moss
Vpogled

MOSS: Gre spletnim portalom z brezplačnimi vsebinami resnično bolje?

Po januarskih podatkih raziskave Merjenje obiskanosti spletnih strani (MOSS) opažamo, da so precej pri vrhu brezplačni portali, kot so Žurnal, Metropolitan in N1.

Natašo Smirnov, ambasadorko MOSS, smo vprašali, kako komentira »napredek« portalov s prostim dostopom.

Portal zurnal24.si je na lestvici na tretjem mestu s 731.510 unikatnimi obiskovalci, metropolitan.si na četrtem s 703.466 unikatnimi obiskovalci, N1 pa na sedmem s 603.360 unikatnimi obiskovalci. Vsi portali so zabeležili rast obiska, prvi za 3, drugi za 1,4, tretji pa kar za 11,6 odstotka.

Zanimalo nas je, kaj bi lahko bil razlog za uspeh portalov, ki za dostop do svojih vsebin ne zaračunavajo, in kaj se obeta tistim, ki to počnejo. Nataša Smirnov pravi, da iz primerjalne analize zadnjih treh let nikakor ne moremo sklepati, da gre medijem z vrha lestvice bolje samo zato, ker so njihove vsebine ostale brezplačne, in da tistim, ki vsebine zapirajo, povprečen mesečni doseg pada.

»Pri tem velja opozoriti, da je mesečni doseg spletnega medija posledica mnogoterih dejavnikov in vsak zase igra pomembno vlogo. Poleg poslovnega modela so tu tudi uredniška politika, strategija prodaje oglasnega prostora, uporabniška izkušnja, optimizacija vsebine spletnega mesta, oglaševanje in prisotnost na družbenih omrežjih, aktivnosti konkurenčnega (domačega in tujega) okolja in še kaj bi lahko dodali. Denimo covid-19, ki je imel kar velik pozitiven vpliv,« pravi.

Po njenem mnenju je razen v primeru zapiranja celotne vsebine težko pričakovati upad števila unikatnih obiskovalcev: »Pri kombiniranem poslovnem modelu, kjer medij večji del prostora trži z oglaševanjem, del prihodkov pa pridobiva z naročninami, lahko prej pričakujemo padec števila obiskov in števila ogledov strani spletnega mesta kot pa upad števila unikatnih obiskovalcev na mesečni ravni,« je komentirala za MM.

Pravi tudi, da je v zadnjih dveh letih glede dosega med mediji precej živahno, saj imamo nekaj novih igralcev, ki vedno nekoliko premešajo karte, tudi in predvsem z vidika določenih segmentov obiskovalcev, ki so jih uspeli pritegniti.

»Število podjetij, ki uporablja podatke MOSS, se je v zadnjih letih skoraj podvojilo. Ob tem je potrebno dodati, da bo orodje MOSS kmalu ponudilo tudi podroben vpogled v rubrike večjih spletnih mest, kar je z vidika zakupa pomembneje kot podatek o skupnem dosegu celotnega spletnega mesta,« je še povedala.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji