m
Opaženo

Pravočasno spremenite navade. Ukrepajte zdaj!

Na Kongresnem trgu v Ljubljani je potekala komunikacijska akcija, v okviru katere so javnost ozaveščali o razvoju odpornosti mikrobov in mikroorganizmov na antibiotike in podobna zdravila.

Slovenska izvedba komunikacijske akcije je del svetovne pobude o pomenu higiene pri preprečevanju bolezni. Maskota v obliki glive Aspergillus fumigatus je konec novembra mimoidočim delila izobraževalno, ilustrirano pobarvanko z opisi mikrobov, bakterij in gliv, ki se širijo zaradi nepravilne rabe zdravil, antibiotikov in drugih protimikrobnih zdravil. To je namreč eden od največjih javnozdravstvenih izzivov 21. stoletja.

Svetovna zdravstvena organizacija (WHO), Evropska komisija in strokovnjaki na tem področju skupaj pozivajo javnost k reševanju te problematike ter želijo povečati ozaveščenost in razumevanje odpornosti na protimikrobna zdravila med prebivalstvom, pa tudi med odločevalci. Evropska komisija je zavezala vse države članice, da do marca 2024 oblikujejo, objavijo in začnejo izvajati nacionalni akcijski načrt za boj proti odpornosti na protimikrobna zdravila. Pobudo so objavili tudi v okviru letošnjega Svetovnega tedna ozaveščanja o protimikrobnih zdravilih (WAAW – World Antimicrobial Awareness Week), kjer strokovnjaki pozivajo k spremembi pristopa javnosti k problemu odpornosti na protimikrobna zdravila.

WHO je objavila spisek gliv, ki predstavljajo največjo grožnjo zdravju ljudi in opozorila na njihovo odpornost na antimikotike (zdravila proti glivnim okužbam) ter njihovo vse večjo razširjenost. Kar lahko ljudje naredijo, je preventiva, kot sporočajo v komunikacijski akciji.

Ta vključuje odgovorno vedenje, higieno, vzgojo, upoštevanje priporočil za cepljenje proti nalezljivim boleznim, še posebej pa odgovorno predpisovanje in uporabo protimikrobnih zdravil ter obvladovanje odpornosti na protimikrobna zdravila.

z

Intervju

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Naši avtorji