oliviero
Aktualno

Umrl je Oliviero Toscani, fotograf šokantnih Benettonovih oglasov

Danes je v 82. letu starosti umrl Oliviero Toscani, avtor provokativnih oglasov, ki so italijanskemu podjetju Benetton pomagali postati ena od največjih modnih blagovnih znamk na svetu. 

Oliviero Toscani, ki se je rodil 28. februarja 1942, se je (tako kot njegov oče pred njim) izučil za fotografa, študiral v Zürichu in delal za številne modne revije, kjer je pomagal ustvariti kariere modelov, med njimi Monice Bellucci.

V osemdesetih letih prejšnjega stoletja pa je zaslovel kot kreativni direktor družinske modne verige Benetton s sedežem v severni Italiji.

»Različnost je postala človekov sovražnik«

Leta 2001 je predaval tudi v Ljubljani in slušateljem razkril, zakaj so njegove fotografije pogosto kamen spotike. »Zanima me različnost, ki je danes postala človekov sovražnik. Vsi si želijo biti enaki. Poglejte mesta po svetu. Postajajo si vedno bolj podobna. Malo ljudi se zaveda, da je drugačnost naše pravo bogastvo,« je razložil pred več kot dvajsetimi leti. 

»Nič ne vem o oglaševanju«

Sam o sebi je povedal: »Toscani je ljudski fotograf. Nikoli ne fotografiram pokrajin. Delam sam. Ne iščem ciljne skupine, nič ne vem o oglaševanju. Želim si, da bi ljudje imeli pogum, da bi si upali tvegati in biti drugačni.«

To je nekaj najbolj kontroverznih oglasov, s katerimi je Toscani pretresel (modni) svet.

Duhovnik in nuna, 1991

nuna

Benettonov oglas, ki je komentiral verski in spolni konflikt človeške narave, je prikazoval duhovnika in nuno v duhovniških oblačilih, ki se poljubljata. 

Odeja, 1990

odeja

Ta podoba kaže na medrasno, homoseksualno družino v času, ko v oglaševanju skoraj ni bilo takšnih upodobitev.

AIDS – David Kirby, 1992

aids

Novembra 1990 je revija LIFE Magazine objavila fotografijo študentke novinarstva Therese Frare, ki je na smrtni postelji upodobila gejevskega aktivista in žrtev aidsa Davida Kirbyja. Dve leti pozneje je Benetton sliko, ki jo je z oljno barvo pobarvala umetnica Ann Rhoney, uporabil za svojo kampanjo. 

Umor, 1992

umor

Leta 1982 je Franco Zecchi v objektiv ujel mafijski umor Benedetta Grada v Palermu v Italiji. Deset let pozneje je bila slika prikazana v Benettonovi kampanji za pomlad/poletje 1992.

Bosanski vojak, 1994

bosna

Oglas prikazuje krvavo uniformo bosanskega vojaka Marinka Gagra. S kampanjo je Toscani želel spodbuditi ljudi k razmisleku o brutalnosti vojne.

 

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji