Svetovni trg digitalnega oglaševanja kljub gospodarskim izzivom vztrajno raste
Poročilo IAB kaže, da so prihodki od digitalnega oglaševanja uspešno kljubovali gospodarskim izzivom in leta 2023 porasli za dobrih 7 odstotkov. Najvišje stopnje rasti so dosegli maloprodajni mediji, povezljiva televizija in avdioformati.
Kaja Kovič
Po novem poročilu Urada za interaktivno oglaševanje (IAB) so svetovni prihodki od digitalnega oglaševanja leta 2023 znašali 211 milijard evrov, kar je 7,3 odstotka več kot leto prej. To pomeni, da segment uspešno kljubuje številnim negativnim gospodarskim kazalnikom in napovedim.
Sredstva za digitalno oglaševanje so se na svetovni ravni najbolj povečala v zadnjem četrtletju, in sicer za 12,3 odstotka. Prihodki od digitalnega oglaševanja v tem četrtletju so znašali kar 60 milijard evrov, kar je verjetno posledica povečane potrošnje v času veselega decembra.
Prihodki od avdio digitalnega oglaševanja so se glede na leto prej povečali za 19 odstotkov, medtem ko se je digitalno oglaševanje v maloprodajnih kanalih povzpelo za 16 odstotkov. Tudi videooglaševanje je zabeležilo 10,6-odstotno medletno rast, pri čemer je povezljiva televizija ustvarilo 42 odstotkov prihodkov.
Pri IAB pričakujejo, da bodo kanali, ki imajo vgrajene vse bolj personalizirane rešitve, a bodo sledili standardom zasebnosti, v prihodnje doživeli največjo rast. Pri tem bo imela pomembno vlogo generativna umetna inteligenca. »Glede na pomembno preobrazbo industrije, ki se odvija tik pred našimi očmi, verjamemo, da bodo kanali s portfeljem rešitev za zaščito zasebnosti v osnovi še naprej prehitevali splošno stanje trga,« je v izjavi za javnost izpostavil David Cohen, izvršni direktor IAB.