z
Aktualno

Strateški partner, miselni rezervoar in vrata do globalnega uspeha

Andrej Košar je leta 2010 v Mariboru ustanovil digitalno agencijo ctrl. Danes, 13 let pozneje, je v ekipi 15 ctrl-jevcev, kot jih poimenuje direktor agencije s sedežem v Sloveniji ter prisotnostjo v Avstriji, Srbiji, na Hrvaškem in Slovaškem.

Andrej Košar je pred tem delal v pohištveni dejavnosti, za katero pravi, da so v njej od marketinških orodij poznali le običajen letak. »V marketingu sem tako prepoznal velik potencial za to dejavnost, kar je v meni prebudilo željo po premiku in novih izzivih,« uvodoma pove ustanovitelj in direktor. Že prva stranka agencije ctrl je bila medijska družba Žurnal, za katero so tržili izdelke, nato pa je šla njihova pot samo še navzgor.

Preboj v tujino

»Ključen preboj v razvoju podjetja ctrl je predstavljal projekt Velejapark, pri katerem smo v sodelovanju z nemško agencijo Thomsen Group izdelali celotno preznamčenje nakupovalnega središča, ki se danes imenuje Velenjka – nakupovanje za ženske in je torej namenjen predvsem nežnejšemu spolu,« razložijo ctrl-jevci. 

Zgodba o uspehu se je razširila v tujino že takoj po tem projektu, predvsem v Avstrijo in Nemčijo, s čimer so se pozicionirali na trgu in s tem pridobili nove stranke. Ta projekt pa jim je pripeljal tudi eno od najpomembnejših strank, blagovno znamko DANKÜCHEN, s katero so prisotni v Avstriji, Sloveniji, Srbiji in na Slovaškem ter Hrvaškem, hkrati pa individualno sodelujejo z več kot 48 studii, ki jih najdemo po vseh večjih mestih omenjenih držav. »Za DANKÜCHEN urejamo spletne strani, snemamo foto- in videomaterial, izvajamo oglaševalske akcije, izdelujemo tiskovine in skrbimo za kompleksne digitalne rešitve. S svojim znanjem krepimo ime blagovne znamke in skrbimo za konkurenčnost na trgu. Naše strategije so globalne, naša izvedba pa je prilagojena kulturnemu prostoru,« pripovedujejo v agenciji.

Arhitekti digitalnih poti

Skozi leta so vztrajno širili ekipo, v kateri je danes 15 ctrl-jevcev, od njih pa vsak s svojo ustvarjalnostjo na poseben način dopolnjuje mozaik uspeha. »Vsak od nas je s svojo vizijo in izkušnjami prispeval k temu, da je podjetje skozi leta raslo, postajalo vedno bolj zaželeno s strani naročnikov, projekti pa so se izvajali z veliko mero natančnosti, na profesionalen, edinstven – ctrl način,« pravi Andrej Košar in nadaljuje: »Ctrl ni zgolj marketinška agencija – smo arhitekti digitalnih poti naročnikov; naša naloga je, da ustvarjamo njihove zgodbe, jim gradimo močno digitalno prisotnost in skupaj soustvarjamo trende.« 

V agenciji radi prisluhnejo strankam, predvsem pa se trudijo izboljšati ter olajšati njihove delovne procese – še bolj pomembno kot to pa je svetovanje. Ni jim dovolj le izpolnjevanje pričakovanj, temveč njihovo preoblikovanje, kot trdijo: »Tako smo tudi postali vodilni v pohištveni dejavnosti.« 

V agenciji so razvili lasten sistem za upravljanje odnosov s strankami, CRM, ki omogoča boljši in hitrejši pregled potencialnih strank in tako lahko partnerjem nudijo celostne pakete. Njihov sistem CRM namreč vključuje stike potencialnih strank, vnašanje in pregled terminov, vodenje nakupne poti, e-poštne baze, komunikacijo s strankami ter opomnike za stranke in uporabnike preko e-pošte in SMS-ov. 

