Bolj zaupamo vsebinam odprtega spleta, a več časa preživimo na družbenih omrežjih
Raziskava o navadah slovenskih uporabnikov spleta ugotavlja, da bolj zaupamo medijem odprtega spleta, kot pa vsebinam v »ograjenih vrtovih«. Ugotovitve so premierno predstavili na torkovem Dnevu PR v organizaciji Marketing magazina.
Iuliia Lisitsyna | Dreamstime.com
V okviru raziskave, ki sta jo za leto 2022 opravila iPROM in Valicon, so spletne medije razdelili na medije »odprtega spleta« (novičarske spletne strani, vsebinske spletne medije, spletne trgovine, spletne oglasnike, spletne strani podjetij, forume itd.) in medije, ki so del »ograjenih vrtov« (Facebook, YouTube, TikTok, Instagram in LinkedIn).
Čas in zaupanje kontradiktorna
Slovenci na spletu preživimo v povprečju 4,6 ure na dan. 43 odstotkov tega časa namenimo brskanju po odprtem spletu, 57 odstotkov pa ograjenim vrtovom. Po odprtem spletu največji delež vprašanih brska okoli četrt ure dnevno (41 odstotkov), v ograjenih vrtovih pa kar 37 odstotkov vprašanih brska več kot eno uro na dan (delež tistih, ki tu preživijo do 15 minut dnevno, je le 12-odstoten).
Sodeč po raziskavi smo bolj naklonjeni ograjenim vrtovom, kjer povprečno preživimo 57 odstotkov časa na spletu. Pri primerjavi kazalnikov zaupanja v medijske vsebine pa je razmerje obratno, saj indeks zaupanja kaže, da Slovenci precej bolj zaupamo medijskim vsebinam odprtega spleta (indeks zaupanja 60) kot vsebinam medijev ograjenih vrtov (indeks zaupanja 44).
»Odnos uporabnikov do svetovno razširjenih družbenih medijev se je začel spreminjati. Nekateri tuji viri, med drugim Insider Intelligence in Statista, poročajo o padcu zaupanja in skrajšanju časa, ki ga namenimo tem platformam. Pri nas sicer še vedno večji delež časa preživimo v družbenih medijih, ki pa beležijo nižjo stopnjo zaupanja v svoje ograjene medijske vsebine. To nakazuje, da se nam obetajo podobni trendi kot v ZDA,« meni Matjaž Robinšak, direktor raziskav in partner v družbi Valicon.
Oglasna sporočila odprtem spletu za uporabnike bolj relevantna
Uporabniki ocenjujejo oglasna sporočila na odprtem spletu kot bolj relevantna, medtem ko je relevantnost v ograjenih vrtovih nižja (indeks relevantnosti za odprti splet je 44, za ograjene vrtove pa 38). Analiza dosegov spletnih medijev je pokazala, da na odprtem spletu sodelujoči najpogosteje brskajo po novičarskih spletnih straneh (80 odstotkov), vsebinskih spletnih medijih (63 odstotkov) in spletnih trgovinah (62 odstotkov). Najpogosteje uporabljena medija v ograjenih vrtovih pa sta Facebook (uporablja ga 72 odstotkov vprašanih) in YouTube (66 odstotkov).