zz
Diggit

Kako UI oblikuje prihodnost modne industrije?

Umetna inteligenca v modi omogoča trajnostne prakse, spreminja e-trgovino in ustvarja poglobljene, prilagojene nakupovalne izkušnje, ki postavljajo nove standarde za stik s potrošniki.

Eden ključnih izzivov na področju modne e-trgovine je izboljšanje uporabniške izkušnje. Široka paleta izdelkov lahko utrudi potrošnike in ustvari potrebo po učinkovitih rešitvah. Združevanje umetne inteligence s podatki, zbranimi neposredno od strank, je ključna strategija za rešitev tega problema. Doseganje zadovoljstva kupcev se poleg povečane prodaje odraža tudi v boljših poslovnih rezultatih, kar naj bi blagovne znamke spodbudilo k vlaganju v tehnološke rešitve za izboljšanje uporabniške izkušnje.

Po podatkih McKinseyja kar 73 odstotkov izvršnih direktorjev mode vidi generativno umetno inteligenco kot prednostno nalogo svojih podjetij v letu 2024, vendar jih le 5 odstotkov verjame, da imajo zmogljivosti, da v celoti izkoristijo njene zmogljivosti.

Med njimi so tudi velike modne znamke, kot sta Hugo Boss in LVMH – pri obeh se vse bolj osredotočajo na uporabo umetne inteligence za digitalno preobrazbo svojih poslovnih modelov. Sodelujoči v raziskavi so pokazali, da bo UI imela ključno vlogo pri spletni prodaji, ki postaja vse bolj pomembna, a se sooča s problemom visoke stopnje vračil. Virtualne kabine za pomerjanje, čeprav so zaenkrat neuspešne, kažejo na potencial umetne inteligence za izboljšanje nakupovalnih izkušenj.

Velik potencial se videti tudi na področju platform za generiranje slik, ki omogočajo hitro ustvarjanje promocijskega materiala, kar olajšuje delo v marketingu in oglaševanju. Stella McCartney in drugi pionirji že uporabljajo umetno inteligenco za izboljšanje trajnosti in recikliranja v modni industriji. Vse to kaže na obetavno prihodnost umetne inteligence v modi, ki pa bo odvisna od človeške sposobnosti sprejemanja inovacij.

Rezultati raziskave GLAMI na slovenskem trgu kažejo, da je 44 odstotkov Slovencev prepoznalo uporabo umetne inteligence, 33 odstotkov pa jih uživa v tem, da jim UI priporoča izdelke na podlagi njihovega okusa. Poleg tega skoraj 38 odstotkov vprašanih uporablja družbene medije kot modno iskalno orodje, medtem ko jih 12 odstotkov raje uporablja virtualne pomočnike, ki ponujajo izdelke na podlagi njihovih zahtev. Po drugi strani pa Slovenci najmanj zaupajo uporabi umetne inteligence za oblikovanje oblačil (10 odstotkov) in ustvarjanje z umetno inteligenco generiranih podob modelov (16 odstotkov).

O prihodnosti mode bomo govorili tudi na konferenci DIGGIT, ki jo pri MM-u organiziramo 9. maja v Ljubljani. Na okrogli mizi, ki jo bo vodila novinarka Kaja Kovič, bosta sodelovali strokovnjakinji za modno industrijo, svetovno priznana modna oblikovalka Mateja Benedetti in strokovnjakinja za modo, marketing in e-trgovino Eva Domijan.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji