Eva Škedelj v Dubaju sodeluje pri promociji Expa 2020
Eva Škedelj, ki pri Httpoolu vodi oddelek za Facebook, v Dubaju že nekaj mesecev sodeluje pri digitalnih aktivnostih Expa 2020. Za bralce MM-a predstavlja ozadje upravljanja družbenih omrežij tako velikega projekta.
Eva, sodelujete pri morda največjem poslovnem spektaklu na svetu ta trenutek, pri Expu 2020. Vemo,da gre za velik dogodek, a vseeno, navdušite nas s številkami?
Expo 2020 v Dubaju gosti kar 191 držav sveta poleg ostalih tematskih paviljonov, s tem so najbolj internacionalen Expo do sedaj. Do 18.1.2022 ga je obiskalo 10,2 milijona obiskovalcev, hkrati pa je spletno stran virtualnega Expo 2020 obiskalo 65 milijonov ljudi.
Expo Dubai 2020 je dnevna novica glavnih svetovnih medijev. Ogromno pa se dogaja tudi na družbenih omrežjih. Kako pomembna so za komuniciranje globalnega dogodka?
Družbena omrežja so poleg klasičnih PR publikacij in video vsebin/streaminga glavni vir deljenja informacij, dogodkov in aktivnosti na Expo 2020. Tako ima projekt aktivnih nekaj deset digitalnih platform, kjer delijo svoje vsebine v različnih državah. Predvsem so pomembna z vidika interakcije z končnimi uporabniki, ki komentirajo vsebine in jih Expo 2020 ekipa konstantno prilagaja in izpopolnjuje. Družbena omrežja tako omogočajo velik doseg na ogromnih trgih v naprimer Aziji, Latinski ameriki in arabskem svetu.
Kako si postavljate cilje pri komuniciranju dogodkov in kako merite njihovo doseganje?
Cilji s erazlikujejo predvsem od različnih usmeritev, ki so si jih postavili organizatorji dogodka, od fizičnega obiska dogodka, obiskanosti virtualne spletne strani dogodka, dolžina ogleda video vsebin, število direktnih interakcij z uporabniki družbenih omrežij itd. Merjenje ciljev je seštevek kompleksnih sistemov, ki spremljajo vse parametre na spletu, kot tudi doseganje ciljev z fizičnim obiskom dogodka. Pomemben del je razumevanje kompleksnosti objav in oglaševanih vsebin, ker so aktivnosti na ogromno platformah, državah in je potrebno spremljati več dejavnikov v večih analitičnih platformah, da se lahko odločimo, katere vsebine pripravljati v prihodnje, kje povečati in kje zmanjšati aktivnosti.
Kaj je pri delu upravljavca družbenih omrežij najbolj stresno? Komu to delo odsvetujete? Komu ga priporočate?
Kot svetovalec za kreative in učinkovitost za virtualni del Expa 2020, kjer so dostopne vse vsebine, ki se zgodijo na samem dogodku, je predvsem pomembno razumevanje ciljnega občinstva in specifičnosti trga, saj gre velikokrat za vsebine, ki so zanimive predvsem lokalno in bi prikazovanje na drugih trgih potrebovalo adaptacijo. Hkrati pa je na tako velikem projektu kot je Expo 2020 pomembno tudi, da poznaš procese in usklajevanja z kreativno, medijsko, prevajalsko agencijo kot tudi, da slediš poslovnim in komunikacijskim ciljem. Delo je stresno, ker je potrebno hitro prilagajanje in razvoj novih idej, po drugi strani pa zelo zanimivo, ker lahko preko vseh podatkov in številk, ki jih spremljamo, vidimo, katere stvari delujejo in prinašajo rezultate in imaš moč, da lahko upravljaš z veliko kreativami, proračuni in različnimi ekipami.
Eva Škedelj je tudi predavateljica na Akademiji UDO (upravljavec družbenih omrežij). Gre za redno izvedbo programa Akademije UDO, kjer prijavljeni pridobijo celostno znanje iz področja upravljanja z družbenimi omrežji. V okviru izobraževanja ob pomoči mentorice pripravljajo strategijo za podjetje iz katerega prihajajo.