Večno mlada Poli vstopa v svet NFT-jev
Perutnina Ptuj z blagovno znamko Poli nenehno sledi trendom in skrbi za to, da Poli ostaja original.
Tina Guček
»To jasno izraža na vsakem koraku – na embalažah, pri razvoju novih izdelkov, v oglaševanju, na spletu, v javnem nastopanju, povsod, kjer najdemo ali dobimo priložnost, da izrazimo svoje posebnosti. Zato ji posvečamo veliko pozornosti in ji dajemo veliko svobode,« pravijo. Letošnjo jesen so tako predstavili še eno novost: nezamenljive žetone oz. tako imenovane NFT-je.
Kot pravi Slavko Ficko, direktor strateškega marketinga v Skupini Perutnina Ptuj, sta inovativnost in razvojna naravnanost zapisana v genskem zapisu blagovne znamke Poli. »Tu nimam v mislih samo produktno-razvojne naravnanosti v smislu razvijanja novih izdelkov ali vstopanja v nove kategorije izdelkov, kar sicer počnemo že zadnjih nekaj let. Govorim predvsem o razvojni naravnanosti glede novih tehnologij in novih rešitev ter novih načinov komunikacije,« izpostavi in spomni na dva projekta. Prvi je tisti izpred petih let, ko so povezali virtualno resničnost in Luko Dončića, drugi pa virtualni Poli maraton. Na slednjega so še posebno ponosni, saj so pred dvema letoma, na začetku pandemije konec marca ali aprila 2020, že ponudili rešitev, kako kljub zaprtju in odpovedi množičnih prireditev izvesti najbolj množično kolesarsko prireditev v Sloveniji – Poli maraton. Virtualni maraton so ljudje v določenem terminu lahko »odpeljali« kjer koli po svetu in na koncu je pri projektu sodelovalo več kot 6.000 udeležencev iz preko tridesetih držav. »Skupnost Poli torej nastaja že ves čas in vedno je malce 'odštekana'. S tem, ko iščemo vedno nove rešitve in nove pristope, uspemo tudi nagovarjati vedno mlajše potrošnike. Generacije se menjajo, Poli pa ostaja večno mlada in naša stalna spremljevalka,« pove.
Njihov osnovni in dolgoročni cilj je ustvariti skupnost Poli, ki je zavezana dobrodelnosti in se drži načela: »Imejmo se dobro, obenem pa tudi delajmo dobro«. Prizadevali si bodo, da bo to postala dolgoročna aktivnost, ki bi jo izvajali vsaj dvakrat letno in na ta način vračali dobro svoji skupnosti. Kot zanimivost še pove, da so se odločili NFT-je najprej ponuditi svojim zaposlenim, in sicer zato, ker so prav oni prvi in najboljši ambasadorji znamke Poli.
Slavko Ficko, direktor strateškega marketinga v Skupini Perutnina Ptuj, pravi, da po njegovem mnenju največji izziv za znamke, ki vstopajo v svet NFT-jev, predstavlja vrednost izdanih NFT-jev. »Torej, kako zbirateljski vrednosti dodati še druge, kot so npr. nagrajevanje imetnikov NFT-jev v sklopu programa zvestobe znamke ali trgovalne vrednosti na kriptoplatformah. Sami smo imeli veliko izzivov tudi na tehnološkem področju, saj vseeno govorimo o virtualnem metasvetu. Ta tehnološka vprašanja so bila za nas najbolj zahtevna, saj smo se učili čisto od začetka, recimo, kako sploh deluje rudarjenje.« (Foto: Maja Selinšek)
»Vsaka tehnološka novost je priložnost za blagovne znamke«
Ker živimo v časih, ko se pojavljajo vedno nove tehnologije, je bilo zanje vprašanje samo, kako te nove tehnologije uporabiti. »Odločili smo se za NFT-žetone, ki so odličen koncept, ki lahko služi v dobrodelne namene. NFT sicer lahko kupiš, ampak kaj lahko potem z njim narediš? Ker nimamo interesa, da z njimi služimo in trgujemo, smo se odločili z njimi narediti nekaj dobrega. Seveda pa smo omogočili, da vsi lastniki naših NFT-jev z njimi lahko tudi trgujejo. Na začetku smo se sicer učili in spoznavali, kaj NFT-ji sploh so, a smo osnovno idejo kmalu za tem predstavili agenciji Innovatif, ki zelo dobro pozna osebnost blagovne znamke Poli. Z njimi sicer že nekaj časa uspešno sodelujemo na področju digitalnega marketinga in družbenih omrežij. Vedeli smo tudi, da gre za multidisciplinarni projekt, saj ni šlo samo za področje marketinga in znamčenja, ampak tudi za oblikovanje, komuniciranje, rudarjenje kriptovalut … Naša pričakovanja so bila, da z multidisciplinarno ekipo uspešno dokončamo projekt, oni pa so bili pravi sogovorniki, ki so se bili pripravljeni z nami učiti,« pravi Slavko Ficko.
Gorazd Oman, direktor naročnikov in partner v Innovatifu, doda, da je vsaka novost, do katere pride na trgu na področju uporabe novih tehnologij, potencialna priložnost za blagovne znamke. »Projekt z NFT-ji omogoča znamkam stik z novo ciljno skupino uporabnikov na način, ki jim je blizu. To so v našem primeru mlajši, ki poznajo svet kriptovalut, kriptodenarnic, NFT-jev, tokenov in kriptožetonov. Znamka na ta način tudi pokaže, da je sveža, da je seznanjena s trendi in da uporablja nove medije in tehnologije. Na dolgi rok to prinaša uspeh,« je prepričan.
Poli ima veliko srce
Brief naročnika za agencijo je vključeval dve novosti za Poli blagovno znamko: uvedbo NFT-ja kot nove tehnologije in vključitev v dobrodelnost. »Oba, čeprav na videz nezdružljiva koncepta, smo želeli povezati v celovito in dolgoročnejšo zgodbo, ki o blagovni znamki sporoča: Poli zabava in med zabavnimi aktivnostmi poskrbi, da naredi nekaj dobrega za druge. Navdušenci nad Poli se radi zabavajo, a imajo tudi veliko srce. Projekt Poli NFT je prvi v nizu projektov z dobrodelno noto, zato smo za vse nadaljnje aktivacije vzpostavili novo platformo, ki smo jo poimenovali Poli Big Heart,« pravi Gorazd Oman, Slavko Ficko pa doda, da v prihodnosti načrtujejo še veliko podobnih zabavnih projektov, ki vračajo družbi. Želijo si, da bi projekt dolgoročno zaživel in podpiral različne dobrodelne projekte. »Že razmišljamo, kako vrniti nekaj dobrega lokalni skupnosti – ta projekt že pripravljamo, v nadaljevanju pa si želimo povrniti nekaj dobrega tudi skupnosti v širši regiji Jugovzhodne Evrope, kjer je Poli najmočnejša blagovna znamka. Pravzaprav bodo vsi dobrodelni projekti sicer regionalni, ampak hkrati tudi evropski.«
Kakšen pa je njihov glavni cilj? »Zelo enostavno: želimo si, da vsi NFT-ji dobijo lastnike, takrat bo projekt za nas uspešen. Vsa z donacijami zbrana sredstva v projektu Poli NFT gredo društvu PP Pomagajmo. Ta bo znesek donirala v Ukrajino, KNP Baštanski multidisciplinarni bolnišnici v mestu Mykolaiv za nakup defibrilatorjev in setov za oživljanje,« pove Barbara Stopinšek, vodja blagovne znamke Poli in predstavnica za odnose z javnostmi v Perutnini Ptuj.
»Liki nosijo srce znamke Poli«
Glavna naloga za agencijo je bila ustvariti kreativne rešitve za NFT-je, s katerimi se bodo uporabniki lahko poistovetili. Naročnik je sprva razmišljal o treh likih, ki so jih nato nagradili v večjo kolekcijo. »Nastala je NFT kolekcija šestih samosvojih likov Poli, ki so takšni postali z ugrizom v omamni okus najboljše posebne piščančje klobase v vseh galaksijah in širše. Seveda, nori na Poli in nori kar tako,« pravi Gorazd Oman, čigar najljubši lik je Wilson, s katerim se najlažje poistoveti. »Pomorščak, kosmat, deluje malo ‘zajeban’, ima izkušnje, vedno se mu dogaja in njegovo življenje je avantura. Rad ima Poli in malo je tudi nor (smeh). Mislim, da bo za nas največji dosežek, če bodo ti liki zaživeli, torej, da bodo oboževalci Poli zares navdušeni nad njimi in jih bodo želeli imeti. Liki so zares 'kul', v ekipi smo jih že popolnoma ‘posvojili’. Najbolj ponosen pa sem, da smo komunikacijsko uspeli oblikovati takšne like, ki nosijo srce znamke Poli in da tudi brez dodanega logotipa Poli veš, za katero znamko gre,« je zadovoljen.
»Rezultat je nezmotljivo Poli«
Like je zasnoval Kris Andoljšek, umetniški direktor v Innovatifu, sestavil pa jih je iz klobase Poli in obrazov. »Prvo iskrico je prižgal Gorazd. Prišel je do mene in rekel, da bi se mu zdelo fino, če bi naredili nekaj z obrazi. »Gorazd, s kakšnimi obrazi? Mi vendar delamo NFT-je za klobaso,« sem si mislil. No, potem sem kupil Poli. Poli sem vedno videl horizontalno: na fotografiji, ko sem jo vzel iz hladilnika, ko sem jo rezal. Tudi moja morska prašička se imenuje Poli. Ta je tudi horizontalna (smeh). Klobaso sem obračal. Ko sem jo držal vertikalno, pa sem naenkrat zagledal podobnost s čeladastimi lego pričeskami, ki jih poljubno menjaš in nastali so liki Poli,« opiše proces nastajanja.
V agenciji so si želeli likov, ki bi izžarevali različne osebnosti in predstavljali različne zgodbe: »Za zgodbo brodolomca vemo, da že 30 let živi na samotnem otoku in je v tem času že dobil divji pogled. Po 30-ih letih je zagledal ladjo v daljavi, njegovi gibi pa zdaj niso več človeški. Poimenovali smo ga Wilson – po žogi iz filma Brodolom. Anna se je zgodila čisto spontano, ko sem začel risati žensko. Kar naenkrat sem v njej zagledal Anno Wintour, ikonično urednico revije Vogue. Za vse like sem si želel, da bi bili dovolj raznoliki. Eno od deklet sem zasnoval kot emo dekle z vratno verižico oz. chokerjem, pa tudi brki na enem od likov so se mi zdeli super element,« pripoveduje Kris Andoljšek in sklene z mislijo, kaj je po njegovem mnenju bistvo tega projekta: »Gre za to, da je narejen čisto po meri in ga ne moreš prenesti na nek drug izdelek ali blagovno znamko. Vzeli smo naročnikov izdelek in ga predelali v njegovi barvi z zelo preprosto in duhovito idejo in rezultat je nezmotljivo Poli. Samo Poli ima lahko takšne NFT-je. Filozofija in vrednote znamke so bile v veliko pomoč, da je lahko serija NFT-jev nastala takšna, kot je.«
Kreativne rešitve za NFT-je so zasnovali v agenciji Innovatif. Gorazd Oman, direktor naročnikov in partner v agenciji, pravi, da so želeli ustvariti takšne, s katerimi se bodo uporabniki lahko poistovetili. Umetniški direktor Kris Andoljšek je tako ustvaril šest različnih osebnosti, ki predstavljajo različne zgodbe. (Foto: Vid Rotar)
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, oktober 2022, #496. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.