Super Bowl v (marketinških) številkah
Finale lige NFL je odmeval po vsem svetu, ogledalo naj bi se ga skoraj 200 milijonov ljudi po vsem svetu. Dogodek pa ni spektakularen le s športnega, ampak še skorajda bolj z marketinškega vidika.
Kaja Kovič
Super Bowl je eden od največjih »oglaševalskih odrov« in med samim spektaklom je svoje izdelke oglaševalo kar 51 blagovnih znamk 46-ih različnih oglaševalcev, ki so za oglasni prostor plačali rekordne zneske. Cena za 30-sekundni oglas je namreč dosegla kar 7 milijonov dolarjev. Sem seveda niso všteti zelo visoki produkcijski stroški oglasov, v katerih je nastopilo več kot 50 svetovno znanih zvezdnikov. V enem letu so se cene oglasov zvišale za kar 8 odstotkov.
Cena 30-sekundnega oglasa po letih:
Skupna poraba za oglase od leta 2018 do 2023:
Sprememba oglaševalcev
Letos je na Super Bowlu prvič oglaševalo kar 14 blagovnih znamk, in sicer PopCorners, Workday, Rémy Cointreau, e.l.f. cosmetics, Publicis Groupe, Limit Break, Crown Royal, Tubi, FanDuel, Dunkin', Temu, Crowdstrike, Farmers Dog in Heineken. Novi oglaševalci so letos predstavljali približno 31 odstotkov vseh oglaševalcev, kar je manj kot lani, ko je bilo novincev 40 odstotkov.
Zanimivo, ameriški proizvajalec piva in brezalkoholnih gaziranih pijač Molson Coors se je na Super Bowl vrnil po 33 letih, in sicer z oglasi za kar tri blagovne znamke – Coors Light, Miller Lite in Blue Moon. Do velikega premika je prišlo tudi pri oglaševanju kriptoborz (Crypto.com, Coinbase in FTX Trading). Te so lani ustvarile najvidnejše oglase, o katerih se je govorilo še daleč po spektaklu, na presenečenje mnogih gledalcev pa se nobeno od teh podjetij ni odločilo za predvajanje oglasa v letošnji izvedbi športnega dogodka.
Družbena omrežja
Ključnik »Super Bowl oglasi« je bil na Twitterju med finalom omenjen 312.000-krat, kar je enako 1.300 omembam na minuto. Najbolj priljubljeni ključniki večera so bili #UltraClub (Michelob Ultra, 13.800 omemb), #RealOrActing (Pepsi Zero Sugar, 6.500 omemb) in #MakeItBetter (Avokados from Mexico, 6.000 omemb). Skoraj polovica blagovnih znamk, ki so oglaševale med Super Bowlom, je namreč v oglaševalsko akcijo dodala še ključnik, povezan z aktualnim oglasom.
V oglasih za Super Bowl se je, kot zapisano zgoraj, pojavilo več kot 50 zvezdnikov, ki so bili na družbenih omrežjih omenjeni 114.000-krat.
Oglasi, ki so pri gledalcih sprožili največ čustev (po USA Today)
Oglasi, ki so pri gledalcih sprožili najmanj čustev (po USA Today)