehodom na reciklirano embalažo in proizvodnimi procesi kot tudi z marketinškimi aktivnostmi, na primer s kampanjo »Barvaj z glavo«, s katero skozi kreativnost uporabnika spodbujajo k trajnostnemu in odgovornemu ravnanju z ostanki barve.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin #515. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.