V novih prostorih pišejo nove uspešne zgodbe
Pred časom je ženski del ekipe MM-a dobil vabilo na kavo – ampak ne na prav običajno. K odlični kavi in prijetnemu klepetu je namreč sodil tudi ogled novih prostorov skupine Pristop v ljubljanski Situli, ki smo si jih lahko ogledale med prvimi.
Tina Guček
Pristopovci so se v nove prostore preselili na začetku julija. Po besedah Ule Spindler, partnerke in direktorice tržnega komuniciranja v skupini Pristop in Pristop Entertainment, ki je bila tudi vodja projekta selitve, so zaposleni selitev sprejeli več kot odlično. Ideja, da bi se skupina po dvajsetih letih preselila iz prostorov na Trubarjevi ulici, se je rodila pred približno tremi ali štirimi leti. Zdelo se jim je namreč, da je po toliko letih čas za novo, svežo energijo. »Takrat smo začeli razmišljati, kaj lahko naredimo z lastnimi prostori na Trubarjevi oz. kako bi lahko maksimizirali njihovo vrednost, glede na to, da smo lastnik 3000 kvadratnih metrov v središču Ljubljane. Po tem, ko smo opredelili nekaj scenarijev, smo ugotovili, da bi bilo najboljše, če bi iz obstoječih prostorov naredili stanovanja. Tako je nastal projekt T79, v okviru katerega je 35 stanovanj, ki bodo na voljo v naslednjem letu,« začetke ideje o selitvi opiše Ula Spindler.
Odločitvi o tem, kaj se bo zgodilo s starimi prostori, je sledilo iskanje alternativ za nove, kar je bil precejšen izziv. »V Ljubljani najti prostore, velike 3000 kvadratnih metrov, v katerih bo lahko delovalo podjetje z 200 zaposlenimi, ni preprosto. Imeli smo še dodatne omejitve – na primer, da nismo želeli daleč iz strogega centra, da smo želeli prostore, ki bi bili moderni ... Situla je bila tako kar hitro izbrana kot edina prava lokacija. Sledila so pogajanja, ki niso bila tako hitra, saj se je vmes zamenjal lastnik nepremičnine, nato pa urejanje prostorov,« pravi sogovornica.
#ExtraMile
Selitev so v Pristopu pospremili s kampanjo, ki so jo poimenovali #ExtraMile, navezali pa so jo na svojo filozofijo in pripravljenost Pristopovih strokovnjakov pri iskanju novih poti, razumevanju in ustvarjanju zapomnljivih rešitev ter sposobnosti prilagajanja za naročnike. Kampanje #ExtraMile pa niso zasnovali samo za partnerje in zunanje deležnike, ampak tudi za svoje zaposlene. Tudi oni so namreč morali skozi proces slovesa od Trubarjeve in prihoda v Situlo, približno kilometer bolj severno.
#ExtraMile so povezali tudi s projektom #ExtraTrgovina, v okviru katerega so prodajali opremo in pohištvo iz starih prostorov. »Opreme je bilo ogromno in če bi jo želeli odpeljati na deponijo, bi za to morali plačati neverjetno visok znesek, da ne omenjam, da bi bilo to vse prej kot trajnostno. Pomislila sem, da bi lahko vse skupaj prodali, a če sem iskrena, v mojo idejo ni verjel nihče,« je smeje se povedala Ula Spindler. Dvomljivcem navkljub so se v hiši lotili projekta in ga oglaševali na družbenih omrežjih. »Vse skupaj se je organsko razširilo in prodali smo okoli 90 odstotkov vseh kosov. Kupovala so tako podjetja kot tudi nekatere produkcijske hiše in posamezniki iz vse Slovenije – med njimi pa so bili tudi naši zaposleni, ki so bili čustveno navezani na določene kose. Projekt je bil opazen tudi s strani naročnikov in poslovnih partnerjev, ki jim je bilo zelo všeč, kako smo se tega lotili. Naš namen namreč ni bil, da bi s tem zaslužili, ampak, da bi bilo pohištvo ponovno uporabljeno, znotraj projekta pa smo izpeljali še en lep humanitaren projekt za združenje za pomoč pri demenci Spominčica.«
V pol leta v novih prostorih
Spindlerjeva pravi, da je bil zanjo osebno pri celotnem projektu največji izziv narediti vse potrebno v tako kratkem času. Prostore so prevzeli konec decembra 2020 v tretji gradbeni fazi, julija letos pa so se že selili vanje. Nemalo težav jim je povzročila tudi koronakriza, ki sicer ni toliko vplivala na sam proces gradnje, ampak bolj na dobavne roke materialov in opreme. Določene stvari, ki bi jih morali dobiti v šestih tednih, čakajo po pet, šest mesecev in vsega še niso dočakali, a prostori vendarle dobivajo končno obliko, s katero so zelo zadovoljni.
Najbolj jih veseli, da so zdaj vsi v enem nadstropju in da je celotna skupina Pristop končno na isti lokaciji. »Zdi se, da smo šele zdaj dobili občutek, kaj sploh smo, kako veliki smo in koliko nas dejansko je. Po tem, ko smo leto in pol delali na daljavo, preko zaslonov, je res lepo videti vse v živo. Še pred kratkim sem sedela pred računalnikom in na zaslonu videla število udeležencev in nekaj njihovih obrazov, zdaj pa pred menoj sedi ves oddelek tržnega komuniciranja, kar je okoli 60 ljudi – to je res izjemno,« je navdušena Spindlerjeva.
Obiskovalce sprejmejo v veliki recepciji v industrijskem videzu. Novi prostori v Situli so skoraj enako veliki kot stari na Trubarjevi ulici. Merijo skoraj 3000 kvadratnih metrov, pri čemer je v Situli vseh 200 zaposlenih združenih v enem nadstropju.
Pri urejanju novih prostorov so sodelovali z odličnimi partnerji – birojem Kosi in partnerji ter Arhitekturo 2211. Kot trdijo, so pri tem govorili isti jezik.
Ekipa, ki je skupaj razvijala zgodbo
Sama je kot vodja projekta najbolj uživala v tem, da je ustvarjala njihov novi dom, k temu, da je bila izkušnja prijetna, pa je pripomoglo tudi dejstvo, da so imeli pri tem odlične partnerje – to sta bila biroja Kosi in partnerji ter Arhitektura 2211. »Z njimi smo že prej skupaj sodelovali pri nekaterih projektih, zato odločitev ni bila težka. Lahko bi se je sicer lotili na klasičen agencijski način in bi partnerja izbrali preko pitcha, ampak mislim, da če znaš nekomu zelo dobro pojasniti, kaj sploh hočeš in če ga poznaš oz. veš, da gre za verodostojnega partnerja, ki bo s tabo tekel na dolge proge, potem ta proces ni potreben. Poleg tega smo želeli nekoga, ki je bolj butičen in nas bo vzel za svojega, nas razumel. Bili smo kot ekipa, ki je skupaj razvijala to zgodbo,« pravijo v Pristopu.
Na stenah so našli prostor tudi kultni plakati iz preteklosti.
»Prostori organsko rastejo z nami«
Že od samega začetka pa jim je bilo jasno, da želijo minimalizem in industrijski videz, ki je večen in ga lahko z minimalnimi dodelavami spreminjajo v prostoru in času. Notranjost pisarn so tako opremili z materiali, kot so beton, železo, bela opeka, kopelit, vezana plošča, tekstil in steklo. Njihova želja je bila tudi, da prostor funkcionira za različne dejavnosti in storitve, ki jih imajo – pod njihovo streho so namreč združene različne skupine. »Od tržnega komuniciranja, ki je na določeni točki zelo strateško, po drugi strani pa zelo kreativno, do tega, da imamo nekakšen novinarski del, ki za ustvarjanje vsebin potrebuje svoj mir, do poslovnega dela ... Zelo smo različni in želeli smo vse to spraviti na skupni imenovalec. Zdelo se nam je, da se s tem, kar smo ustvarili, lahko vsi identificiramo, seveda pa z manjšimi dodelavami v posameznih prostorih lahko dodamo neko osebno noto. Iz tega smo izhajali z arhitektko Ano Kosi, saj se nam je zdelo, da lahko hitro in dobro pridemo do cilja,« pojasnjuje Spindlerjeva.
Ula Spindler je skupaj z Matijo Kocbekom, kreativnim direktorjem in vodjo oblikovanja v agenciji, že na začetku zasnovala zelo jasen koncept, kaj hočejo. »Pri tem smo bili zelo hitri in lahko rečem, da nismo tekli praznih krogov. Vnaprej smo tudi razmišljali, kaj vse potrebujemo, saj nismo želeli ponoviti napak izpred dvajsetih let. Naredili smo ogromno stvari, da se lahko tudi sproti prilagajamo, da prostori organsko rastejo z nami in da lahko kaj spremenimo,« pojasnjuje sogovornica.
Nove prostore so zasnovali tako, da so tudi z notranjim oblikovanjem želeli poudariti odprtost, v katero verjamejo v agenciji. »Vse je odprto – kadar koli imaš vprašanje, pridi in vprašaj. Vsi smo skupaj, med nami ni ovir,« pravi Ula Spindler.
Pretok znanja in izkušenj je veliko hitrejši
Na vprašanje, ali združitev v Situli pomeni tudi novo organizacijo skupine Pristop, Ula Spindler odgovori, da na to vprašanje ni enoznačnega odgovora. »Skupina, takšna kot je, funkcionira že vrsto let, je pa drugače to, da sedimo vsi skupaj. Pretok znanja in izkušenj je tako veliko hitrejši, oblikujejo pa se tudi neki vedenjski vzorci, ki jih želimo deliti. Tudi s tem, ko smo odprti in transparentni, saj so vse stene steklene, se hitro navzameš neke delovne vneme,« pravi in doda, da so se pred približno dvema letoma začeli bolj ukvarjati s tem, kako lahko dejansko bolj kapitalizirajo znanje, ki ga imajo. »Imamo ogromno znanja in izkušenj, in včasih, če se s tem ne ukvarjaš, ti to lahko kar uide. Naredili smo načrt matrične organizacije, ki ni organiziran samo po podjetjih ali po oddelkih, ampak tudi po kompetencah. V skupini torej združujemo ljudi, ki so na istih kompetencah – imamo tako imenovan strategic hub, kjer vse strateške ljudi povezujemo v neke debate in projekte oz. v delovne enote, kjer med seboj ugotavljajo, kakšne so prakse, ki smo jih naredili v zadnjem času in kako to čim boljše izkoristiti za naše naročnike, imamo content hub, ki se osredotoča na dobre vsebine in zgodbe ... Ogromno se torej ukvarjamo s tem, kaj lahko naredimo še boljše,« sklene pogovor.
Čeprav prostori še niso povsem končani, imajo zaposleni že svoje priljubljene kotičke, pa tudi ekipe so si že izbrale določen prostor, kamor se na primer zjutraj usedejo, skupaj popijejo kavo in kaj predebatirajo.
Pripravljajo tudi prostor, kjer bodo zbrane vse večje nagrade, določene pa imajo prejemniki na policah svojih pisarn.
Novi prostori predstavljajo tudi nekaj novosti. Prvič v zgodovini Pristopa na primer sedi skupaj ves oddelek oblikovalcev. Kot ugotavljajo, se je v tem času krivulja učenja precej povečala, saj ljudje sedijo skupaj, pogledajo drug drugemu na zaslon, ni jim več potrebno hoditi k nekomu v drugo pisarno ali celo v drugo nadstropje.
Zanimivi so tudi toaletni prostori, saj imajo stranišča za moške in ženske skupen prostor za umivanje rok. Številne raziskave namreč ugotavljajo, da se sodelavci v trenutkih, ko si umivajo roke ali popravijo kakšno malenkost, medtem ko se ogledujejo v ogledalu, tudi veliko pomenijo in mimogrede rešijo kakšno službeno vprašanje oz. zagato. »Veliko stvari in pogovorov se zgodi tudi v kuhinji, kjer se srečujejo različni profili, ki se sicer ne bi,« pravijo v Pristopu.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, oktober 2021, #484. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.