z
Opaženo

Razumeti svet okoli sebe. Neprecenljivo.

Agencija Povem je v sodelovanju z družbo Mastercard in Zvezo društev gluhih in naglušnih Slovenije zasnovala iniciativo za obogatitev slovenskega znakovnega jezika.

Kratek opis akcije: Širina doživljanja sveta je tolikšna, kot je širina našega besednega zaklada. Gluhi, ki se sporazumevajo s kretnjami, so pri tem zelo prikrajšani. Slovenski knjižni jezik ima več kot 110.000 besed, pogovorni jezik pa do 500.000 besed. Slovenski znakovni jezik, ki je od leta 2021 zapisan v ustavo, obsega le 25.000 kretenj. Zelo skromno število tudi v primerjavi s tujimi znakovnimi jeziki, ki imajo od 40.000 do 140.000 kretenj. S ciljem omogočiti gluhim boljše sporazumevanje in vključenost v družbo, so v agenciji Povem oblikovali enostavno spletno platformo prispevajkretnjo.si, na kateri si lahko vsak izbere besedo in prispeva za njen razvoj v kretnjo. Iniciativa je zaživela ob obeleževanju dneva slovenskega znakovnega jezika, 14. novembra. Iniciativo je podprla družba Mastercard, ki je ob tem predstavila Finančni slovar – prvi slovenski znakovni slovar finančnih izrazov in prevzela vlogo varuha slovenskih kretenj na segmentu financ. Ta bo omogočil boljšo finančno opolnomočenost in samostojnost gluhih. Dodatno je Mastercard omogočil, da se je kavarna Lolita v središču Ljubljane prelevila v »gluhim prijazno Mastercard kavarno«. V času tihih uric so obiskovalci lahko spoznali svet kretanja. S preprostimi kretnjami “Dober dan, eno kavo prosim. Hvala.” so lahko naročili brezplačno kavo, ob tem pa prejeli še sladko presenečenje, in spoznali iniciativo prispevajkretnjo.si. Iniciativo so podprli tudi Cene Prevc in znani slovenski vplivneži, med njimi Eva Centrih, Jasna Vale, Igor Mikić, Sanja Macur, Maša Muster, gluha plesalka Špela Rotar in drugi. Glas kampanje se tako širi tudi na družbenih omrežjih. Iniciativa je opazna prav v času prednovoletnega vzdušja, saj nagovarja tudi podjetja, za katera so na voljo posebni paketi besed, ki so povezani s panogo ali dejavnostjo podjetja. Tako lahko tudi podjetja namesto klasične novoletne obdaritve prispevajo v dober namen in trajno izboljšajo kakovost življenja te ranljive skupine.

Avtor: POVEM

Naročnik: Mastercard

Elementi akcije: medijsko partnerstvo z Radiem 1, zunanje oglaševanje, tiskani oglasi, digitalno oglaševanje, vplivneži na družbenih omrežjih

Predstavnik naročnika: Aleš Petejan

Direktorica projekta: Dunja Budair Prelog, Vanja Kmet Žižmond, Romana Miklavž

Kreativni direktor: Matej Kodrič

Tekstopisci: Matej Kodrič, Marko Senegačnik

Umetniški vodja: Lara Zupančič

Oblikovalec: Aleš Salokar

Družbena omrežja: Iva Meršnik

Fotografija: Primož Bregar

PR direktorica: Romana Miklavž

PR svetovalki: Iva Meršnik, Špela Škofič

Izdelava spletne strani: CNJ

 

 

 

 

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji