bla
Aktualno

Svoje novo poslanstvo so našli v trajnostnih zgodbah

V agenciji D’Agency, ki deluje v okviru skupine Pristop, so se odločili za repozicioniranje. Če so se včasih predstavljali kot digitalna medijska agencija, zdaj spletno oglaševanje ostaja le ena od storitev.

D'Agency združuje podatke in ustvarjalnost s trajnostno preobrazbo, njihovo poslanstvo pa je, da blagovnim znamkam pomagajo v svet ponesti trajnostne zgodbe in z vsako od njih spodbujati spremembe na bolje. Kot pravijo, imamo na slovenskem trgu številne strokovnjake s področja komuniciranja. Kljub temu pa na njem do zdaj ni bilo entitete, ki bi lahko domačim podjetjem ponudila ne zgolj komunikacijsko svetovanje in izvedbo storitev s področja trajnostnega marketinga, temveč bi jih s pomočjo strateških povezav s strokovnjaki s področja okoljske problematike, ključnimi nevladnimi in vladnimi organizacijami opolnomočila pri udejanjanju sprememb v svojem delovanju.

Oglaševalska akcija, ki spodbuja spremembo navad

Njihov prvi večji projekt s področja komuniciranja trajnosti, Life IP Care4climate, s katerim so začeli leta 2018, je manifestacija njihovega preoblikovanega poslanstva. V sklopu omenjenega projekta so osnovali prvo oglaševalsko akcijo »Nehajmo se igrati s planetom«, s katero so naleteli na odličen odziv. Po njihovih besedah ta kaže ne samo na relevantnost naslovljene teme, temveč tudi na nujnost razmisleka o njej.

Analiza, ki je sledila akciji, je pokazala, da je bila ta všeč 82 odstotkom anketirancev, kar je še pomembneje, pa je, da je več kot polovico anketirancev spodbudila k spremembi navad. Pri tem velja omeniti zlasti tiste navade, ki vplivajo na prihodnost planeta in prispevajo k zmanjševanju količin odpadne hrane. »Ne nazadnje smo dobili tudi pomembno povratno informacijo s strani potrošnikov, saj so mnogi pripravljeni spremeniti svoje navade in se v dobrobit planeta odreči marsikateri rutini. In tudi zaradi tega bodo po našem mnenju v zelo bližnji prihodnosti temu morale slediti tudi organizacije in podjetja, ki so področju trajnosti do včeraj posvečali (pre)malo pozornosti. Na tej točki pa s svojo vizijo in znanjem vstopa D'Agency,« pravi Urban Krajcar, prokurist agencije.

Vplivamo lahko tudi posamezniki

Do njih so nato začeli pristopati različni naročniki, ki so njihovo delovanje v okviru projekta Life IP Care4climate prepoznali kot odličen primer komuniciranja trajnosti. Temu je sledilo še več tovrstnih projektov in tudi formalno (re)pozicioniranje agencije.

Ker raziskujejo, analizirajo in sodelujejo z različnimi odločevalci, so dobro seznanjeni z okoljsko in družbeno problematiko ter cilji, ki jih na tem področju zasledujejo kot družba. Njihove raziskave kažejo, da polovica Slovencev okoljske in podnebne spremembe vidi kot izziv človeštva, ki zahteva in potrebuje največji delež naše pozornosti. Prav toliko jih meni, da je industrija tista, ki v največji meri prispeva h globalnemu segrevanju. Dobra novica je, da se jih 68 odstotkov zaveda, da lahko kot posamezniki vplivamo na zmanjšanje toplogrednih plinov. »Zavedamo se, da za prehod v trajnostno družbo torej niso odgovorni  samo odločevalci in velika podjetja, temveč tudi potrošniki sami. Ključno je torej skupno delovanje različnih deležnikov. V luči tega nam je pri snovanju kampanj poleg ciljev, ki se nanašajo na znamko, pomembno tudi ozaveščanje potrošnikov in sprememba njihovih navad na področju trajnosti, ki jo učinkovita komunikacija določene znamke lahko spodbudi,« pove Urban Krajcar.

