ikea
Aktualno

Zakaj globalne znamke tako slabo komunicirajo z mediji?

Sprašujemo se, od kod številnim multinacionalkam težnja po skrivanju informacij in želja po nadzoru medijskih objav.

Fantazma odprtosti

»Ne dajemo intervjujev« je pogost odgovor iz ust predstavnikov globalnih znamk, predvsem tehnoloških velikanov. Ali pa odpoved sprva dogovorjenega intervjuja, češ da je to – kar nenadoma – politika podjetja. Včasih vas osrečijo z odgovorom, ki ni odgovor. Gre za skupek »zlajnanih« floskul, ki vključujejo frazo »to je odlično vprašanje«, po čemer je znana Facebookova direktorica Sheryl Sandberg. Bi lahko torej na »odlično« ali »pomembno« vprašanje vsaj smiselno odgovorili? Nemalokrat smo doživeli primer, ko je predavatelj na govorniškem odru poln besed, kako je »odprt za vsa vprašanja«, a le do takrat, ko ob dejanskem vprašanju le zamahne z roko in pove, da ne sme komunicirati z mediji.

Podobne težave smo v preteklosti imeli z Googlom, Facebookom, Spotifyjem in zdaj z Ikeo. Na videz prijazna in odprta, »kupci so naši deležniki« itd., podjetja pogosto spominjajo na diktatorske voditelje, ki z mediji komunicirajo, kadar sami hočejo, ki medijem in posledično ljudem (kupcem) povedo in sporočajo samo informacije, ki jih želijo sami širiti in ki na – neprijetna vprašanja – ne odgovarjajo. 

Pri Ikei so nas pri pripravi člankov ta teden odpravili z »za ta vprašanja je še prezgodaj«. Kako so lahko vprašanja prezgodnja, prepozna, kakršna koli? 

V procesu odpiranja trgovin v Sloveniji bo želela Ikea čim več objav in prispevkov, zdaj, ko mi nekaj želimo od njih, pa jim je to odveč.

Že pred skoraj desetletjem so se s podobnimi vprašanji ukvarjali pri The Atlanticu v prispevku »The Powerful Control Media Coverage, Not Journalists«. »Resne razprave so nezaželene. Gre za neke vrste odprtost, ki pa je bolj fantazma,« so zapisali.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji