Valicon: Pomembnost raziskav o blagovni znamki
Na tradicionalnem Valicon Knowledge Club (VKC) dogodku so govorili o pomembnosti globljega spoznavanja blagovne znamke, ciljnega občinstva in okolja, v katerem znamka živi.
Kaja Kovič
Na dogodku VKC so se govorci večinoma osredotočali na prihodnost in razvoj umetne inteligence, a preden skupaj stopimo v prihodnost, je potrebno razumeti sedanjost. Po njihovem mnenju podjetja pridejo do tega preko njenega raziskovanja in okolja, v katerem delujejo. Brez poznavanja temeljev blagovne znamke se podjetje težje premakne v prihodnost. Do teh informacij pridejo preko najrazličnejših raziskav, ki pa jih med drugim ponujajo tudi pri podjetju Valicon.
Raziskava Brand tracking
Osnovna raziskava, ki bi jo po njihovem mnenju morale redno izvajati vsa podjetja, je raziskava brand tracking. Ta poda podjetju natančne podatke o lastnostih znamke, ob tem pa prepoznava znamkino moč in podobo ter nadaljnje izzive in trende glede na panogo.
Valicon znotraj raziskave brand tracking ustvari nekakšno piramido lastnosti znamke, ki predstavlja nadgradnjo običajnih marketinških analiz, saj analizira tudi oglaševanje in sponzorstva znamke, izpostavljenost znamke, njen nastop na trgu, kakšna je prodaja in razpoložljivost izdelkov, kako zmogljiva sta znamka in izdelek ter kakšna je njuna življenjska doba.
Odziv potrošnika na oglas
Valicon za blagovne znamke raziskuje tudi nevrološke odzive potrošnikov na videooglas, o čemer smo obširneje pisali v tiskani izdaji MM-a (#497). Pri testni skupini preverjajo naslednje indikatorje uspešnosti: čustven odziv, število vrhov pozornosti med oglasom, kateri vrh oglasa je največji, koliko pozornosti potrošnik nameni oglasu, raziskujejo pa tudi sledenje očesa po točkah zaslona in ali je oglas morda prevelika kognitivna obremenitev za gledalca.
Druge raziskave
Na VKC so govorci predstavili tudi druge raziskave, ki jih delajo znotraj podjetja. Za napovedno ciljanje potrošnikov, s katerim lahko podjetja izboljšajo učinkovitost digitalnih kampanj tudi za 30 odstotkov, je del Valiconovega poslovnega modela že dje časa, poleg tega pa so za to aktivnost prejeli nemalo nagrad. Na govorniškem odru so prav tako predstavili poslovno vejo, znotraj katere pomagajo podjetjem pri zgodnjih fazah razvoja – na primer pri ustvarjanju koncepta izdelka ali storitve in jasni opredelitvi skupine. Glavni indikatorji pri tem so všečnost, razumljivost, kredibilnost, verjetnost preizkusa in nakupa. Zenel Batagelj, soustanovitelj in partner v družbi Valicon, je te raziskave opredelil kot temeljne in zelo poglobljene, in dodal, da v podjetju v vedno več segmentov vpeljujejo tehnologijo umetne inteligence, ki bo v prihodnosti procesirala še več podatkov ter poslednično dajala še bolj natančne odgovore.