Za komuniciranje trajnosti je nujno sodelovanje vseh deležnikov

Med največjimi naročniki in projekti najprej izpostavijo že omenjeni Life IP Care4climate, ki bo trajal osem let. Vanj so vključene organizacije iz javnega, nevladnega in zasebnega sektorja, pri čemer je D'Agency komunikacijski partner. S ciljem ozaveščanja, izobraževanja in usposabljanja ključnih deležnikov komunicirajo trajnostno mobilnost, zmanjševanje odpadne hrane, trajnostno gradnjo, rabo tal, energetsko učinkovitost, nizkoogljično družbo in zeleno javno naročanje. »Prav pri tem projektu se je potrdilo, da je za komuniciranje trajnosti nujno sodelovanje vseh deležnikov. Posledično je soustvarjanje vseh partnerjev tako bolj učinkovito in vpliv na družbo toliko večji,« je prepričan Krajcar.

bla

»Zavedamo se, da za prehod v trajnostno družbo niso odgovorni samo odločevalci in velika podjetja, temveč tudi potrošniki sami. V luči tega nam je pri snovanju kampanj poleg ciljev, ki se nanašajo na znamko, pomembno tudi ozaveščanje potrošnikov in sprememba njihovih navad na področju trajnosti, ki jo učinkovita komunikacija določene znamke lahko spodbudi,« pove Urban Krajcar.

V sklopu tega projekta so vzpostavili vsebinsko središče www.samo1planet.si, ki v povprečju mesečno beleži okoli 15.000 ogledov, izvedli dve večji oglaševalski akciji, sodelovali z več kot štiridesetimi vplivneži, vse skupaj pa podprli še z odnosi z javnostmi in komunikacijo na družbenih omrežjih. Pri tem so najbolj ponosni na hekaton Hack4Climate, ki je v središče postavil zmanjšanje odpadne hrane v gospodinjstvu, potekal pa je pod častnim pokroviteljstvom predsednika Republike Slovenije Boruta Pahorja. 

»Mladim smo zagotovili prostor za vključevanje, sodelovanje, komunikacijo in ustvarjanje rešitev za naslavljanje globalnih vprašanj podnebnih sprememb. To smo storili z združevanjem diseminacije in informiranja ter hkrati dodali močan element mreženja. Zadovoljstvo udeležencev smo preverili z anketo. Rezultati so pokazali, da je 95 odstotkov udeležencev dogodek ocenilo kot uspešen. Pri tem je bilo za dobro polovico vprašanih na dogodku najbolj pomembno to, da so se naučili nečesa novega. Trudili smo se, da dogodek izpeljemo z minimalno količino odpadkov in ponosno lahko rečemo, da nam je uspelo,« povejo.

bla

Zelo so ponosni na hekaton Hack4Climate, ki je v središče postavil zmanjšanje odpadne hrane v gospodinjstvu.

Ponujajo celotno paleto storitev

Trenutno poteka še ena kampanja, ki so jo pripravili v sodelovanju s SPIRIT Slovenija, in sicer »Uporabimo les, izberimo slovenski les«, kjer so imeli priložnost, da nagovorijo Slovence k uporabi slovenskega lesa, saj je ta dober za naše počutje in planet.

Sodelujejo tudi s tujimi podjetji, ki so prepoznala njihovo delo in predanost ter jim zaupala svoje želje, ki so jih prenesli v uspešne zgodbe. V vsakem primeru pa svojim naročnikom ponujajo celotno paleto storitev, od priprave komunikacijske strategije, izvedbe kampanj, oglaševanja, oblikovanja uporabniške izkušnje in upravljanja družbenih omrežij do zasnove in izvedbe trajnostnih, zelenih dogodkov, vse to v sodelovanju s strokovnjaki iz Pristopovega vesolja.

Kakšen pa je položaj D’Agency znotraj skupine Pristop? »D’Agency je del skupine podjetij, ki jih druži skupna infrastruktura in znamka, ki v Pristopovem vesolju dopolnjuje trajnostno komponento, za katero verjamemo, da je izjemnega pomena in ponuja odgovore na nemalo izzivov, ki nas čakajo na ravni celotne skupine,« pravi Urban Krajcar. 

Trenutno veliko sodelujejo s kreativnim direktorjem Blažem Vukom, ki je prepoznaven obraz Pristopa. Sodelovanje z njim se je začelo pri projektu Care4Climate, zaradi česar se je moral v področje temeljito poglobiti in ga spoznati s strokovne plati. Zanj v D'Agency pravijo, da pozna probleme in ovire, s katerimi se sooča podnebna problematika, kar mu zelo pomaga pri snovanju ne samo kreativnih, temveč tudi učinkovitih rešitev.

Izzivi in trendi na področju komuniciranja trajnosti

Krajcar pove, da se kljub nujnosti naslavljanja tega področja, dogaja, da področje nemalokrat zaide v sivo cono, kar mnogi s pridom izkoriščajo: »Priča smo nejasnim trditvam, ustvarjanju lažnih certifikatov in slabo definiranih oznak ali poudarjanju ene okolju prijazne trditve na račun zamolčanja drugega, potencialno bolj zaskrbljujočega vprašanja. Flash Eurobarometer 367 poroča, da trije od desetih državljanov naletijo na pretirane ali zavajajoče izjave o zmanjšanju okoljskega vpliva izdelkov. Poleg tega so rezultati spletnega pregleda, ki so ga leta 2021 opravili Evropska komisija in nacionalni potrošniški organi, pokazali, da je bilo 42 odstotkov preučenih trditev pretiranih, lažnih ali zavajajočih. Tovrstno komuniciranje ne bo spodbudilo posameznika ali organizacije k delovanju. Potrebne so pozitivne prakse komuniciranja trajnosti.«

Te po njihovem prepričanju vključujejo:

  • Kreativnost: Potrebujemo pozitivna in navdihujoča sporočila, ki se dotikajo čustev ciljnega občinstva. Komuniciramo jih lahko preko različnih kanalov, vključno s podkasti, blogi in družbenimi omrežji. Znani so primeri razstav, ki uporabljajo umetnost za pošiljanje močnega sporočila. 

  • Pripovedovanje zgodb: V marketingu imamo od nekdaj radi zgodbe, saj združujejo ljudi in spodbujajo močnejše, globlje povezave s sporočili. Intervju z ekipo ali članek o začetku trajnostnega delovanje blagovne znamke so primeri zgodb, ki so ključnega pomena za personalizacijo znamke.

  • Transparentnost: Hočemo blagovne znamke, ki so bolj odprte in poštene do deležnikov. Trajnostna preobrazba je v teku in vsi smo na različnih stopnjah tega procesa. Z občinstvom je treba deliti, na kateri stopnji smo, kaj počnemo in česa ne.

 

Avtentičnost in verodostojnost sta bistvenega pomena

Urban Krajcar pogovor sklene z mislijo, da je trajnost trenutno velik trend v oglaševanju in beseda, ki »vleče« in ustvarja dober vtis na družbo, ekonomijo in okolje. »Je področje, ki ima kreativno gledano velik potencial, tako da ponuja veliko neizkoriščenih načinov izražanja, novih platform, medijev. Vendar pa smo pri komunikaciji trajnosti navzven previdni, predvsem pa zelo iskreni do družbe, brez zelenega zavajanja. Pazimo, da trajnost ni omejena samo na komunikacijo navzven, temveč da se ta odraža v vseh porah znotraj podjetja samega, sicer tvegamo, da bomo označeni kot nepošteni. Avtentičnost in verodostojnost sta tukaj bistvenega pomena. O trajnosti, tisti pravi, iskreni trajnosti, lahko torej govorimo šele takrat, ko se ta zgodi v nas samih, v našem podjetju.«

Trajnostnemu komuniciranju predana ekipa D'Agency

D'Agency sestavlja predana ekipa, ki čuti in živi s to tematiko. Vodji projektov Nina Falež in Jelena Mugoša sta pridobili certifikat za upravljavca trajnostne poslovne preobrazbe (ang. sustainability bussiness transformation manager). V ekipi imajo po njihovih besedah tudi odlično oblikovalsko zasedbo, v kateri sta Sara Sešlar Naraks, ilustratorka in perspektivna mlada oblikovalka, in izkušeni umetniški direktor Martin Rozman. Za digitalno komuniciranje in vsebinski marketing skrbi Urška Ogrin. Na področju strateškega komuniciranja jih vodi Maša Pavoković, pri snovanju kreativnih rešitev pa svoje ideje uspešno ustvarja Blaž Vuk. Zaradi želje po širitvi na dodatna področja, kjer so zaznali primanjkljaj, se jim je nedavno kot vodja projektov z izkušnjami, pridobljenimi pri evropskih projektih, pridružila Ajda Kline, veter v jadra pa dodaja in smer barke usmerja Urban Krajcar, prokurist agencije.

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji