Ikea ugotavlja
Vpogled

Ikea ugotavlja: Slovenci hodimo zgodaj spat

V Ikei so predstavili rezultate raziskave o spanju, ki so jo izvedli v regiji Jugovzhodne Evrope. Med drugim ugotavljajo, da gre kar 18 % Slovencev spat že med 20. in 22. uro. Za primerjavo – v celotni regiji je takšnih prebivalcev le 9 %.

Raziskavo je navdihnila pobuda »Leto spanja«. Gre za enoletno globalno pobudo, namenjeno opolnomočenju ljudi, da si lažje zagotovijo kakovosten spanec, ga postavijo kot prioriteto in ga izboljšajo. 

»Spanec nam pomaga sprejemati boljše odločitve, biti bolj produktivni, srečnejši in bolj zdravi, naš cilj pa je ljudem pomagati izboljšati spanec in vsakodnevno življenje. Čeprav bi moral biti spanec užitek in ne vir pritiska, se skoraj polovica prebivalcev Slovenije vsaj občasno sooča s strahom, da bi kaj zamudili zaradi odhoda v posteljo. Naš cilj je zadovoljiti raznolike potrebe naših kupcev in jim pomagati ponovno odkriti veselje do spanja, ne glede na debelino denarnice, življenjski slog in spalne preference,« je dejala Ekaterina Egorova, izvršna direktorica in vodja za trajnostni razvoj organizacije IKEA Jugovzhodna Evropa.

Še nekaj številk:

  • Slovence ponoči najdlje zadržijo pokonci gledanje televizije, uporaba telefona, pa tudi intimen odnos s partnerjem (ta odgovor je izbrala več kot polovica anketirancev).
  • Posteljo si najraje delimo s partnerjem, a kar 39 % Slovencev rado spi samih.
  • Zjutraj jih polovica najprej poseže po kavi, 40 % jih začne dan z zajtrkom, medtem ko tretjina takoj po prebujanju preveri telefon, sporočila in e-pošto.
  • Raziskava je prav tako pokazala, da poleg običajnih ovir za kakovosten spanec, kot so skrbi, prekomerno razmišljanje in nespečnost, ljudi od kakovostnega spanca odvračajo tudi slaba regulacija temperature, pomanjkljiva zvočna izolacija ter neudobna postelja.

Intervju

z
21. 10. 2024

Ob prvi obletnici delovanja agencije smo se pogovarjali z direktorjem Žigom Anžlovarjem,…

Življenje z znaMMkami
21. 10. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

z
15. 10. 2024

Kultna slovenska znamka nadaljuje razvoj pod italijanskim okriljem, zato smo o tem…

Naši avtorji