Ali generacija Z ne mara družbenih omrežij?
Pripadniki generacije Z so najbolj digitalno občinstvo, saj preživijo kar dve tretjini časa, ki ga namenjajo medijem, na spletu. A vendarle raziskava kaže na zanimiv preobrat, in sicer, da čas, ki ga generacija Z preživlja na družbenih omrežjih, upada.
Kaja Kovič
Nova analiza družbe WARC »Finding Gen Z« (»Iskanje generacije Z«) je pokazala, da je to najbolj digitalna generacija doslej, saj 67,7 odstotka celotnega časa, ki ga namenijo medijem, preživijo na digitalnih kanalih, torej precej več kot katera koli druga starostna skupina. Ti posamezniki preživijo ogromno časa na digitalnih medijih, čeprav medijem na splošno namenijo manj časa kot njihovi predhodniki, stari med 25 in 34 let. Milenijsko občinstvo za razliko od generacije Z v večji meri spremlja linearno televizijo in pretočne platoforme, kot so Netflix, HBO in Disney+.
Družbena omrežja v upadu
Družbena omrežja med generacijo Z sicer ostajajo zelo priljubljena, a vseeno se je njihova rast umirila in naj bi se do konca leta 2022 celo nekoliko zmanjšala. WARC je ob tem napovedal, da se pravi boj med tovrstnimi platformami šele začenja, največji uspeh pa pripisujejo TikToku in BeRealu.
Doseči občinstvo generacije Z je izziv
Povečanje potrošnje spletnih medijev med mlajšimi je po besedah WARC-a posledica novih medijskih formatov, kot sta pretakanje glasbe in podkasti, in ne digitalnih inovacij. Ta teorija povečuje pomen platform, kot je TikTok. Skoraj 40 odstotkov občinstva aplikacije TikTok je starih med 18 in 24 let, aplikacijo pa uporabljajo kar 95 minut na dan. Teh uporabnikov naj bi bilo kar 421,1 milijona. Poleg TikToka ima velik oglaševalski potencial še področje pretočne glasbe.