Vlak zapušča postajo. Boste na njem ali ne?
Darko Silajdžić, izvršni predsednik agencijske skupine DDB Praga, je na 09Diggitu predaval o fenomenu igričarstva. Če kot blagovna znamka odlašate pri priključitvi temu pomembnemu delu popularne kulture, lahko izgubite in zamudite veliko.
Gašper Meden
Črt Piksi
Igričarska industrija je kulturni fenomen. Panoga je vredna milijarde evrov in je v tem pogledu večja od filmske in glasbene skupaj. Kje vidite izvor te eksplozivne rasti?
Vse se vrti okrog prehoda igričarske skupnosti v mainstream. Nekdaj otroški igričalci videoiger so odrasli, povprečna starost je namreč 35 let in so v voznikovem sedežu kulturne revolucije. Še vedno so aktivni igralci in so podporniki igranja iger njihovih otrok. Nastala je velika skupina ljudi, katere člani so se končno sprostili pri svoji vseživljenjski, najljubši zabavi. Industrija se bo le še povečevala, tako kot število igralcev in njihova kupna moč.
Kaj oziroma kje je po vašem opažanju največji vpliv igričarstva na pop kulturo?
Ni enega samega velikega vpliva. Gre za način življenja in družbeno platformo, ki sega preko individualnih medijskih kanalov ali kulturnih ustanov. S tem, ko je igričarstvo postalo eden od vodilnih načinov življenja in komunikacije na svetu, bomo elemente igričarstva vedno bolj našli povsod okrog nas, torej od glasbe do mode, pa tudi pri komunikaciji blagovnih znamk in uporabniške izkušnje.
Igričarstvo je velik posel. Kako ga po vašem mnenju izkoriščajo blagovne znamke?
Vlak zapušča postajo in znamke, ki ne bodo na njem v zadnjem trenutku, bodo izgubile svojo relevantnost. Veliko marketingarjev še ni spoznalo, da je velika večina njihovih strank aktivnih igralcev videoiger, ki pričakujejo od blagovnih znamk, da bodo to tudi prepoznale in to upoštevale v komunikaciji. Ali pa celo omogočile oznamčene igralske izkušnje. Potencial je velik, tveganje pa je še večje.