m
Opaženo

Tekmovanje za znanje rešuje aktualne gospodarske izzive

V podjetju Unior so zasnovali tekmovalni projekt, v katerem so nagradili znanje in izobraževanje dijakov slovenskih srednjih tehniških šol. Lotili so se ga predvsem zato, ker nova delovna mesta zahtevajo nova znanja, nove spretnosti in nove veščine.

Izziv v gospodarstvu pa ni le velik primanjkljaj delovne sile; nenehen razvoj namreč sili delovno silo v neprestano izobraževanje in izpopolnjevanje znanj ter kompetenc, pravijo v podjetju Unior.

n

V Sloveniji je skoraj 200 srednjih šol, približno 25 od teh pa je tehniških. V njej se kalijo novi bodoči mojstri, kot so strojniki, elektroinštalaterji, avtomehaniki, orodjarji, mehatroniki in mnogi drugi. Vsi ti poklici zahtevajo poleg teoretičnega znanja tudi močne praktične veščine, zato sta praktično izobraževanje in izpopolnjevanje nujno potrebna. V Unior Ročnem orodju so se odločili, da nagradijo in spodbudijo znanje dijakov in so v ta namen razvili projekt »Tekmovanje za znanje«. Vanj je bilo vključenih 12 različnih slovenskih tehniških šol, skupaj pa je tekmovalo več kot 500 dijakov iz vse Slovenije. Najprej so se dijaki pomerili v teoretičnem testu, nato pa so se finalisti zbrali v Woop Areni, kjer so se najprej pomerili v praktičnem izzivu, nato pa še v zabavnem. Na dogodek so bili povabljeni vsi sodelujoči. Projekt je z velikim zanimanjem tako s strani šol kot tudi s strani tekmovalcev požel izjemne uspehe, zato v Uniorju že načrtujejo naslednjega.

m

Z marketinško strategijo pomagali dijakom in se ločili od konkurence

Unior Ročno orodje je globalni ponudnik ročnega orodja in eden od petih največjih proizvajalcev ročnega orodja v Evropi. Zaradi hude konkurence drugih proizvajalcev in blagovnih znamk je podjetje prepoznalo potencial razvoja v novih modernih marketinških pristopih. Podjetje je zato razširilo oddelek marketinga, osvežilo marketinško strategijo in vzpostavilo novejše pristope, ki temeljijo na ciljno usmerjenih aktivnostih. Ena od pomembnih ciljnih skupin podjetja so tudi srednje tehniške šole oziroma njihovi dijaki. Žiga Špile, specialist digitalnega marketinga v Uniorju in idejni vodja projekta, razloži, da so se pri snovanju projekta popolnoma prilagodili ciljni skupini in v ospredje postavili vrednoto, ki je v sodelovanju podjetje-šola-dijak skupna; to je znanje. »Nastalo je novo močno poslanstvo (nagrajevati znanje), ki je bilo osnova za projekt. Idejo smo še malce začinili z zabavo in nastal je projekt 'Tekmovanje za znanje'.«

n

Kako do ciljne skupine?

Podjetje se je nato povezalo z mentorji na šolah, ki so predvajali kratek predstavitveni videoposnetek projekta, poleg tega pa so poskrbeli za promocijske plakate in letake na šolah. »Ti so vsebovali povezavo do prijave, prijave pa so nam omogočale individualno komunikacijo o poteku projekta. Pred dogodkom smo o vseh aktivnostih začeli obveščati tudi vse naše ostale ciljne skupine in pa širšo javnost preko zunanjih medijev,« je dejal Špile.

k

Ko si blizu ciljne skupine, je potrebno pridobiti njihovo pozornost

Največji izziv projekta je bilo pridobiti pozornost dijakov. »Zavedali smo se, da je ideja sicer dobra, vendar je brez ustrezne predstavitve dijaki nikakor ne bi prepoznali kot privlačno.

Zato smo se povezali z ustvarjalci televizijske oddaje Volan in z njimi posneli kratek zabaven predstavitveni video. Mentorji so te videe predvajali na urah praktičnega pouka, na šolah pa so izpostavili tudi promocijske plakate in letake, ki so dijake pozivali k sodelovanju. Na njih je bila izpostavljena QR-koda s prijavo na projekt, zbirna baza pa nam je pomagala pri individualni komunikaciji in nadaljnjem usklajevanju projekta,« pojasni za bralce MM.

j

Rezultati so večplastni in dolgoročni

Učinki projekta se kažejo na več področjih. »Na eni strani smo z uspešnim projektom poglobili sodelovanje s srednjimi šolami, na drugi pa dijakom tehniških šol predstavili naše podjetje in rešitve. Informacija je tako dosegla več tisoč dijakov, s prijavami na projekt pa smo učinkovito aktivirali 529 tekmovalcev iz različnih slovenskih krajev. Zaradi tega je projekt požel ogromno zanimanja tudi v širši javnosti, zato smo poleg svojih lastnih medijev projekt predstavljali tudi v TV-oddaji Volan, v številnih različnih spletnih in

tiskanih medijih ter s sporočili za javnost informirali poslušalce na lokalnem in vseslovenskem radiu. Poleg vsega naštetega pa smo lahko predstavili vizijo sodelovanja s tehniškimi šolami tudi gospodarstvu in s projektom 'Tekmovanje za znanje' spodbudili podobne projekte, ki bodo v prihodnje spodbujali mlade k izobraževanju in razvoju njihovih kariernih poti,« optimistično zaključi Žiga Špile.

 

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji