pauletic2
Kolumne

Kje lahko UI resnično koristi vašemu marketingu?

Če je kaj dokazalo vpliv izboljšane izkušnje strank na poslovno rast, je to ChatGPT. Gre za najhitreje rastočo digitalno storitev v zgodovini interneta.

V prvem mesecu delovanja je namreč pridobil kar 57 milijonov uporabnikov. Ljudje smo ga pograbili. V resnici smo pograbili nekaj, kaj je bilo razvito že v letu 2020, a pred tem ni našlo takšne izkušnje, ki bi navdušila širše množice.

ChatGPT – prvi zavedni stik z UI za večino marketingarjev

Za večino ljudi je bil ChatGPT prvi stik z umetno inteligenco (UI), ki so se ga zavedli. Ob njegovem preizkusu so prepoznali korist zase in se navdušili nad pogovornim robotom, ki ga razumejo kot novodoben iskalnik podatkov, čeprav to ravno ni. Je pa dober sogovornik za splošne teme, a daleč od ekspertne ravni. Je bolj na ravni napiflanega šolarja, ki ima teoretičen pregled nad skoraj prav vsem in se težko opredeli do skoraj čisto vsega.

Poliglot in besedni mojster za kakršno koli besedilo

Je pa ChatGPT izjemno spreten pri povzemanju besedil, preurejanju slogov in drugih jezikovnih predelavah. Tudi prevajanje mu gre – meni osebno se zdi spretnejši prevajalec od Googla. To, kar je verjetno na ljudi naredilo največji vtis, je dejstvo, da zna besedilo, ki ga ustvarja, postaviti v kontekst. Če mu naročite, naj pripravi predlog promocijske objave za Linkedin, ker bi radi pritegnili ljudi k branju zadnjega prispevka na vašem blogu, mu je jasno, kaj od njega želite in kako naj bi bilo videti takšno besedilo. Pa še navodila vam bo dal, kako ga uporabiti, da bo objava čim uspešnejša.

Dajmo ga v rešitev, ki pokriva celoten proces!

Mene je ob prvem poskusu rezultat tako navdušil, da sem se še isti dan obrnil na naše inženirje, da mi naredijo oceno vložka za prototipno rešitev, ki bi v celoti avtomatizirala izdelavo in objavo sporočil za družbena omrežja, ki promovirajo nove zapise na spletnih straneh in portalih. Predstavljal sem si, da bi morali samo povezati »end-to-end« proces in vse skupaj avtomatizirati. Pa sem še pred oceno del ugotovil, da to ne bo ravno neka briljantna rešitev, ki bi jo uporabniki z veseljem pograbili.

Kaj hitro boste ugotovili, da ne dobite nekega kreativnega presežka, vendar …

Če ne drugega, vas navdihne s svojimi predlogi za skoraj kar koli, kar morate službeno napisati. In ustvarjalci vsebin smo to pograbili. Kar naenkrat je velika skupina ljudi, ki dela v marketingu in prodaji, dobila robotskega asistenta in upanje, da tehnologija vendarle pomaga do učinkovitejšega dela.

Več tehnologije, lepša prihodnost?

Končno imam občutek, da si prvič doslej po večini marketinški ljudje želijo še več tehnologije in se veselijo prihodnjega razvoja. V marketingu so se pojavili novi verniki v UI. Čeprav martechovci ponujamo in implementiramo z UI-podprte platforme za segmentacijo ter upravljanje kampanj in personalizacij že od leta 2019. Prav tako UI že leta kroji usodo oglaševanja v digitalnih kanalih in krči vpliv zakupnikov oglasnega prostora.

Bi si delili kreativca s konkurentom?

Če poskušam realno oceniti uporabnost umetne inteligence v marketingu, bi nanjo stavil najprej povsod drugje kot pri ustvarjanju kreativnih rešitev. Pa ne zaradi nedorečenosti glede avtorstva. Vrednostno bolj zaradi prepričanja, da en kreativni ustvarjalec ne more služiti vsem ponudnikom, ki se s svojim nagovorom borijo za isto stranko. Pa tudi zaradi dejstva, da nobeno njegovo besedilo ni nikakršen presežek. Čeprav pripravi predlog z neverjetno lahkotnostjo.

Ustvaril sem svoj prvi deepfake

Pred dnevi sem se poigral, kako lahko UI »nadomesti« svetovalca v FrodXu. Na spletno stran https://frodx.com/brezplacni-ai-nasvet sem vpisal poslovni izziv, s katerim se ukvarjam. Na svoj e-naslov sem dobil odgovor, ki ga je za našo rešitev na HubSpotu spisal ChatGPT. Nato sem odgovor (ročno) skupaj s svojo fotografijo naložil v drugo UI-orodje, v storitev D-ID. Ustvaril sem svoj prvi deepfake.

Mogoče bi lahko vložil nekaj več časa v tehnično izvedbo in poskušal tudi glas približati svojemu, ampak ... Sami si ustvarite mnenje: 

Lahko je odličen asistent

Moj namen seveda ni, da bi vas odvrnil od uporabe ChatGPT. Rad bi le opozoril, da (še) ni ultimativno orodje, ki bi nadomestilo vašega tekstopisca ali pa svetovalca. Jima je pa zagotovo lahko več kot odličen asistent, da sta lahko učinkovitejša pri svojem delu. Podobno je tudi pri segmentacijah in upravljanju kampanj oz. nakupne poti strank in personalizaciji. Za nekoga, ki se je na osnovi »prebranih« besedil ljudi naučil jezikov in sestavljanja semantično smiselnih besedil, je mala malica razumeti obnašanje vaših strank, ki ga razbere iz njihovih digitalnih sledi.

UI za upravljanje nakupne poti stranke in kampanj

Predstavljajte si, da vam pri pripravi kampanje ni treba več vključevati strokovnjakov za delo s podatki, temveč v običajnem poslovnem jeziku opredelite, da bi radi kampanjo naslovili na vse, ki imajo visoko verjetnost nakupa v prihodnjih 30-ih dneh in so odzivni na elektronsko pošto kot komunikacijski kanal. Ogromen prihranek časa in živcev. Nobenih uvozov podatkov in ustvarjanja seznamov. Brez komplikatorjev iz IT, ki nikdar nimajo časa.

Predstavljajte si, da se pri ustvarjanju e-novičnika za to kampanjo lahko naslonite na UI tudi zato, da UI vsakemu prejemniku izbere produkte, ki imajo pri njem največjo verjetnost nakupa, in to vstavi v sporočilo. Ne da bi imeli sekundo dela s tem.

Predstavljajte si, da gre personalizacijacija s pomočjo UI celo tako daleč, da zna predvideti, kdaj se bo vsak posameznik ukvarjal s svojo e-pošto, in temu prilagodi čas pošiljanja sporočila. Za takšno delovanje potrebuje samo kljukico za nastavitev kampanje. In samo ta funkcionalnost vam poveča konverzijo kampanje za 1 odstotek.

Predstavljate si, da se tovrstna personalizacija (izbor in izpostavitev vsebin za posameznika) lahko dogaja v realnem času tudi ob vsaki interakciji posameznika v vaših digitalnih okoljih (spletna stran, mobilna aplikacija, portal ...). Vedno relevantna vsebina in odlična izkušnja za stranko.

Kdo sem jaz, da sodim. Ampak ...

No, najprej bomo vse to osvojili. Ker že zadovoljivo deluje in znamo izmeriti in ovrednotiti učinek. Šele potem bo umetna inteligenca vaš kreativni ustvarjalec vsebin, ki bo oživil vaš avatar, da vam ta pripelje posel. Vizionarji v razvoju UI in martecha se zagotovo spogledujejo z idejami v tej smeri. Jaz pa žal nisem dovolj zadovoljen, da bi si upal ta moj deepfake objaviti na FrodXovi spletni strani.

Članek lahko v celoti preberete v 502. številki Marketing magazina. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji