jn
Aktualno

WARC x TikTok: Oglaševalski nasveti za leto 2023

Analitična družba WARC je v sodelovanju s podjetjem ByteDance (TikTok) pripravila vodnik za povečanje uspeha blagovnih znamk v letu, ki ga zaznamujejo številne spremembe.

Učinkovitost medijskih objav je vse težja naloga, a za uspešno in dolgoročno sodelovanje z občinstvom je pomembnejša kot kdaj koli prej, zapišejo pri družbi Warc. Ob rezultatih nove raziskave, pri kateri so sodelovali s TikTokom, je analitična družba povzela nekaj ključnih nasvetov, kako dosegati želeni učinek v času velikih sprememb, kot sta razdrobljenost medijev in občinstva ter povečevanje življenskih stroškov.

Merjenje kratkoročnega in dolgoročnega učinka

V zadnjih letih smo priča močni usmeritvi v merjenje kratkoročnih učinkov in pretirani pozornosti na merjenje uspešnosti objav, kar po mnenju WARC-a ne prikazuje resnične kakovosti oglaševanja. »42 odstotkov dobička od oglaševanja se pojavi v kratkoročnem obdobju, 58 odstotkov pa v dolgoročnem,« zapišejo.

Za ustvarjanje učinka bi se morali marketinški oddelki odmakniti od osredotočanja na kratkoročno uspešnost in upoštevati dolgoročno uspešnost; doseči ravnovesje časovnih okvirjev (učinki na dolgi in kratki rok), ločiti vrste sporočil (trženje novih izdelkov ali gradnja blagovne znamke), določiti vrste občinstva (širša javnost in aktivni kupci na trgu) in nakupne poti (zgornji in spodnji del nakupnega lijak), poleg tega pa razvijati ciljno usmerjene strategije, ki ustvarijo povpraševanje v prihodnosti (utrjevanje blagovne znamke).

Zagotavljanje celostnega in učinkovitega merjenja

Razvoj področij varstva podatkov in zasebnosti ima pomemben vpliv na oglaševanje, predvsem na sledenje občinstva in merjenje učinkov. Za zagotavljanje natančnejših analiz WARC in TikTok priporočata oglaševalcem, da začnejo čim prej ustvarjati lastne podatkovne baze, preizkusijo nove modele programskih oprem (SaaS) za učinkovitejše merjenje vpliva oglaševanja in se spoznajo z umetno inteligenco, ki lahko pomaga pri testiranju idej in ustvarjalnosti.

Z zabavo do ustvarjanja vpliva

Po podatkih data.ai potrošniki globalno namenijo 200 milijard ur za zabavo in krajše videoposnetke. Drugim funkcijam družbenih omrežjih namenijo »le« 40 milijard ur. Zabavne platforme družbenih medijev so gonilo nove realnosti, v kateri javni prostor oblikujejo skupnosti in ustvarjalci vsebin.

Vse bolj nujna raba kratkih videoposnetkov

Uporaba zvoka in pripovedovanje zgodb sta dve ključni kreativni strategiji, ki dokazano povečujeta prepoznavnost blagovne znamke. Raziskava Ipsos kaže, da so oglasi z zanimivim zvokom kar devetkrat bolj učinkoviti. Raziskava inštitutov MediaScience in Ehrenberg-Bass pa kaže, da ima šestsekundni oglas kar 60 odstotkov učinka 30-sekundnega oglasa.

WARC in TikTok svetujeta blagovnim znamkam, naj izkoristijo moč zvoka in glasbe v oglasov, v katerih naj uporabljajo resnične ljudi. Prav tako naj znamke hitreje sledijo (lokalnim) trendom in gibanjem, o tem pripovedujejo zgodbe, obenem pa preudarno preučujejo odzive ciljnega občinstva.

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji