Twitter pred novim izzivom, Facebook z novimi oglaševalci
Jure Banič, generalni direktor Httpool Slovenija, je za MM navedel nekaj zanimivih podatkov o uporabi družbenih omrežij v času koronakrize.
Tina Guček
Med drugim pravi, da ljudje po vsem svetu preživijo 70 odstotkov več časa na pametnih telefonih, da se je Twitter znašel pred velikim izzivom in da želi veliko oglaševalcev izkoristiti priložnosti, ki jih ponuja Facebook. »Trenutne krizne razmere so zaradi elementa omejevanja gibanja še posebej edinstvene. Izjemna sprememba v načinu preživljanja časa posameznikov, delo od doma in skrb za čim bolj brezstično življenje so nas spravili na splet. V prvih tednih karantene v Evropi se je skupno sporočanje preko Facebooka povečalo za 50 odstotkov, video in glasovni klici preko aplikacij Messenger in WhatsApp pa so se kar podvojili. Statistike že kažejo, da ljudje po vsem svetu preživijo 70 odstotkov več časa na pametnih telefonih, generacija Z pa kar 80 odstotkov. Oglaševalci naravno sledijo svojim strankam in posledično tudi temu digitalnemu trendu,« je za MM povedal Jure Banič.
Dva glavna trenda na družbenih omrežjih
Kot zastopniki ključnih digitalnih platform v Httpool na področju oglaševanja na družbenih omrežjih opažajo dva glavna trenda. Po eni strani gre za velik upad oglaševanja s ciljem znamčenja, kar za platforme, kot je Twitter, ki je osredotočen na promocijo blagovnih znamk, v tem času predstavlja precejšen izziv. »Oglaševanje na LinkedInu trenutno ohranja stabilne vrednosti, saj se oglaševalci na tej platformi, ki je osredotočena predvsem na B2B-segment, hitro prilagajajo trenutnim (novim) potrebam,« pravijo.
Facebook: pozitiven trend oglaševanja na dveh področjih oglaševalcev
Tudi na Facebooku Banič vidi še vrsto priložnosti. Uporaba posameznih aplikacij podjetja Facebook se je tako globalno kot tudi v Sloveniji in regiji v tem obdobju še povečala. Pri tem opažajo pozitiven trend oglaševanja predvsem pri dveh skupinah oglaševalcev. V prvi so tiste spletne trgovine, ki so že prej oglaševale na Facebooku in so zdaj oglaševanje še okrepile. Pri tem se osredotočajo na ključne proizvode, izhajajo iz potrošnika, ki je zdaj doma, in razmišljajo, kako mu pomagati. Hkrati skrbno bdijo nad svojim inventarjem in sledijo svoji dobavni verigi. Druga skupina pa so novi oglaševalci na Facebooku. »To so tista podjetja, ki so se prilagodila situaciji in do neke mere spremenila svoje storitve ali načine komunikacije s strankami in prodajo. Tako so se prevozniki preusmerili v dostavo naročil končnim kupcem, restavracije so začele same dostavljati na dom, fitnes centri pa ponujajo spletne vadbe. Vsi ti podjetniki želijo izkoristiti priložnosti, ki jih ponuja Facebook, da dosežejo čim več obstoječih in potencialnih strank, ki zdaj večino časa preživljajo na spletu,« pravi sogovornik.