z
Intervju

Aljoša Bagola: »Postavljaj meje, živi močneje«

Aljoša Bagola predstavlja novo knjigo Ne! je moč. Njegov pronicljiv slog, povezan z osebno refleksijo in terapevtskim pristopom, je postal prepoznaven zaščitni znak nekdanjega kreativnega direktorja.

Avtorja knjige se spominjamo kot oglaševalskega kreativca, ki smo ga pri MM-u celo imenovali za kreativnega direktorja desetletja, po izkušnji izgorelosti pa se je odločil za pisanje knjig, svoje znanje pa predaja tudi na številnih predavanjih, seminarjih in konferencah.

Kako se počutite po predstavitvi svoje tretje knjige?

Počutim se odlično, hvala. Pravzaprav pa pišem, da se kakšnih občutkov znebim. Že od prve knjige naprej pišem iz samoterapevtskih vzgibov, zato se pogosto pošalim, da sem zelo egoističen pisec.

Zakaj?

Dokopati se želim do vzgibov, ki so pogosto tihe prepreke do srečnejšega in polnejšega življenja, in del mene, ki želi rasti in napredovati, si pri pisanju skoči v lase s tistim delom mene, ki je navajen na ujetništvo v starih vzorcih. A ko pridemo do spoznanja, da je ta ujetnik pravzaprav nezaceljen otrok v nas, ki s sabo vlači culice in prtljago iz otroštva, moramo te kovčke razdreti in vse, kar nam več ne koristi, pometati stran. Takrat ključni občutki pisanja postanejo olajšanje, razbremenjenost, lahkotnost in nova spoznanja. Katarza, torej.   

Kaj je glavno sporočilo knjige Ne! Je moč?

Za naslov sem malo premetal besedo močneje in knjigi nadel naslov Ne! je moč, s pozivom Postavljaj meje, živi močneje. Postavljanje meja je namreč orodje za izboljšanje naših odnosov: partnerskih, družinskih, prijateljskih in kariernih. Pravim, da ko rečemo ne, nismo več kar en. A zavzemanje zase je za marsikoga naporno in celo strašljivo, zato ponudim veliko praktičnih nasvetov številnih strokovnjakov o tem, kako začeti postavljati meje ali ravnati v danih situacijah, kot seveda nizam tudi veliko primerov iz mojega življenja in kariere. Če pa na postavljanje meja gledamo – kot to v predgovoru h knjigi predstavi psihoterapevtka dr. Urška Battelino –, kot na neke vrste zrelostni izpit, je postavljanje meja obenem vstopnica v odraslost. Naša telesa sicer odrastejo, a mi pogosto ostajamo čustveno nezreli, predvsem pa poniglavi, ubogljivi in pohlevni. In kot nekdanji vodja največjih kreativnih timov pri nas vem, da je dobra, zdrava in odrasla komunikacija ključ do dobrega sodelovanja, zaupanja in tudi ustvarjalnosti. In dobre ter dobro sporočene meje pri tem še kako pomagajo.

Knjigo ste precej velikopotezno predstavili v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma. Čestitke! Kako je prišlo od ideje do realizacije?

Pred kakšnim letom dni sem šel na sestanek v Cankarjev dom in rezerviral Linhartovo dvorano. Ta, tudi za največje založbe pri nas, megalomanski načrt ob izidu knjige, sem nato predstavil Mladinski knjigi in brez oklevanja so se pridružili kot partnerji. Tudi samo knjigo sem napovedal kmalu zatem; oblikoval sem nekaj verzij naslovnice in h glasovanju povabil svoje sledilce in tako sem, za industrijo precej neznačilno, novo knjigo napovedal eno leto pred uradnim izidom. Upam, da je bilo to dovolj premišljeno, saj je že takrat marsikdo mislil, da je knjiga že izšla. (smeh) Za povrh pa sem si zadal še pripraviti in premierno uprizoriti novo predavanje z istoimenskim naslovom, kar je pomembno tudi za moj predavateljski poslovni model. Kot tudi za to, da sem po dolgem času imel nekaj treme. (smeh)

z

Očitno ste vse to zastavili na pravi način, saj je bil dogodek razprodan. Zelo zanimivo se mi je zdelo, da je na odru poleg vas stala vaša soproga Iva Krajnc Bagola.

Dogodek je bil nepozaben! Imeti dvojno premiero pred razprodano dvorano je poseben občutek, nato pa še podpisovati na stotine knjig in prejemati čestitke in pohvale udeleženk in udeležencev. To je nekaj, kar mi bo za vedno ostalo v spominu. Seveda pa drži tudi to, da bil dogodek poseben tudi zato, ker se mi je v pogovoru po predavanju na odru pridružila še moja soproga Iva. Bernarda Žarn, ki je imenitno povezovala ves večer, naju je nato še pošteno izprašala, kako si pa meje v odnosu postavljava midva. (smeh)

Kakšne komunikacijske in marketinške aktivnosti pa imate še v načrtu?

Priročno je, da so kmalu šolske počitnice in si lahko po premieri in nekaj prvih uprizoritvah privoščim še malo predaha, nato pa sledi načrt predavateljske turneje po Sloveniji, vzporedno s tem pa poteka promocija knjige na družbenih omrežjih, v digitalnem oglaševanju, za kar skrbi založba, nekaj je zunanjega oglaševanja, predvsem pa sem zaseden s številnimi intervjuji. Iz srca hvala tudi za tega!

Aljoša Bagola je bil gost na podkastu SaMMozavestno, kjer je spregovoril o postavljanju meja, njegovi izjemno pisani oglaševalski karieri in zdaj samostojni poti. Prav tako je z voditeljico podkasta govoril o tabujih, mentalnem zdravju in pomembnosti tega za nas kot posameznike.

Podkast si lahko ogledate TU.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji