banana
Aktualno

Tudi banane potrebujejo oglaševanje, mar ne?

Danes, 20. aprila, praznujemo dan banan. Ker naj bi bile banane najbolj priljubljen sadež na svetu, so mednarodno določili, da si ta sadež zasluži svoj dan, in sicer tretjo sredo v aprilu.

Zgodovina banan je dolga, pravijo, da gre za najstarejši sadež na svetu, o katerem prvi zapisi obstajajo že od 500 let pred našim štetjem. Sama beseda banana izhaja iz arabske besede in pomeni prst, njen pomen pa je resnično skoraj ekvivalenten prsti, saj je banana četrte najpomembnejše živilo na svetu – uvršča se za rižem, pšenico in koruzo. Največja izvoznica banan je država Ekvador, ki proizvede kar 29 odstotkov svetovnega deleža, največja uvoznica pa je Amerika. Banana je razširjena v skupno kar 150-ih državah, obstaja pa več kot 1000 vrst banan. Letno na svetu pojemo kar 100 milijard ton. Iz podjetja Rastoder pa so sporočili, da v Sloveniji letno pojemo več kot 27.000 ton banan Derby, ki so ena od najbolj prepoznavnih znamk banan na svetu. Slovensko podjetje Rastoder se namreč uvršča med pet največjih svetovnih podjetij, ki se ukvarjajo z bananami in drugim sadjem.

Ali veste?

Legendarni banana-split je iznašel David Evans Strickler iz Pensilvanije, ki je delal v bistroju s pijačami.
Znameniti zabavni zdrs na bananinem olupku je prvi izvedel komedijant Billy Watson, medtem ko ga je na velika platna kinematografov ponesel Charlie Chaplin v filmu By the Sea.

Kako so banane zaznamovale oblikovanje vidnih sporočil v zgodovini človeštva, si poglejte spodaj:

 

banana

 

banana

 

banana

 

 

banana

 

banana

 

 

banana

 

CHIQUITA

Ko pomislite na banane, je velika verjetnost, da bo vaša prva asociacija rumeni sadež, na katerem je modra nalepka z napisom Chiquita. Ena najbolj prepoznavnih znamk banan na svetu letos praznuje 152. obletnico, a kljub temu v podjetju poudarjajo, da je srce znamke mlado. Ste že spoznali gospodično Chiquito? Zgodovino blagovne znamke, njene posebnosti, neverjetna dejstva in kreativne načrte za prihodnost podjetje preberite TU.

 

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji