Zakaj so ljudje jezni na Balenciago?
Polemika o kontroverznih oglasih z otroki preplavlja svetovni splet, kritike pa postajajo glasnejše. Kako so v novih oglasih za Balenciago pristali otroci, oblečeni v »sado-mazo« slog?
Kaja Kovič
Španska luksuzna modna znamka Balenciaga je deležna vse glasnejših kritik zaradi svoje najnovejše oglaševalske akcije za kolekcijo pomlad/poletje 2023, v kateri prikazujejo dva otroka, ki pozirata s plišastimi medvedki, oblečena v »BDSM-slogu«, ki temelji na seksualni podrejenosti, dominanci in sadomazohizmu.
Oba otroka stojita na posteljah, scena ima priokus nekakšne upornške »emo« najstniške drže, ena fotografija pa naj bi prikazovala tudi sodne dokumente iz primera spolne zlorabe otrok.
Balenciaga se opraviči
Balenciaga se je nekaj dni potem, ko se je soočila s težkimi obtožbami na družbenih omrežjih, preko Instagramove zgodbe javno opravičila za ekscentričen kontekst akcije.
»Iskreno se opravičujemo za morebitne žalitve, ki so jih morda povzročili naši praznični oglasi. Plišaste vrečke z medvedki ne bi smele biti predstavljene z otroki. Oglase smo takoj odstranili z vseh platform,« so zapisali. Dve uri pozneje so na Instagramu objavili še eno izjavo, v kateri so se opravičili za prikazovanje motečih dokumentov. »To zadevo jemljemo zelo resno in izvajamo pravne postopke proti osebam, ki so odgovorne za ustvarjanje akcije in vključitev neodobrenih predmetov za fotografiranje. Strogo obsojamo zlorabo otrok v kakršni koli obliki. Zavzemamo se za varnost in dobro počutje otrok.«
Javnost ni oprostila, javnost ne bo pozabila
Tudi po tem, ko so se opravičili, družbena omrežja in splet preplavljajo kritike, jeza in vabila k bojkotu znamke. »To je otroški porno,« odmeva. Luksuzno modno hišo so kritizirali tudi zvezdniki, kot je Bella Hadid, in tudi njihovi ambasadorji, med njimi Kim Kardashian.