bla
Aktualno

»Večja je platforma, večja je njena odgovornost«

Evropska unija (EU) je sprejela akt o Digitalnih storitvah (Digital Services Act), s katerim želi narediti digitalni prostor bolj varen. Dokument predvideva ostrejša pravila za spletne strani in platforme, na katerih bodo obhavljene prepovedane vsebine.

Kazni do šest odstotkov globalnega prometa

DSA k dogovoru zavezuje vse digitalne storitve, ki povezujejo potrošnike z različnimi dobrinami, storitvami in vsebinami, torej tudi družbena omrežja, spletna mesta, pretočne platforme, itd. Krovni cilj akta je zaščiti spletne uporabnike in njihove »osnovne spletnih pravice«, in sicer na način, da bi spletne platforme sprejemale več odgovornosti za objavljene vsebine (ki jih ustvarjajo uporabniki).

 
Kot so v Evropski komisiji zapisali v sporočilu za javnost, so obveznosti platform odvisne od »vloge, velikosti in vpliva na spletni ekosistem«. Akt Evropski komisiji omogoča spremljanje velikih platform (z več kot 45 milijoni mesečnih uporabnikov) in ji daje možnost, da ob ponavljajočih se kršitvah uvede kazni v vrednosti do šest odstotkov globalnega prometa podjetja ali celo prepove dejavnost na enotnem trgu EU.

 V praksi naj bi to med drugim pomenilo:

  • Večji nadzor Evropske komisije nad največjimi platformami in večjimi brskalniki, s katerim bi preprečili zlorabo njihovih mehanizmov. To vključuje večjo transparentnost glede algoritmov oziroma podatkov.

  • Platforme bodo morale izbrisati nezakonite vsebine takoj po zaznavi.

  • Družbena omrežja bodo morala onemogočiti uporabnike, ki bodo pogosto kršili pravila. 

Kot je povedala Ursula von der Leyen, predsednica Evropske komisije, je dogovor »zgodovinski«. Z njim naj bi zagotovili, da spletno okolje ostane varno, istočasno pa da omogoča svobodo izražanja in poslovne priložnosti v digitalnem okolju.  »Kar je prepovedano »offline«, mora biti prepovedano tudi na spletu. Večja je platforma, večja je njena odgovornost,« je povedala.

Akt o digitalnih storitvah je poleg akta o digitalnih trgih del ključnih digitalnih dosjejev, ki stremi k zagotavljanju bolj varnega in konkurenčnega okolja za posameznike in podjetja.

Že kmalu bomo videli, kako bo vse skupaj izgledalo v praksi.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji