Tosama ob svoji stoletnici v središče postavlja zdravje žensk
Podjetje Tosama letos praznuje svojo stoletnico in kot pravijo, je njihovih sto let zgodba o desetletjih trdega dela, odločnem utiranju poti v svet, preseganju številnih izzivov in nenehnem iskanju boljšega jutri.
Tina Guček
»Je zgodba brez konca, saj smo jo vedno pisali ljudje, ki znamo samozavestno hoditi s časom in navdih najti v tistih, za katere delamo,« so zapisali v reviji, ki so jo izdali ob stoletnici.
In prav ljudi, natančneje, mlade ljudi, so postavili v središče svojega praznovanja. Odločili so se namreč, da bodo sredstva, namenjena praznovanju okroglega jubileja, porabili za veliko donacijo in z njo zaznamovali praktično celotno praznično leto. »Dobrodelni projekt smo poimenovali 'Za zdravje žensk', zanj pa smo se odločili zato, ker želimo sredstva, namenjena za naše praznovanje, porabiti kar se da koristno. Izoblikovali smo ga kot podporo družbeni pobudi, ki se zavzema za brezplačne menstrualne pripomočke v javnih izobraževalnih ustanovah. V Sloveniji se o tem že kar nekaj časa govori, idej je veliko, doslej pa nihče še ni storil nič konkretnega. Odločili smo se, da bomo mi prvi. V okviru projekta bomo svoje izdelke – kar 600.000 vložkov in tamponov – podarili stotim šolam, ki so se prijavile na naš razpis. Ob tem njihovim šolarjem tudi sporočamo, da je še kako pomembno, kakšni so in iz česa so narejeni vložki in tamponi, ki jih uporabljajo,« pravita direktorja Tosame Mojca Šimnic Šolinc in Tomaž Brnik.
Intimna nega še vedno kočljiva tematika
Odločitev za donacijo so sprejeli tudi v skladu s poslanstvom podjetja, ki jim narekuje, da o zdravi in pravilni uporabi higienskih izdelkov ozaveščajo in izobražujejo uporabnice, predvsem mlada dekleta. Dobro namreč razumejo vrednote žensk, zato pri izdelavi higienskih izdelkov v ospredje brezkompromisno postavljajo njihovo zdravje.
Vložki in tamponi blagovne znamke Jasmin, ki jih šole prejmejo, so narejeni iz najboljših, naravnih materialov, v izobraževalnem delu projekta pa njihovi strokovnjaki učencem – tako dekletom kot fantom – razlagajo o pomenu intimnega zdravja za zdravje celega telesa. Pripravijo jim kratko, a slikovito in poučno učno uro, saj so ugotovili, da je intima oz. intimna nega še vedno precej kočljiva tema, o kateri šolarji ne vedo dosti ali se o njej sploh ne pogovarjajo. Poleg tega izpeljejo tudi praktično delavnico, na kateri se vsi učenci naučijo prepoznati, kakšni so dobri vložki in tamponi ter kako jih pravilno uporabljati.
»Razmišljali smo pravilno«
Poleg neposrednega nagovarjanja mladih v šolah jih nagovarjajo preko vseh kanalov, ki so jim blizu, predvsem pa preko digitalnih medijev in družbenih omrežij. Eden od kanalov je tudi spletna stran Za zdravje žensk, ki je sodobna in mladim privlačna. Zasnovali, spisali in postavili so jo sami, saj se po lastnih besedah že dolgo dobro zavedajo, da njihovi izdelki – tako higienski izdelki kot medicinski pripomočki – niso enostavno blago široke potrošnje, za katerega se kupec odloči impulzivno pred prodajno polico. »Tesno so namreč povezani z zdravjem, zato vsi, ki želijo zase dobro poskrbeti, o izdelkih želijo vedeti več. Naša prodajna strategija obeh skupin izdelkov je zato že dolgo tesno povezana z izobraževanjem in svetovanjem. Prav zato smo dobro vedeli, kaj želimo sporočati s spletno stranjo zazdravjezensk.si, pa tudi, kako moramo to narediti. Da smo razmišljali prav, potrjujejo tudi naši dosedanji obiski v osnovnih šolah, saj ugotavljamo, da učenci pogovor o intimi in intimni negi poslušajo z odprtimi usti in na koncu tudi zelo veliko sprašujejo,« so zadovoljni v Tosami.
Skrbijo tudi za okolje
Njihova temeljna zaveza zadnjih nekaj let je trajnostna orientacija podjetja, zato v vsa področja svojega poslovanja in v celoten sistem strateškega vodenja vključujejo načela odgovornega odnosa do zaposlenih, okolja in družbenega okolja. »Predvsem skrb za okolje je naša prioriteta zadnji dve leti. Že leta 2020 smo ustanovili projektni tim oz. delovno skupino sodelavcev, ki v okviru projekta, poimenovanega Eko viharnica, intenzivno išče načine bolj odgovornega ravnanja z okoljem in preverja možnosti ukinitve ali vsaj zmanjšanja uporabe plastičnih materialov v podjetju,« pravijo. Kot dodajajo, so do danes že našli in tudi uvedli precej učinkovitih rešitev, kot so:
- pri določenih izdelkih so plastično ovojnino zamenjali z biorazgradljivo;
- ukinili so določena pakiranja, pri katerih je plastika prevladovala;
- za zdaj nezamenljivo plastično embalažo so nadomestili s takšno, ki ima nižjo gramaturo ali uvedli uporabo reciklirane plastike;
- ukinili so določene programe, ki so bili ekološko nesprejemljivi in potencialno škodljivi tudi za zaposlene.
Rezultati so že vidni in izmerjeni: v letu dni porabijo 100 ton plastike manj.
Izkušnje, varnost in zanesljivost
V krovno blagovno znamko Tosama sicer sodijo predvsem medicinski izdelki, ki jih kupci najdejo v lekarnah, specializiranih prodajalnah in drogerijah, prvenstveno pa z njimi zalagajo bolnišnice in ambulante. Stoletno zgodovina izdelkov in več kot polstoletno tradicijo blagovne znamke vidijo kot veliko prednost, saj s seboj prinaša izkušnje, varnost in zanesljivost, ki so jih generacije pred nami načrtno vgrajevale vanjo, hkrati pa skrbijo za pomlajevanje znamke.
»Pomlajujemo jo večinoma organsko – razvija se z novimi materiali, tehnologijami in sodobnimi izdelki, ki jih trg potrebuje in zahteva, zaradi specifike trga pa promocije skoraj ne potrebuje oz. je trg sam ne dovoljuje,« povejo.
Naravni in trajnostni, še preden je to postalo trendovsko
Znamke najpomembnejših izdelčnih skupin – intimne in otroške nege (Natura Femina, Jasmin, to.to) – posodabljajo z načrtnim uvajanjem novih izdelkov, z uporabo sodobnih komunikacijskih orodij in s kontinuiranim posodabljanjem njihovih dizajnov. »Ženske, ki so v veliki večini njihove uporabnice, dobro vedo, da smo njihove zgodbe že precej prej, preden je to postalo trendovsko, naravnavali v dve smeri: v naravno in trajnostno. Vse tri znamke so s tema dvema opredelitvama podjetja rasle, se spreminjale in spontano preoblikovale predvsem zadnje desetletje. Prav to pomlad denimo police trgovin že osvežujejo oblikovno popolnoma prenovljeni vložki in tamponi iz bombaža ter linija izdelkov s probiotiki v znamki Natura Femina,« izpostavita sogovornika.
Znamko Natura Femina letos pomlajujejo z intimnim vlažilnim gelom LUBE Natura Femina, ki je dejansko lubrikant, obogaten s sestavinami, ki jih običajni ne vsebujejo in prinaša poleg vlaženja tudi probiotično delovanje, kompatibilen pa je z vsemi kondomi, erotičnimi igračkami in vaginalnimi kroglicami. Poleg sodi tudi nova intimna pena za dnevno umivanje, nego in zaščito spolovil. Ne vsebuje parfumov in parabenov, zagotavlja pa popolno usklajenost z naravnim ravnovesjem intimnega predela.
V znamki za najmlajše to.to so popolnoma prenovili suhe krpice za brisanje in umivanje – nove so biorazgradljive in imajo 100 odstotkov večjo vpojnost od prejšnjih, če starši uporabljajo suhe; omočene z vodo pa so odlične za umivanje.
Z oblogami za rane so prodrli na zahtevne evropske trge
Med izdelki, ki sodijo v njihov medicinski program, ne gre spregledati seta obližev s tubo medicinskega kostanjevega medu Vivacare mel. Razvili so ga na podlagi rezultatov in uspeha oblog za rane Vivamel, s katerimi uspešno zdravijo kronične rane in preprečujejo amputacije. Tržijo ga v večini evropskih držav, v petih (Avstrija, Belgija, Nemčija, Češka, Slovaška) je že uvrščen na seznam medicinskih pripomočkov, katerih strošek krije zdravstveno zavarovanje – v Sloveniji še ne. V obliki tube je medicinski kostanjev med z obliži na voljo za domačo uporabo in pomoč pri manjših opeklinah, praskah, odrgninah, žuljih in manjših kirurških ranah. Njegova prednost pred drugimi mazili za rane je v tem, da je popolnoma naraven, ne vsebuje nobenih nepotrebnih primesi, ki bi rane dodatno obremenjevale, in je 100-odstotno učinkovit.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, junij 2023, #504. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.