bla
Intervju

Slovenska ptičja krmilnica, ki pomaga pri spoznavanju pernatih prijateljev

Slovenskemu start-upu Bird Buddy je v letu, ki ga soustanovitelj Žiga Vrtačič opredeljuje kot najtežje leto za predstavitev nove strojne opreme, uspelo ne le predstaviti nov izdelek, temveč tudi razširiti podjetje.

Pred letom dni smo poročali o uspešnem slovenskem projektu na Kickstarterju, ki je postavil tudi svojevrsten mejnik. Pametna ptičja krmilnica Bird Buddy je namreč zbrala kar 4,189 milijona evrov in pri tem se njihove ambicije seveda niso ustavile. Kot je za MM povedal Žiga Vrtačič, jim jo je nekoliko sicer zagodel koronavirus, ki jim je tako kot drugim proizvajalcem strojne opreme otežil dobavo komponent in zaradi zaradi katerega so se morali na največjem sejmu zabavne elektornike CES v Las Vegasu predstaviti virtualno. A z novimi naložbami, širšo vizijo in večjo ekipo je za njihovo krmilnico izvedel ves svet. Ne nazadnje je tehnološka revija Wired njihovo krmilnico opredelila kot »gadget«, ki opazovanju ptic daje nov pomen.

Mineva leto dni od uspešne kampanje na Kickstarterju. Kako ste v tem letu uporabili promocijski in finančni kapital, ki ste ga pridobili z njo?

Za izvedbo takšnega izdelka je ključna odlična ekipa, ki pokriva zelo širok spekter strokovnih znanj. Prva prioriteta in s tem tudi eden od večjih stroškov podjetja je vrhunska ekipa, ki smo jo zgradili v preteklem letu. V ekipi je zdaj tako več kot 30 zaposlenih in vsega skupaj skoraj 50 rednih sodelavcev. Izpostavljenost, ki je rezultat našega uspeha, nam je ključno pomagala pri pridobivanju novih članov ekipe, imela je velik vpliv na prodajo, pred kratkim pa smo na njeni podlagi in s širšo vizijo podjetja pridobili tudi naložbo v višini 8,5 milijona dolarjev (7,52 milijona evrov, op. p.).

Kako bi leto 2021 opredelili z vidika vašega delovanja?

Leto 2021 je bilo gotovo najslabše leto v novejši zgodovini za zagon izdelka s področja strojne opreme. Kot vsi drugi smo se tudi mi srečevali s krizo dobavnih verig, ki se je poznala tako rekoč na vsakem koraku. Od nekajkrat višjih cen za prevoz do dražjih komponent – stanje v slogu »kupi zdaj dražje ali morda jutri ne bo več na voljo« –, do popolnega pomanjkanja polprevodnikov.

Negotovo stanje v logistiki je bilo tudi eden od glavnih razlogov, da smo se odločili poiskati dodatni zagonski kapital – domačim angelom iz sklada Silicon Gardens in Roku Zorku sta se tako med vlagatelji v Bird Buddy pridružila tudi dva večja tuja sklada. To sta britanski Backed in ameriški General Catalyst, ki je pred Bird Buddyjem denimo podprl že Airnbnb, Snapchat, Stripe, Canvo, Grammarly, Hubspot in številne druge.

Ponosni smo, da smo v tem norem letu sestavili super ekipo na obeh straneh Atlantika, da smo kljub logističnim moram uspeli dobiti vse potrebne komponente in da se lahko zdaj posvečamo predstavitvi.

Predstavili ste se tudi na največjem sejmu zabavne elektronike CES v Las Vegasu. Kako bi opisali to izkušnjo?

CES-a smo se nameravali udeležiti z razširjeno ekipo, izdelali smo tudi res lepo razstavno mesto in zakupili sejemske površine, a nam jo je zagodel omikron. Skupaj smo zato sprejeli odločitev, da prireditev izpustimo oziroma se je udeležimo zgolj virtualno. Kljub temu so o Bird Buddyju poročali številni največji svetovni mediji, med drugim tudi CNN, ABC in Wired.

Ravno revija Wired je vaš izdelek izpostavila kot enega od boljših na letošnjem CES. Kako ste sicer zadovoljni z odzivom?

Pojavljanje v množičnih medijih daje naši prodaji vedno znova zavidljive pospeške. Očitno imamo resnično izdelek, ki hitro prepriča. Njegove vrednosti ni težko razumeti. Z odzivom smo nadvse zadovoljni. Prvič smo novinarjem pokazali tudi demo aplikacije. Ko v vakuumu na kosu programja delaš eno leto in pride dan, da moraš svoje delo pokazati svetovni javnosti, je seveda prisotna neka nervoza ali trema. No, izkazalo se je, da je bilo slednje odveč, odzivi so bili izključno zelo pozitivni.

Kdo so sicer vaši kupci? V katerih državah jih imate največ?

Naši kupci so ljudje, ki si želijo vzpostaviti stik z naravo, obenem pa iščejo nov hobi, ki ni časovno potraten in je zanimiv za celotno družino. Bird Buddy vsem kupcem ponuja tudi zabavno učenje o pticah, saj skozi aplikacijo na zanimiv način spoznavajo pernate prijatelje, ki obiščejo pametno ptičjo krmilnico. Kar 80 odstotkov vseh kupcev prihaja iz ZDA, sledijo Kanada, Nemčija, Velika Britanija in Francija.

493-494

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

almas
13. 08. 2022

Eden od večjih izzivov, s katerimi se je Svetlana Almaš, direktorica marketinga in…

»Pogosto ljudje na korporacije gledajo kot na dinozavre, okostenele strukture, ki le počasi sledijo spremembam, a realnost je, vsaj pri nas, zelo…

zadravec
12. 08. 2022

Poslovni svetovalec Domen Zadravec nam je v intervjuju za MM zaupal, kako je sodelovati z…

Pri vsakem hitro rastočem, uspešnem podjetju gre za enkratno kombinacijo dejavnikov, kot so znanje, inovativnost, strast, vizionarstvo, podjetnost in…

peter scott
03. 08. 2022

Peter Scott, podpredsednik novih medijev in inovacij v družbi Warner Bros. Discovery,…

Kot medij moraš razumeti, kaj navijači pričakujejo od tebe in jim to tudi ponuditi. Nekateri želijo vsebine gledati na telefonu, drugi na televiziji…

Naši avtorji