»Sharenting«: UI kampanja z grobim opozorilom
Nova kampanja nemškega Telekoma in agencije adam&eveBERLIN prikazuje povečana tveganja, s katerimi se soočajo starši zaradi porasta zlorabe osebnih podatkov in umetne inteligence.
Kaja Kovič
Izraz »Sharenting« označuje kritizirano prakso, pri kateri starši delijo družinske fotografije z otroci na družbenih omrežjih. Uporabniki družbenih omrežjih radi delijo in gledajo čustvene družinske trenutke, a to dejanje je v resnici precej malomarno. Ko so osebni podatki enkrat objavljeni na internetu, so na voljo po vsem svetu in neomejeno.
Deutsche Telekom želi s kampanjo #ShareWithCare ozaveščati o odgovornem ravnanju s fotografijami in podatki.
»Telekom ponuja najboljše in najbolj varno omrežje, a poleg dostopa do tega omrežja potrebujemo tudi potrebno znanje in orodja za varno in odgovorno ravnanje s podatki na internetu. Razvoj umetne inteligence nosi priložnosti in žal tudi tveganja. V kampanji sama umetna inteligenca opozarja uporabnike o sebi. S tem smo želeli poudariti fascinacijo nad UI in po drugi strani strahospoštovanje do nje,« je kampanjo pospremil Uli Klenke, direktor blagovne znamke pri Deutsche Telekomu.
UI ozavešča o problemu deljenja fotografij
Kratek film, ki je glavni element kampanje, uprizarja družbeni eksperiment, ki so ga postavili v Nemčiji v enega izmed kinematografov. Slednji bi se lahko zgodil v enaki obliki tudi v resničnem svetu, saj je tehnologija zanj danes že zdavnaj na voljo. S pomočjo najnovejše tehnologije UI je bil ustvarjen deepfake dekleta, ki starše sooča s posledicami deljenja slik njunega otroka na spletu. Javnost vidi videoposnetke, fotografije in glas deklice, ki se kar naenkrat spremeni v odraslo žensko in prikazuje, kaj vse zna UI in kako ji lahko »sharenting« uniči prihodnost. Ustvarjalci filma so tako z umetno inteligenco prvič ustvarili postaran deepfake 9-letnega otroka, ki se obnaša in prepira kot odrasla ženska.