TikTok in Instagram vedno bolj v uporabi kot iskalnika
V Googlu so sodeč po izjavah enega od direktorjev zaskrbljeni, da se trenutno najbolj vroči družbeni omrežji »zažirata« v njihov krovni posel, torej spletni iskalnik.
Mikhail Primakov | Dreamstime.com
Iskanje restavracij preko TikToka in Instagrama
Na konferenci Fortune's Brainstorm Tech je Prabhakar Raghavan, Googlov direktor informacijskega oddelka, opozoril na »nevarnost« v obliki družbenih omrežij. Po poročanju portala TechCrunch je v kontekstu prihodnosti spletnega iskanja poudaril, da se mlajši uporabniki na Instagram in TikTok vedno bolj obračajo tudi za potrebe spletnega iskanja in zemljevida.
»Vedno znova prihajamo do spoznanja, da novi uporabniki spleta nimajo pričakovanj in miselnosti, na katero smo navajeni. Ti uporabniki ne vpisujejo ključnih besed, ampak raje odkrivajo nove vsebine na nove, bolj imerzivne načine,« je povedal. Ob tem se je nanašal tudi na interne raziskave, po ugotovitvah katerih 40 odstotkov mladih pri iskanju lokacije za kosilo ne uporablja funkcij Google Maps ali Search, temveč uporabijo TikTok ali Instagram. »Podatki kažejo, da se njihovo raziskovanje ne začne na Googlu,« je povedal na presenečenje številnih.
Vizualizacija iskanja
Pri tem se je obregnil tudi na prej omenjen krovni produkt Google Maps in poudaril, da mladi, ki danes začenjajo z uporabo spleta, še nikoli niso videli fizičnega zemljevida. »Spletni zemljevidi pa so oblikovani kot fizični zemljevidi, le da so na telefonu. To ne izpolnjuje pričakovanj mladih in zanje ne predstavlja dobre izkušnje. Ukvarjamo se s popolnoma drugačnimi pričakovanji in to zahteva nove tehnološke rešitve.« Google Maps je že bil deležen nadgradnje v obogateni resničnosti, v prihodnje pa naj bi jo dodatno nadgradili.
Vizualno bo po mnenju Rghavana slej ko prej postalo tudi resničnost Googlovega iskalnika, ki se bo v prihodnje zelo spremenila. V nekaterih državah naj bi glasovno iskanje že predstavljalo okrog 30 odstotkov vseh iskanj. »30 odstotkov uporabnikov torej sploh ne pomisli na pisanje ključnih besed,« je povedal Raghavan. Čeprav vsaj za zdaj ne kaže, da bi bil Google s svojima paradnima konjema kakor koli ogrožen, pa javno priznanje z njihove strani kaže zavedanje, da lahko še tako prevladujoč produkt zamaje izzivalec, ki ponuja boljšo izkušnjo.