Prihodki medijev v letu 2020 za 10 odstotkov nižji
Skoraj končni podatki o poslovanju vodilnih medijev v Sloveniji kažejo, da so se prihodki na letni – covid-19 – ravni v letu 2020 znižali za okoli deset odstotkov.
Marjan Novak
Obravnavani mediji so ustvarili dobrih 250 milijonov evrov prihodkov, kar je nekaj več kot deset odstotkov manj kot leta 2019. Pri tem smo pri RTV Slovenija upoštevali le prihodke iz oglaševanja (ločeno za televizijo in radio), ne pa tudi prihodke iz obvezne RTV-naročnine (ti prihodki zavoda, ki ima okoli 2.200 zaposlenih, znašajo okoli 100 milijonov evrov). Prav tako opozarjamo, da podatkov o poslovanju za leto 2020 še nismo našli za Planet TV in Amicus, zato smo vpisali enake kot v letu 2019.
Ocenjevanje prihodkov medijev vsako leto bolj zapleteno
Ocenjujemo, da vsi prihodki (tudi naročnine kot v primeru RTV Slovenija) vseh medijev znašajo okoli 400 milijonov evrov. Nekatere je težje oceniti zaradi številnih drugih dejavnosti (na primer podjetja Salomon) ali prepletenosti podjetij, kjer se prihodki pretakajo iz enega povezanega podjetja v drugo. Prav tako naš namen ni bil predstaviti poslovanja vseh medijskih družb, ampak le podatke, na podlagi katerih si je moč ustvariti sliko, približno oceno, medijskega dogajanja v državi. Pri tem je ocenjevanje prihodkov medijev vsako leto bolj zapleteno zaradi vse večjih naložb v Facebook, Instagram, Google itd. O teh vlaganjih lahko le sklepamo, na primer na podlagi podatkov o poslovanju družbe Httpool, ki je lani ustvarila okoli 150 milijonov evrov prihodkov (od tega okoli 70 na domačem trgu) in postala največja komunikacijska in medijska družba v Sloveniji (večja od na primer RTV Slovenija!). Kar pomeni, da oglaševalci zelo veliko denarja namenjajo za »digitalno« oglaševanje, o čemer pa težko poročamo.
Oglaševanje na prostem je kriza najbolj prizadela
Ponudniki zunanjega oglaševanja so ustvarili nekaj več kot 23 milijonov evrov prihodkov, kar je za dobrih 22 odstotkov manj kot leta 2019. Glede na zaporo države, omejitev gibanja in prepoved uporabe javnega prevoza je upad prihodkov logičen in »upravičen«, pri čemer je pričakovati, da bodo podjetja velik del izgubljenega nadomestila že v letu 2021. Delež oglaševanja na prostem je znašal slabih deset odstotkov medijskih prihodkov.
OGLAŠEVANJE NA PROSTEM | 2020 | 2019 | |
Europlakat | 12.182.011,00 | 16.017.325,00 | -14% |
Amicus* | 8.162.493,00 | 8.162.493,00 | 0 |
Media Bus | 1.339.527,00 | 2.370.643,00 | -44% |
Sax reklame | 904.625,00 | 1.100.360,00 | -18% |
TAM-TAM | 705.151,00 | 1.034.549,00 | -32% |
Skupaj | 23.293.807,00 | 28.685.370,00 | -22% |
Pop TV še vedno odločno največji
Televizijski prihodki so se v letu 2020 znižali za sedem odstotkov, kar lahko pripisujemo »zaspani« aktivnosti oglaševalcev na začetku krize, ko ni bilo jasno, kako bo kriza vplivala na porabo. Pri prihodkih Sport kluba pa seveda dejstvu, da so bili prenosi športnih dogodkov zamrznjeni oz. okrnjeni zaradi odpovedi tekem ali prvenstev.
TELEVIZIJE | |||
Produkcija Plus (Pop TV) | 66.494.866,00 | 72.117.681,00 | -8% |
Planet TV* | 1.418.000,00 | 1.418.000,00 | 0 |
TV Slovenija, oglaševanje | 9.148.000,00 | 10.061.000,00 | -9% |
ASPN | 6.326.043,00 | 5.900.992,00 | 7% |
Walt Disney (prej Fox) | 3.544.267,00 | 3.440.007,00 | 3% |
Nova tv 24 | 1.671.600,00 | 1.762.672,00 | -5% |
United Media Production - Sport klub | 957.863,00 | 1.730.665,00 | -45% |
Pro TV - TV3 | 691.403,00 | 600.847,00 | 15% |
Pink si | 477.768,00 | 583.935,00 | -19% |
Skupaj | 157.224.676,00 | 169.733.480,00 | -7% |
* podatki za 2020 še niso znani |
Tudi radio z nižjimi prihodki
Vodilne radijske postaje so ustvarile za okoli 15 odstotkov nižje prihodke kot v letu 2019. Delež prihodkov radijskih postaj je znašal okoli pet odstotkov, kar je glede na pomen in doseg radijskih postajah odločno premalo.
RADIO | |||
Infonet Media | 6.443.234,00 | 7.392.010,00 | -13% |
Radio Slovenija | 2.098.000,00 | 2.226.000,00 | -6% |
Next marketing (Radio Center/ Rock Radio) | 1.968.333,00 | 2.762.774,00 | -29% |
Radio Glas Ljubljana | 1.097.972,00 | 1.256.432,00 | -13% |
Radio City | 910.494,00 | 1.154.934,00 | -22% |
Radio Ognjišče | 698.755,00 | 705.196,00 | -1% |
Radio Gorenc | 442.281,00 | 511.674,00 | -14% |
Skupaj | 13.659.069,00 | 16.009.020,00 | -15% |
Koronsko leto je tiskane medije prizadelo še najmanj
Prihodki tiskanih medijev so padli za 7 odstotkov, podobno kot leta prej (prihodki tiska že več let padajo), kar pomeni, da je leto covida-19 tiskane medije prizadelo še najmanj. Posebej je zanimiva 10-odstotna rast prihodkov Mladine (in to v času Janševe vlade?!) in izrazit upad prihodkov Adrie medie, ki je verjetno posledica prodaje ali umika velikega dela založniškega portfelja te založniške hiše. Pri tem je zanimivo, da so tiskani založniki skupaj ustvarili skoraj 25 odstotkov medijskih prihodkov, kar je veliko.
TISKANI MEDIJI | |||
Delo | 32.332.464,00 | 34.690.172,00 | -7% |
Dnevnik | 15.010.249,00 | 15.841.807,00 | -7% |
Večer | 7.991.150,00 | 9.647.371,00 | -17% |
Primorske novice | 3.044.935,00 | 3.386.996,00 | -10,0% |
Mladina | 2.514.183,00 | 2.290.590,00 | 10,0% |
Adria media | 1.704.695,00 | 4.206.240,00 | -60,0% |
Skupaj | 62.597.676,00 | 70.063.176,00 | -11% |
SKUPAJ | 256.775.228,00 | 284.491.046,00 | -11% |
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, oktober 2021, #484. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.