Stiske iz omaric
SHIFT in UNICEF Slovenija sta predstavila projekt »Stiske iz omaric«, ki ozavešča o duševnem zdravju mladih v Sloveniji in spodbuja k normalizaciji pogovora o stiskah na ravni celotne družbe.
UNICEF Slovenija
Kratek opis akcije: Projekt je luč sveta ugledal oktobra v tednu duševnega zdravja. Na Trg republike je UNICEF Slovenija postavil 90 šolskih omaric, v katerih je bilo 90 zapisov resničnih zgodb o duševnih stiskah otrok in mladostnikov v Sloveniji. Šolske omarice so namreč prostor, kamor otroci in mladostniki pogosto skrijejo stvari, ki jih ne želijo deliti z drugimi. Te so v projektu postale simbol za vse tegobe, o katerih mladi pogosto ne spregovorijo. Pogovor o stiskah se je med gverilsko izpostavitvijo preselil tudi na družbena omrežja in postal osrednja tema na storyjih več kot 30 slovenskih vplivnežev, ki so sledilce spodbujali k normalizaciji pogovora in jih povabili k obisku Trga republike.
UNICEF Slovenija je v sklopu projekta nudil tudi brezplačne spletne priročnike z nasveti, v novembru pa je bila izvedena prva (od številnih drugih v prihodnosti) brezplačna spletna delavnica za starše.
Projekt je na Svetovni dan otrok ponovno dosegel odločevalce; mlajši ambasadorki UNICEF-a sta dr. Robertu Golobu, predsedniku vlade, predali šolski nahrbtnik z 90 zgodbami o duševnih stiskah otrok v Sloveniji in ga pozvali k aktivnemu iskanju rešitev za izboljšanje trenutnega stanja. Po predaji zgodb je sledil sestanek, na katerem so poleg vlade in UNICEF-a sodelovali tudi minister za vzgojo in izobraževanje ter generalna direktorica Direktorata za javno zdravje.
Avtor: SHIFT
Naročnik: UNICEF Slovenija
Elementi akcije: gverilska izpostavitev, družbena omrežja in sodelovanja z vplivneži, zunanje in digitalno oglaševanje, odnosi z mediji, priročnik in delavnica o duševnem zdravju
Predstavniki naročnika: Irena Stamenkovič, Maja Planinc, Tjaša Jazbinšek, Angela Ignovska in Tomaž Bergoč
Kreativni direktor: Luka Bajs
Tekstopisca: Sara Grmek in Luka Bajs
Oblikovalca: Andraž Grulja in Nejc Vernik
Direktorica naročnika: Teja Rajšp
Asistentka vodje projektov: Manca Maša Sladič
Urednica družbenih omrežij: Klara Filip (SHIFT), Angela Ignovska (UNICEF Slovenija)
Digitalno oglaševanje: Dimitar Manov
Video produkcija in režija: Diskont Films
Direktor fotografije: Matic Zavodnik
Producent: Rok Berglez
Fotografa: Lenart Megušar, Rok Berglez, Žan Kolman (Kabinet predsednika Vlade RS)