Petra Krulc
Intervju

Petra Krulc: Želim delati zanimive preobrate z zanimivimi ljudmi

Sogovornica nam je v intervjuju razkrila, kako gleda na svoje pretekle izzive, kaj jo je pritegnilo k sodelovanju s Futuro DDB in kaj meni o izzivih v prihodnosti.

Z izkušeno kreativno voditeljico, ki je svojo kariero začela v oglaševalski agenciji Grey, kjer je preživela 17 let kot izvršna kreativna direktorica, smo se pogovarjali o njeni pestri karierni poti. Po obdobju v tehnološkem podjetju Celtra, kjer je vodila globalni kreativni studio, se je odločila za novo poglavje v agenciji Futura DDB.

Če se za začetek posvetiva vaši preteklosti, me zanima, kako se spominjate vaše zanimive karierne poti do danes - kar 17 let ste bili izvršna kreativna direktorica v agenciji Grey, potem ste tri leta delali kot članica izvršnega vodstva tehnološkega podjetja Celtra in vodila njihov globalni kreativni studio; preden ste nastopili pri Futuri DDB pa ste bili neodvisna kreativna voditeljica, strateginja in svetovalka, na področju grajenja trajnostno naravnanih znamk. Kakšne občutke imate ob teh pomembnih zaposlitvah?

Na vse te vloge danes gledam bolj kot na neprecenljive izkušnje in preizkušnje, ne zgolj kot na zaposlitve. Čas, ki sem ga preživela na Greyju, je bil seveda eden izmed ključnih in meni ljubših obdobij, saj sem tam praktično odrasla – iz mlade umetniške direktorice sem zrasla v kreativno voditeljico. Grey mi je omogočil, da sem bila vpeta v različne iniciative, skozi katere sem razvijala svoje veščine kreativne direktorice in pridobivala izkušnje svetovnega obsega, ki bi mi bile verjetno nedosegljive v kakšni drugi agenciji. Zato sem resnično hvaležna.

Seveda pa ni bilo vedno lahko, saj sem bila dolga leta edina kreativna direktorica, edina ženska za mizo evropskega sveta kreativnih direktorjev. Pogosto sem morala biti »še bolj kreativna, še bolj strateška in še bolj glasna«, da sem si pridobila spoštovanje moških kolegov in si izborila enakovredno mesto za mizo. Danes je situacija že nekoliko drugačna, čeprav še vedno primanjkuje kreativnih direktoric, tako v Sloveniji, kot v širši regiji, še posebej na izvršnih položajih.

Na Celtri pa sem se preizkusila v povsem drugačni vlogi, v povsem drugačnem okolju. Iskreno, to je bila zame najtežja, a hkrati prelomna preizkušnja. Iz izvršne kreativne direktorice sem se praktično čez noč prelevila v izvršno direktorico Celtrinih storitev, s pristojnostjo za večmilijonski poslovni načrt, v zelo produktivnem in dinamičnem okolju hitro rastočega tehnološkega podjetja, z naročniki, kot so Spotify, adidas in druge ugledne znamke. In vse to se je zgodilo v času pandemije, ko sem vodila ekipo in sodelovala z naročniki, ki so delovali iz različnih delov sveta in različnih časovnih pasov, od mest na vzhodni in zahodni obali ZDA, Londona, Ljubljane, pa vse do Sydneyja.

To je bil velik izziv, a v celotnem procesu sem odkrila sposobnosti, za katere verjetno nisem niti vedela, da jih imam, in predvsem nove strasti. No, pa tudi slabosti (smeh). Kar prav tako veliko šteje. Vse padce na svoji poti cenim ravno toliko kot uspehe.

Ravno to obdobje na Celtri pa mi je odprlo nova obzorja glede moje prihodnje poti.

Če greva na bolj sveže dogajanje - kako je prišlo do vašega premika in začetka sodelovanja z agencijo Futura DDB?

Vodstvo Future je iskalo nekoga, ki bi lahko prevzel izvršno kreativno vodenje v Sloveniji in potencialno tudi na Hrvaškem. Nekoga, ki bi skrbel tako za kreativno rast agencije kot tudi za vodenja in razvoj kreativnih talentov. In čeprav moja želja ni bila vrnitev v agencijo, vsaj ne na tak način, smo po nekaj poglobljenih pogovorih ugotovili, da na trenutne izzive in priložnosti v naši panogi gledamo podobno, zato smo se dogovorili za sodelovanje. Moja edina ambicija danes je ustvarjati zanimive projekte, zanimive preobrate z zanimivimi ljudmi, in prav to priložnost sem prepoznala v Futuri.

Kaj vse zajema torej vaše delo v agenciji?

Moja vloga je ključna vodstvena vloga na področju strateško kreativnega vodenja tako v Ljubljani kot v Zagrebu. Odgovorna sem za doseganje kreativnih ciljev agencije in njenih naročnikov, skrbim za celovito kreativno vizijo in ambicije agencije, hkrati pa zagotavljam vizionarsko vodenje ter razvoj kreativne ekipe, vključno s spodbujanjem mlajših talentov. Zaradi mojih izkušenj na področju strateškega načrtovanja in izvršnega kreativnega vodenja je ta vloga preplet obeh področij, kar se je izkazalo za dodano vrednost. Najbolj učinkovite in kreativno presežne ideje namreč vedno temeljijo na izjemni strategiji, v tem duhu pa skušam usmerjati tudi Futurin podmladek. V način dela skušam vnesti spremembe, ki prinašajo večje kreativne rezultate, so pa tovrstni preobrati seveda tek na dolge proge.

Ko sva že ravno pri vaših zadolžitvah - ali ste prevzeli naročnike od Zorana Gabrijana? Tudi McDonald's?

Glede na mojo vlogo so vsi naročniki Future tudi moja skrb. Še posebej največji naročniki, med njimi sta seveda tudi Spar in McDonald’s. Naj pa samo opomnim, da moj prihod na Futuro ni povezan z odhodom Zorana, ki ga sicer zelo cenim. Moja vloga je tudi zelo drugačna in širša.

Futura DDB je v zadnjem letu pridobila veliko nagrad in naslovov. Ali vam to pomeni izziv, spodbudo ali pritisk?

Mislim, da je to odlična osnova in zagon za sveže zastavljene ambicije, med katerimi so tudi kanski levi. Okrepili smo forum kreativnih direktorjev, ki ga zdaj sestavlja šest močnih in raznolikih kreativcev. Poleg Boštjana Napotnika in Tine Križaj, ki je poleti napredovala na mesto mlajše kreativne direktorice, sta se regijskemu timu pridružila še dva nadarjena kreativna direktorja. Ljubljanski ekipi se je pridružil Blaž Vuk, eden najbolj nagrajenih in strateško najmočnejših kreativnih direktorjev v Sloveniji, ter Ivan Golubić v Zagrebu, letošnji žirant na Cannes Lions festivalu, ki prihaja iz agencije Bruketa&Žinić&Grey. In moja malenkost, ki forum vodim. Poleg tega pa je tu še legendarni Žare Kerin, ki ostaja vodilni kreativni direktor za visoko oblikovanje.

Začeli smo tudi z inkubatorjem idej "Power to Move", ki že prinaša izjemne rezultate, in z navdušenjem pričakujem prihodnje mesece, ko bomo začrtane projekte tudi realizirali. »Game on«!

»Game on«! Poglejva na koncu še v prihodnost. Na katerih kampanjah delate? Kaj bomo videli to jesen? Bi napovedali še kakšno novičko v povezavi s Futuro ali vami, ki je bralci še ne vedo?

Trenutno na Futuri delamo s polno paro. Snujemo nove strategije in projekte za Spar, McDonald’s, Poli, Palomo in mnoge druge naročnike. Lahko napovem, da bo med njimi kar nekaj takšnih, ki bodo premikali meje konvencionalnosti. Ker pa so to v glavnem projekti v nastanku ali projekti za leto 2025, bo na razkritja potrebno še malo počakati. Torej, »stay tuned«! 🙂

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji