burger king
Aktualno

Velike nagrade 34. Epice: Zmagoslavje »Plesnivega Whopperja«

Burger King je na 34. oglaševalskem tekmovanju Epica izkoristil manjše zastopanje drugih velikih oglaševalcev in prejel tri velike nagrade.

Med državami se z največ nagradami Epice ponašajo ZDA, in sicer kar sedemnajstimi; dd tega so prejeli štiri velike in osem zlatih nagrad. Sledi ji letošnje presenečenje Kanada z 22 nagradami, od tega ena velika in pet zlatih. Med oglaševalci je največ nagrad prejel Burger King (vštete so nagrade za Burger King ZDA in Burger King Francija), in sicer tri velike, pet zlatih, dve srebrni in bronasto nagrado. Najuspešnejše agencije so bile agencije, ki so soustvarile »Plesnivi Whopper«; to so agencije David Miami, Ingo (del partnerstva med mrežama Ogilvy in Grey) in Publicis s po tremi velikimi in tremi zlatimi nagradami. Zelo uspešna je tudi kanadska agencija Rethink z eno veliko in tremi zlatimi nagradami.

Oblikovanje: Sestavljanka Heinz (»Heinz Ketchup Puzzle«)

Heinz in kanadska agencija Rethink sta se letos predstavila z vrsto zanimivih projektov. Kaj vse lahko narediš s kečapom? Sestavljanko, na primer. V času, ko ohranjamo medsebojno razdaljo in smo doma, je kečap, ki se predstavlja kot najbolj gost in najpočasneje tekoči, predstavil najpočasnejšo sestavljanko. Vseh 570 delcev je v značilni »Heinz« rdeči barvi.

Digitalne akcije: Podrsaj v noč (»Swipe Night«)

Le še vprašanje časa je bilo, kdaj bodo aplikacije za zmenkarije izkoristile svoj polni potencial. Tinder, znan po funkciji »swipe«, je v sodelovanju z loasangeleško agencijo 72andSunny pokazal svojo moč inoviranja in se zatekel k igrifikaciji. Za tri ure je uporabnikom v določenih državah nudil izkušnjo v obliki interaktivne igre. Uporabniki so se lahko ponoči sprehodili po mestu, kjer je bilo po predstavitvenem videu zelo pestro, in si zgodbo pisali z reševanjem ugank. Za odločitev ste imeli nekaj sekund, ključne odločitve pa so se shranjevale na vašem profilu in so bile po izbiri uporabnika lahko javno vidne in s tem povod za »match«. Kot pravijo pri Tinderju, so pridobili ogromno »materiala« za nadaljnji klepet.

Televizijski oglasi, tiskani oglasi in odnosi z javnostmi: »Plesnivi Whopper« (»The Moldy Whopper«)

Če izključimo koronakrizo, si bo oglaševalski svet leto 2020 zagotovo zapomnil tudi po pogumni akciji Burger Kinga »Plesnivi Whopper« (»Moldy Whopper«). No, za nekatere ne pogumni, temveč kar samomorilski. Veriga restavracij s hitro prehrano Burger King je konec uporabe umetnih konzervansov in ojačevalcev okusa napovedala s svojo najdrznejšo oglaševalsko akcijo doslej. V oglasih je namreč uporabila fotografije »whopperja«, svojega najbolj znanega hamburgerja, z obilico plesni na njem. Vsak oglas, delo agencij David Miami, Ingo in Publicis, prikazuje Burger Kingov ikonični burger, katerega sestavine načenja plesen. Transparentnost ponazarjajo s ciklom plesnenja, torej od dneva, ko so ga spekli, do dneva, ko so ga – plesnivega – fotografirali. Akcija tako vedno bolj ozaveščenim potrošnikom sporoča, da je Burger King že prenehal uporabljati umetne konzervanse v večini evropskih restavracij, do konca leta pa naj bi to storili tudi v ZDA. Tri velike in tri zlate nagrad Epice za »Plesnivi Whopper«.

Akcije z namenom: »Skozi vaše oči« (»Through Your Eyes«)

Založba Sony Music in argentinska organizacija za donacijo organov NCUCAI sta predstavili videospot, kjer pa glasbeni izvajalec ni v ospredju. Agencija Wunderman Thompson je za glavnega zvezdnika videospota izbrala priljubljenega argentinskega pevca Danteja Spinetto, ki je svoj glas in stas podredil ozaveščanju o boleznih vida in spodbujanju k darovanju roženice (po smrti). Videospot je namreč tudi svojevrstna tehnološka inovacija. Kot ustvarjalci pojasnijo v predstavitvenem videu, se gledalec znajde v vlogi tistih nesrečnikov, ki čakajo na presaditev roženice. Še preden si pogledate celoten posnetek, naj vam zaupamo, da je pogled vse prej kot prijeten. Na tem mestu pa nastopi tudi tehnološka inovacija. Videospot si namreč z jasno sliko lahko ogledate, le če s kamero telefona »merite« v oči drugega človeka.

Intervju

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Naši avtorji