»Naši naročniki so naši partnerji«

Med naročniki je veliko znanih blagovnih znamk, med katerimi so DANKÜCHEN, Velenjka, Vinarium, Kekec Pašteta in Axora. Pri slednji so pomagali optimizirati spletno trgovino, ki so jo po besedah Košarja spremenili v avtomatske robote. »Ponujajo namreč več kot 600 izdelkov, zato smo želeli lastniku omogočiti enostaven pregled in avtomatizirati vse procese – od uporabniške izkušnje in nakupa do pošiljanja izdelka. Cilj ni le uspešno postaviti spletno trgovino, temveč prisluhniti naročniku in njegovim željam,« navaja Košar, ki nadaljuje: »Transparentnost je naša mantra, naš prilagojen sistem CRM pa je pričevanje. Ta namreč ponuja vpoglede v realnem času in spodbuja sodelovalno okolje, ki tipično razmerje med stranko in agencijo spremeni v partnerstvo.« Košar poudarja, da je v digitalnem marketingu bistvena realizacija in da brez nje ideje ostanejo zgolj želje. Ker so stoodstotno zavezani k realizaciji načrtov, se nagradam niso nikoli posvečali in zato se tudi nikoli niso prijavljali na marketinška tekmovanja.

Ustvarjalni proces: kjer se tehnologija in znanje srečata z umetnostjo

Agencija ctrl ne ponuja klasičnih marketinških storitev, temveč celostno izvedbo projekta. »Delujemo kot kompas, ki stranko vodi od idejne zasnove, postavitve, dizajna in postavitve spletne strani ter jo skozi oglaševanje peljemo do vrha in poskrbimo, da tam tudi ostane,« pove sogovornik. »Osredotočamo se na celostne izkušnje naših strank in njihovih kupcev. »Postavitev spletne strani je osnova, potem pa je potrebno misliti na celoten proces in vse akcije potencialnih kupcev. Pri tem procesu gre za stik tehnologije z umetnostjo. Ustvarjamo digitalne osebnosti in v njihove pripovedi vključujemo občinstvo na takšen način, da resnično odmeva. Blagovnim znamkam želimo vdahniti življenje, jih narediti ne zgolj vidne, temveč živahne,« pripoveduje Andrej Košar.

Vizija, usmerjena v prihodnost

Po njegovih besedah je vizija agencije skrbno razčlenjena: »Današnje zmage in uspehi nam veliko pomenijo, a ne gre zgolj za to, saj so pomembne jutrišnje inovacije. Naše storitve e-izvoza bodo revolucionirale način, kako blagovne znamke prodirajo na nova tržišča. Naročniki ne gledajo na nas zgolj kot na agencijo, ampak kot strateškega partnerja, miselni rezervoar in vrata do globalnega uspeha.« Celotno ekipo ctrl namreč združuje ljubezen do kreativnega izražanja ter ustvarjanja nepozabnih projektov in spominov. »Naj zveni še tako klišejsko, a v tem primeru zagotovo drži, da če delaš tisto, kar rad počneš, ne boš delal niti enega dneva v življenju. Med seboj smo povezani z malimi pozornostmi, ki so skozi leta postale tradicije. Na ta način se krepi timski duh in povezanost med sodelavci, kar se posredno odraža v dosežkih podjetja – današnjih in jutrišnjih,« razloži direktor.

z

Močan timski duh je ključ do uspeha

Košar za konec še pove, da imajo ctrl-jevci zelo močan timski duh, k njegovi krepitvi pa veliko prispevajo tudi team buildingi, ki jih organizirajo kar tri- do štirikrat na leto. »Eni so večji, bolj športni in tekmovalni, spet drugi so manjši in sproščujoči, ko se lahko v miru pogovarjamo o različnih stvareh. Veliko smo doživeli skupaj, od kanjoninga v Bovcu in avanture s kajakom v podzemlju Pece pa vse do prijetnih vinsko obarvanih večerov pri vinarjih Ducal in Gaube.«

V ekipi prisegajo tudi na »Cheat Friday«, torej petek brez slabe vesti, ko si privoščijo hamburgerje; prav tako nikoli ne izpustijo priložnosti za praznovanje rojstnih dnevov, različnih jubilejev in praznikov, ob katerih ne manjka daril. Vsako leto prav tako v času božiča organizirajo skrivno obdarovanje, ki je postalo že prava tradicija. »Skratka, male stvari so tiste, ki v ekipi poskrbijo za veliko mero motivacije,« zaključi Andrej Košar.

z

Intervju

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Naši avtorji