keinne
Intervju

»Če bi imel izbiro, bi rad naredil koledar za kavo Lavazza«

Verjetno ste že zasledili celostno grafično podobo za 11. tekmovanje v zunanjem oglaševanju Outstanding, ki ga organizira Europlakat.

Pod njo sta se podpisala Jure Sotler, umetniški direktor v agenciji Luna TBWA, in David Keinne, ki je prispeval osupljivo fotografijo, povsem v duhu časa, v katerem živimo. Kdo je skrivnostni David Keinne? To je v Ljubljani živeči umetnik, ki se sicer preživlja s stock fotografijo, razkril v pogovoru za MM.

dk2

 

Kdo je David Keinne in kako je Ljubljana postala vaš dom?

David Keinne je umetniški vzdevek fotografa ruskih korenin, ki sem si ga izbral pred dvema letoma, ko sem začel pošiljati svoje fotografije na različne mednarodne natečaje. Moje pravo ime je Ivan Bliznetsov. Razlog za vzdevek je bil preprost – rad bi zvenel bolj »generično« in ne bi pripadal nobeni nacionalnosti.

Kot Ivan Bliznetsov fotografiram skoraj vse, kar se ponudi – od poslovnih portretov do hrane. Kot David Keinne pa bi rad snemal samo fotografije, ki so primerne za galerijo ali muzej. Lahko rečem, da je David Keinne še mlad fotograf, ki išče svoj slog.

Po izobrazbi sem učitelj francoščine in že med študijem sem si zastavil za cilj, da se bom preselil v Evropo, in sicer v Francijo. Ko je pred osmimi leti prišel čas za selitev, sem se namesto za Francijo odločil za bolj mirno in čisto Slovenijo.  Sem namreč oče dveh otrok in mi je zelo pomembno, v kakšnem okolju bodo odraščali. In še vedno mislim, da je bila to prava odločitev ...

Europlakat je skupaj z Luno TBWA za letošnji motiv tekmovanja Outstanding izbral vašo odlično fotografijo, hommage belgijskemu nadrealističnemu slikarju Reneju Magrittu. Med razlogi za svoj izbor navajajo tudi poziv k bolj pogosti uporabi avtorske fotografije v oglaševanju. Kakšne so vaše izkušnje s fotografijo v oglaševanju?

Rad bi se zahvalil za to priložnost, resnično sem počaščen! Ta fotografija je del mojega projekta, pri katerem  predelujem dela znanih slikarjev na sodoben način in izpostavim problem, ki je prisoten v našem sodobnem življenju. Kot je denimo onesnaženje s plastiko …

Moje izkušnje v oglaševanju so zelo raznolike, saj že več kot deset let snemam fotografije za fotoknjižnice, stock fotografije. Pogosto na svojih potovanjih naletim na svoje delo v različnih časopisih, revijah ali na plakatih. In vedno znova se čudim, kako je lahko ista fotografija uporabljena v različnih kontekstih. Zato bi se tudi sam pridružil pozivu k bolj pogosti uporabi avtorske fotografije v oglaševanju, sploh če si znamka to lahko privošči. Zdi se mi zelo smešno videti fotografijo s Shutterstocka, ki ponuja storitve državne banke, v drugem mestu pa je ista fotografija uporabljena za oglas za masažni salon. To je grob primer, ampak takšnih primerov je ogromno, tudi med mojimi fotografijami.

Od kod navdih za vaše fantazijske portrete? Mitologija, sanje, knjižni junaki, grozljivke, videoigre?

Ste že sami odgovorili na to vprašanje (smeh). Vse to, razen mogoče sanj. Na žalost sanjam o navadnih stvareh, kot mi vsi – o položnicah, davkih, težavah otrok v šoli …

Grozljivke in fantazijske filme skoraj vedno gledam s pozicije fotografa. Pogosto ustavim predvajanje in naredim posnetek zaslona, da natančno preučim, kako je narejena svetloba. In potem seveda to poskušam prenesti v svojo fotografijo. Tudi na  svojih delavnicah pogosto govorim, da se fotograf lahko veliko nauči iz hollywoodske produkcije.

dk3

Za katero blagovno znamko – domačo ali svetovno – bi si želeli delati? Ker jo čutite in vam je blizu?

Nimam takšnih želja, saj bi bil kot fotograf, ki želi delati umetniške projekte, rad čim bolj neodvisen. Delo za stranko je vedno pritisk in omejitev. Če bi imel izbiro, bi rad naredil koledar za kavo Lavazza. Štirje fotografi z moje lestvice najboljših desetih fotografov so koledar že naredili in zame bi bil to res velik dosežek.

dk5

Kateri pa so vaši aktualni projekti in načrti? Doma in v tujini?

Kot sem že omenil, ves čas snemam stock fotografije, kar je moj projekt, ki ne pozna meja. Največ svojih fotografij prodam v ZDA, Nemčiji in Franciji. Poleg tega se trenutno posvečam zanimivemu projektu, ki je povezan z znanimi Slovenci iz preteklosti in ga bom kmalu pokazal na samostojni razstavi. Več o projektu žal ne smem povedati, rad bi ga namreč ohranil kot skrivnost, dokler ne pride pravi trenutek.

Aktualne zanimive fotografije pa objavljam na svojem profilu na Facebooku in Instagramu. Lepo vabljeni @davidkeinne!

dk4

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, januar-februar 2022, #487-488. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Naši avtorji