Opazili smo: Zeliščni vrt na oglasnem panoju
V središču Ljubljane smo opazili »zeliščno intervencijo«, ki vabi mimoidoče, naj si odstrižejo zelišča, jih odnesejo domov in z njimi začinijo kosilo.
Gre za projekt Herb, ki ga je oblikovala in realizirala Ana Karlin, nastal pa je v sklopu šolske naloge na temo Dolgoživost, ki nastaja v sodelovanju med UL ALUO, UL FKKT in društvom PiNA. Kot pravi avtorica projekta se s projektom obstoječa plakatna mesta, ki so ponavadi rezervirana za oglase, preoblikuje v vertikalne zeliščne vrtove. Ti v mestu na trajnosten in ekološki način doprinesejo naravo in zelenje.
Plakati so narejeni iz čim več ponovno uporabljenih materialov in iz zelišč. Pozicionirani so na TAM-TAM-ovem plakatnem mestu v centru Ljubljane, na križišču dnevnih poti ljudi, ki zaradi vedno hitrejšega življenjskega sloga morda nimajo časa ali prostora za svoj zeliščni vrt. »V sklopu projekta so nastali trije plakati na enem tronožnem mestu – dva vertikalna vrta in en predstavitven plakat z navodili in vabilom intervencije mimoidočih. Postavlja se torej kritika na oglasno prenasičenost mest in hkrati opozarja na temo dolgoživosti, trajnosti in človeškega odnosa tako do okolja kot do sočloveka,« pravi Ana Karlin.
Projekt bo pri Figovcu v Ljubljani do 4. oktobra 2021, novembra pa se bo v sklopu skupinske razstave prestavil v Malo galerijo Banke Slovenije, kjer bo poleg že obstoječih plakatov tudi predstavitev celotnega projekta.