event
Aktualno

Večina dogodkov je kljub krizi zadnjih let »preživela«

Če smo prejšnji teden o udeležbi na oglaševalskih festivalih spraševali predstavnike agencij in naročnikov, smo se tokrat pogovarjali z organizatorji dogodkov.

Zanimalo nas je, ali so dogodki po koronskem zatišju že zaživeli kot pred letom 2020 in kako na organizacijo vplivajo vedno višje cene. Tadej Premk, direktor izobraževanj pri Marketing magazinu in programski vodja Dneva družbenih omrežij, meni, da se zadnjih nekaj mesecev situacija vrača v tisto izpred treh let. »V lanskem letu je bilo še čutiti neko posebno energijo in zdelo se je, da niso bili vsi prepričani, ali je odločitev, da so na dogodku, prava ali ne. V zadnjih nekaj mesecih pa se zadeva umirja, naši dogodki so več kot dobro obiskani, prav tako se čuti več pozitivnega duha. Je pa res, da opažamo, da je Zoom postal zelo lahek izhod v sili, če se izobraževanj kakšen dan ne želiš udeležiti,« pravi. Zadovoljen je, da je večina dogodkov kljub krizi zadnjih let »preživela« in da organizatorji nadaljujejo z uspešno organizacijo konferenc.

»Smo se pa verjetno vsi, tako organizatorji kot tudi plačniki kotizacij, sprijaznili s tem, da so se cene res dvignile. Na žalost je v tem primeru najbolj 'nasrkal' organizator, saj si vseeno ne more privoščiti znatnega povišanja cen za udeležbo, medtem ko so se stroški tehnične izvedbe in najema prostora močno podražili. Menim, da bomo zaključke glede vpliva povišanja cen na organizatorja lahko delali še v naslednjih dveh letih,« še pravi.

»Vsi močno občutimo posledice korone«

Kot pravi Mojca Briščik, izvršna direktorica SOZ, vsi, ki delujejo v segmentu dogodkov, močno občutijo posledice korone. »Cene za večino storitev so se v povprečju dvignile od 10 pa tudi vse tja do 25 odstotkov. Med najvišje stroške uvrščamo intelektualni kapital. A na naše veliko zadovoljstvo dogodki pod okriljem SOZ ne beležijo upada udeležbe, ravno nasprotno. Ker jih snujemo z našimi člani na premišljen in strukturiran način, to prepoznajo tudi udeleženci,« pravi.

Optimistično pove, da naj bi bilo letošnje leto v znamenju stabilizacije: »Gospodarske razmere v Sloveniji naj bi se deloma ustalile, gospodarska rast pa naj bi bila vseeno precej nižja od lanske. In prav zaradi takšnih razlogov kot tudi denimo hitro se spreminjajoče potrošniške kulture, ki zajema tudi vedno večje cenovno občutljivost, je upravni odbor SOZ sprejel pomembno odločitev, da se pri organizaciji dogodkov dvig cen v panogi ne prenese na udeležence. Effie dan je bil zato za člane brezplačen, za udeležbo na Zlatem bobnu bodo člani SOZ plačali le 110 evrov, SOF pa ostaja tako rekoč na lanskoletni ravni.«

»Vrhunski dogodek je povezan z dobro zgodbo«

Gorazd Čad, ustanovitelj agencije Toleranca marketing in soustanovitelj Convente, se strinja, da so se dogodki v živo vrnili na velika vrata, in zdi se mu, da si vsi želijo nadoknaditi čas, izgubljen med korono. »Veliko je tudi novih dogodkov, ki ciljajo na tržne niše, kot je bil Game Gang Show in drugi. Ob inflaciji dogodkov opažam, da je vedno težje zagotoviti občinstvo na dogodkih. Razlogov je več, ključni pa je po mojem mnenju odgovor na vprašanje, zakaj bi se nekdo udeležil festivala. Če odgovor na to vprašanje ni jasno skomuniciran, predvsem pa realiziran, je takšen dogodek obsojen na slab obisk. Vpliva pa tudi na ustrezno izbiro formata dogodka. Glede formata se moramo prilagajati udeležencem in ne obratno,« meni.

Doda, da je vrhunski dogodek zanj povezan z dobrimi zgodbami. Prepričan je, da je pripovedovanje zgodb najbolj učinkovit komunikacijski mehanizem za vzpostavljanje odnosa z udeleženci dogodkov, saj jim kot takšen ostane v spominu in če je zgodba zares dobra, tudi v srcu. »Organizatorji dogodkov imamo odgovornost, da svojim naročnikom in udeležencem posredujemo dobre zgodbe. Občinstvo moramo vzgajati in mu nenehno ponujati presežke. To pa občinstvo vsaj po mojem mnenju nagradi z dobrim obiskom. Kjer manjkajo dobre zgodbe, tudi obiska ne bo. Zagotovo pa na obisk vpliva tudi skokovita rast cen prizorišč in povezanih storitev. To vpliva tudi na višino vstopnin, ki se ji marsikdo najlažje odreče tako zasebno kot tudi v podjetjih. Zato bo ustvarjanje dodane vrednosti za udeležence po mojem mnenju izjemnega pomena,« sklene.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji