muzej
Opaženo

Opazili smo: Narodni muzej Slovenije ima zdaj tudi spletno trgovino

Narodni muzej Slovenije slavi 200 let, ob tej priložnosti pa so odprli tudi spletno trgovino.

Kot pravijo, so se za to odločili, ker želijo zgodovino še naprej povezovati s sodobnostjo in prihodnostjo ter jo s pomočjo sodobnih informacijskih tehnologij približati širokemu krogu vseh vedoželjnih in ljubiteljem zgodovine. »Imeti spletno trgovino ali ne v teh časih seveda ni vprašanje. Ponudba na spletu je postala logični del trgovine tudi v muzejih. Izkušnje zadnjih dveh let in zaprtja znotraj takšnih in drugačnih meja še toliko bolj govorijo v prid virtualni dostopnosti. In zato smo virtualne oglede razstav ter spletne muzejske vsebine in programe pred nedavnim dopolnili še z odlično ponudbo muzejske trgovine,« pravi Tinka H. Selič, predstavnica za odnose z javnostmi v Narodnem muzeju Slovenije.

Od literature do nakita

V trgovini predstavljajo izdelke, ki se tako ali drugače navezujejo na gradivo, ki ga hrani Narodni muzej Slovenije. Veliko je publikacij, zgoščenk z glasbo iz zakladnice slovenskih glasbenih del ter reprodukcij grafik in plakatov. Pri ponudbi drobnega nakita, kot so broške in obeski, sodelujejo z bolj in manj znanimi domačimi obrtniki ali podjetji, ki po predlogah zgodovinskih in arheoloških predmetov ustvarjajo unikatne izdelke (Boštjan Štine, Zlatarstvo Skušek, Meta Šmalcelj itn.).

nakit

Posebej so ponosni na prestižne kristalne izdelke (dekanter, vinski kelih in kozarec) z vgraviranim frizom, povzetem po situli z Vač; ob 200-letnici najstarejšega muzeja na Slovenskem, katerega naslednik je Narodni muzej Slovenije, so jih soustvarili s podjetjem Magnet Design in arhitektom Robertom Klunom ter Steklarno Rogaška.

muzej kristal

»Vsi ti lični izdelki predstavljajo delček zgodovine slovenskega prostora in vsakemu je priložen tudi certifikat, ki na kratko predstavi originalni predmet. V trgovino včasih uvrstimo tudi druge izdelke, denimo izdelke, ki predstavljajo Slovenijo ali Ljubljano, vendar tudi pri njih izbiramo tiste, ki so zanimivi, drugačni ali unikatni, torej takšni, ki jih ni mogoče kupiti v vsaki prodajalni s spominki,« pravi Meta Žvokelj iz muzejske trgovine.

Promocijo spletne trgovine so vključili v redno promocijo muzejske ponudbe, spletno trgovino pa so omogočili tudi na profilih Narodnega muzeja Slovenije na družbenih omrežjih, kjer lahko v vsebinskih objavah na omrežjih neposredno označijo izdelke iz muzejske ponudbe.

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji