»Uspeh pripisujem prijaznosti.«
Tokratni gost marketinškega zajtrka, ki ga organizira Društvo za marketing Slovenije, je bil Rok Stritar, ustanovitelj trgovine za gorniško opremo Kibuba. Z obiskovalci je v sproščenem vzdušju delil svojo poslovno zgodbo in jim zaupal ključ do uspeha.
Kaja Kovič
Rok Stritar se s podjetništvom in gorništvom ukvarja z vseh zornih kotov, in sicer kot podjetnik (ustanovitelj in aktiven član uprave podjetja Kibuba), podjetniški mentor (mentor številnim podjetjem), predavatelj (poučuje na Ekonomski fakulteti v Ljubljani) in svetovalec večjim poslovnim sistemom (na področju vitkega poslovanja, oblikovalskih pristopov in vodstvenih sistemov). Gorništvo pa mu je položeno v zibelko, saj so bili po njegovih besedah starši »fanatiki na naravo«. Ko so mu po študiju podjetništva ponudili delovno mesto na Ekonomski fakulteti, se je odločil, da tega dela ne more opravljati brez vodenja lastnega podjetja.
In tako je ustanovil Kibubo. Sprva je želel imeti le spletno trgovino, a je kaj hitro ugotovil, da se ta poslovni model v tej dejavnosti ne bo izšel. »Dobravni roki za gorniško in alpinistično opremo so leto in pol, zato sem odprl fizično trgovino in se začel spopodati z največjim izzivom Kibube – upravljanjem zalog.« Pri tem je povedal, da so razvili lastni sistem modeliranja, s katerim predvidijo, kaj, koliko in kdaj bodo v prihodnosti potrebovali posamezne prodajne artikle. To pa ni najtežje, predvideti mora tudi modne trende za leto in pol vnaprej.
Zakaj je Kibuba tako uspešna?
Rok Stritar na vprašanje, čemu pripisuje uspeh trgovine, izstreli: »Glavni ključ do uspeha je prijaznost.« Prijaznost? »Da, prijazen sem do zaposlenih in ti so prijazni do strank v vseh procesih nakupa in reklamacij, ta vrlina je temelj našega poslovanja. Mnogokrat dobimo celo odziv, da smo najbolj pravična in prijazna trgovina,« pravi. Do visokih prodajnih številk mu torej pomagajo zadovoljni zaposleni, ki pa so v veliki večini športniki, plezalci, alpinisti in prav zaradi tega delujejo na delovnem mestu drugače kot drugi običajni prodajalci. »Prijazen model poslovanja se odraža tudi v našem poslanstvu izobraževanja in odgovornosti do kupca, zato nad njimi nikoli ne vršimo pritiska med prodajnim procesom.«
Sicer pa se v Kibubi poslužujejo še klasičnega oglaševanja s pomočjo oglaševanja na Googlu, Facebooku in Instagramu, optimizacije za iskalnike in zunanjega oglaševanja. Veliko pozornosti namenijo e-novičniku, o katerem Stritar pravi, da gre za izjemno učinkovito in poceni sredstvo prodaje.