zz
Diggit

 »Edino vprašanje, ki ostaja odprto, je, ali bomo UI-orodje kupili ali ustvarili sami«

V sklopu festivala Weekend.17 letos poteka prva izvedba konference Weekend AI, ki sta jo z uvodnim predavanjem odprla tehnološka strokovnjaka Ivan Bešlić, soustanovitelj in strateški direktor Sofascora, in Hrvoje Ćosić, direktor Aircasha.

Govorca sta na začetku predavanja odločno dejala, da se podjetja ne smejo več spraševati, ali naj implementirajo umetno inteligenco v svoje sisteme ali ne. »Pred dvajsetimi leti, ko se je začelo govoriti o digitalizaciji, smo se predolgo spraševali, ali bi podjetja, blagovne znamke in poslovanje digitalizirali ali raje ne. Naučimo se kaj od tega in ne izgubljajmo več časa,« je dejal Ćosić.

V naslednjih nekaj letih bodo vsa področja poslovanja prepletena z UI.  »Danes njeno moč uporabljamo v pametnih telefonih, letalih, avtomobilih, zdravstvu, finančnih institucijah, ne nazadnje tudi na družbenih omrežjih ... Ne razumem, zakaj ne bi te tehnologije osvojilo tudi vaše podjetje,« je dodal Bešlić.

Govorca sta izpostavila, da ostaja odprto le še vprašanje, ali razviti svoje UI-orodje ali kupiti tehnologijo. »Pri nas smo zelo pragmatični – veliko tehnologije in programov kupujemo, del tehnologije pa razvijamo sami. Slednja temelji na rešitvah za naše stranke in podatkih, ki jih pridobimo od njih, saj nam tega drugi proizvajalci ne morejo dati.« V Aircashu so v duhu tehnološke revolucije zaposlili nekaj matematikov, znanstvenikov, računalničarjev in finančnikov, ki se intenzivno ukvarjajo z raziskavami, razvojem in testiranjem novih tehnologij. Direktor podjetja je poudaril, da ne pozna vseh vzorcev upravljanja s financami globalnih potrošnikov, zelo dobro pa pozna njihove stranke, zato ve, kaj potrebujejo za prihodnost. »Potrebe strank pogosto prepoznam prej kot one same. Prav zato vidim vlogo podjetja Aircash tudi v tem, da razvijamo stranke v sodobne potrošnike.«

Ali izobražujete svoj kader?

Naloga vodlinih v podjetju pa je tudi krepitev znanja zaposlenih: »Vaša odgovornost je, da postanejo zaposleni konkurenčni v svoji panogi. To bom ponazoril z zelo praktičnim primerom – ko vas bo čez 20 let po avtocesti vozilo avtonomno vozilo robocar in se bo pripetila nesreča, bo priporočljivo imeti znanje, kako ga upravljati v kriznem trenutku.«

Vsa podjetja so v procesu učenja, zato še niste zamudili priložnosti, sta poudarila. »Proces ni merljiv, nima KPI-jev, zato je težko razmišljati o končnem cilju, pomembno pa je, da začnete čim prej uporabljati nove tehnologije.«

Na vprašanje, koliko časa traja proces izgradnje orodja UI, je Ćosić razložil, da ima visoka pričakovanja do zaposlenih razvijalcev tehnologije, a zaradi nejasnih KPI-jev in pomanjkanja analitičnih orodij ne želi opredeljevati rokov in pogojev za uspeh. »To je dlje trajajoč proces, zato ne ustvarjajte nepotrebnih pritiskov; pomembno je, da ostanete agilni in optimistični,« je zaključil direktor Aircasha, hrvaške fintech družbe, ki ponuja digitalno denarnico in različne finančne storitve, kot so hitro pošiljanje in prejemanje denarja, plačevanje računov, nakup e-vinjet in vstopnic ter dvig gotovine na bankomatih brez bančne kartice.

Intervju

podkast
26. 09. 2024

Zvesti naročniki MM-a ste našo revijo SaMMozavestno za življenjski slog in marketing že…

Kot vodilno medijsko podjetje, ki nagovarja specifično, marketinško javnost, bi si želeli svoj doseg še povečati in na svojo stran pridobiti nove…

hostnik
23. 09. 2024

Pred NLB Ljubljanskim maratonom, ki bo 19. in 20. oktobra, smo se z Alešem Hostnikom, ki…

Po vzoru velikih športnih dogodkov tudi NLB Ljubljanski maraton nadgrajuje organizacijo v smer trajnostne izvedbe, saj želi vračati družbi.

Življenje z znaMMkami
23. 09. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

»Zame dobro poslovno partnerstvo temelji na medsebojnem zaupanju, odprti komunikaciji in prilagodljivosti. Optimalno je, ko se prednosti obeh…

Naši avtorji