yufjg
Aktualno

»Umazanih dvanajst«: Korporacije, ki so še aktivne v Rusiji

Agencija za moralno vrednotenje (Moral Rating Agency; MRA) je analizirala aktualno poslovanje svetovnih korporacij in ugotovila, katere od njih po Putinovi invaziji na Ukrajino Rusije niso zapustile »moralno«.

Agencijo Moral Rating Agency je lani po ruski invaziji na Ukrajino ustanovil poslovnež Mark Dixon in jo zasnoval tako, da opozarja na vedenje in hinavščino podjetij v povezavi s to problematiko.

Nedavno poročilo agencije se imenuje »Umazanih dvanajst«, v njem pa so analizirali najbolj dobičkonosna svetovna podjetja in njihovo vpletenost na ruskem trgu. Ugotovili so, da mnogo podjetij po začetku vojne med Rusijo in Ukrajino ni zapustilo ruskega ozemlja, saj so tam še vedno zelo aktivna in se niso odločila za mednarodno uveljavljene sankcije. Po mnenju strokovnjakov so uporabila »vrzeli« v režimu mednarodnih sankcij, da bi lahko nadaljevala s svojim delovanjem v Rusiji.

Katera podjetja so »najbolj umazana«?

Na seznamu so se znašli zelo znani velikani, kot so Unilever, P&G, PepsiCo in Nestlé, pa tudi banki HSBC Holdings in Goldman Sachs. Vsa ta podjetja kljub svoji uradni obsodbi ruske invazije na Ukrajino niso zapustila ruskega ozemlja.

Manj kot šestina podjetij zapustila Rusijo

V resnici je Rusijo zapustilo Rusijo zelo malo podjetij. Od 122 največjih svetovnih podjetij, ki so jih v MRA vključili v raziskavo, jih je le 17 v celoti odšlo z ruskega trga, 59 jih je »obtičalo na sredini«, kar 46 pa jih je v Rusiji še vedno v celoti prisotnih.

Agencija v poročilu poziva javnost k bojkotu podjetij, ki jih je uvrstila na seznam.

Umazanih dvanajst:

lk

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji