bla
Intervju

NINU, osebni svetovalec za parfume

Slovenca Marko Matijević in Simon Mohorić v konzervativno industrijo parfumov vnašata tehnološki element in predstavljata prvi pametni parfum na svetu.

Ko smo letos poizvedovali o slovenskih razstavljavcih na največjem sejmu zabavne elektronike CES v Las Vegasu (o njih smo podrobneje pisali tukaj in tukaj), nas je prijetno presenetil produkt znamke NINU. Marko Matijević in Simon Mohorović se namreč ukvarjata z razvojem pametnega parfuma. Tehnološki svet je poln izrazov »pametni (vstavi ime izdelka)«, a za pametni parfum do zdaj še nismo slišali. NINU v svoji notranjosti skriva tri stekleničke (moško, žensko in unisex), vonji pa se prilagajajo glede na priložnosti oziroma vam »mešanico« pomaga prilagajati umetna inteligenca. Ta upošteva parametre, kot so letni čas, pretekle preference in vreme. Aplikacija uprabnika tudi opozori, ko je katera od stekleničk prazna in jo je treba zamenjati. Izum, ki je našel navdih pri slovenskem inovatorju Petru Florjančiču, je bil uspešen na platformi za množično financiranje Kickstarter, sledila je predstavitev na CES.

Ali lahko našim bralcem zaupate, kako je parfum lahko pameten?

To ni le parfum, ampak kar osebni svetovalec za parfume. To, da parfum ne diši enako na vsaki koži, prav tako pa vsak parfum ni primeren za vsako priložnost in počutje, je splošno znano. Tako ima NINU edinstveno zmožnost, da s pomočjo aplikacije na telefonu in umetno inteligenco predlaga uporabniku dišavo, primerno dogodku, ki se ga bomo udeležili, dejavnosti, ki jo bomo izvajali, ali pa preprosto našemu počutju. In ne samo to, NINU zna in zmore upoštevati tudi letni čas, trenutno vreme, temperaturo in naše osebne preference, ki jih beleži naša pretekla uporaba.

bla

Od kod vam ideja za izdelek?

Povsem prva misel in ideja o NINU, ki takrat seveda idejno še ni obstajal v takšni obliki, sodita v študentska leta. Takrat sva s Simonom Mohorovićem pisala seminarsko nalogo o našem največjem inovatorju Petru Florjančiču. Ko sva ga obiskala na Bledu, naju je najbolj prevzela njegova zgodba, kako je izumil in patentiral parfumsko stekleničko. Gospod Florjančič je, še vedno se živo spomnim, iz predala potegnil eno od petih zlatih stekleničk, narejenih v Egiptu, ki jih je izdelal takratni kralj Faroukh. Tiste stekleničke so naju prevzele do te mere, da sva začela razmišljati, ali se je po Florjančičevi inovaciji zgodilo še kaj pomembnega. 

Ideja, ki sva jo dobila, je bila razumljivo zelo preprosta, in sicer posodobiti sprožilec za razprševanje parfuma tako, da se aktivira na dotik, ne da bi pri tem uporabljali silo. Ko sva se poglabljala v svet parfumov, sva ugotovljala, da je parfumska industrija pravzaprav zelo konzervativna na področju inovacij, saj ni bilo ne duha ne sluha o resnih izboljšavah, in to že desetletja. Tako se tudi uporabniška izkušnja vsa ta leta ni dosti spremenila.

Takrat sva začela pospešeno obiskovati svetovne sejme, se pogovarjati s proizvajalci, delati ankete med prijatelji in spoznavati to industrijo, kolikor sva lahko. Bolj kot sva jo spoznala, več »bolečih točk« sva odkrila, in s tem dobila še več idej, ki so zdaj združene v izdelek NINU. 

Ali sami izdelujete parfume, ki so na voljo?

Pri tem smo se povezali s parfumsko hišo Moellhausen iz Milana, ki ima že več kot 50-letno tradicijo proizvodnje in sodelovanja z največjimi svetovnimi blagovnimi znamkami.

 

V predstavitvi izdelka poudarjate trajnostni element. Zakaj?

Stekleničke znotraj NINU parfuma so iz 100-odstotnega stekla. Te ob koncu uporabe recikliramo in nadomestimo z novimi. 

Kje je mogoče kupiti vaš izdelek?

Nakup bo v kratkem možen preko platforme Indigogo in na naši spletni strani ninu-perfume.com.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji