e-comm
Vpogled

Slovenci vedno več kupujemo v spletnih trgovinah; najpogosteje oblačila in obutev

Valicon in Ceneje.si sta v sklopu regionalnega e-commerce tekmovanja Web Retailer Award 2022 in konference E-commerce Jam izvedla raziskavo E-commerce Report 2022. Z njo so potrdili nedvomen trend rasti spletnega nakupovanja v Sloveniji.

V raziskavi je sodelovalo 1.976 potrošnikov, med njimi jih 76 odstotkov redno nakupuje v spletnih trgovinah. Med spletnimi kupci je največ pripadnikov generacije X (torej starejših od 45 let), najpogosteje pa kupujejo oblačila, obutev in modne dodatke. Opažajo tudi dvig povprečne vrednosti nakupa, ki je trenutno 100 evrov. Med uporabniki interneta so še 4 odstotki takih, ki ne opravljajo nakupov prek spleta – in ocenjujejo, da bo ta delež ostal. »Ne pričakujemo značilnega večanja števila kupcev, pričakujemo pa, da se bo pogostost nakupovanja v naslednjih letih še vedno povečevala,« pravijo izvajalci raziskave.

generacije

Največ nakupov v kategoriji oblačil in obutve

V letu 2022 smo Slovenci največ nakupov opravili v kategoriji oblačil in obutve, kjer je povprečna vrednost nakupa 82 evrov, elektronike (126 evrov) in izdelkov za dom in vrt (181 evrov). Novi E-commerce Report kaže tudi na rastoči trend segmenta živilskih trgovin. Posebno pozornost si zasluži nakupovanje hrane in pijače, ki je sicer še majhna kategorija tako po številu kupcev kot tudi vrednostno, vendar beležijo trend rasti.

kategorije

(Še) manj kupujemo v tujini

Dolgoročni vpliv pandemije se je pokazal tudi v spremembi vedenja spletnih kupcev, ki vedno več nakupujejo v lokalnih spletnih trgovinah. Slovenski kupci namreč samo 10 % skupne vrednosti nakupov opravijo v tujih spletnih trgovinah. Najbolj priljubljen način še vedno ostaja plačilo s predplačilnimi, debetnimi in kreditnimi karticami, vključno s PayPalom. Za ta način se odloči že več kot polovica kupcev. 56 % nakupov je torej plačanih z eno od oblik kartičnega plačevanja, 30 % z gotovino in 14 % na ostale načine (npr. neposredna nakazila na TRR).

nacini placila

Uporaba mobitela na prelomni točki

Med ključnimi napravami pri spletnem nakupovanju mobilni telefon utrjuje svojo pozicijo. 43 % spletnih nakupov je bilo izpeljanih preko mobilnega telefona in 50 % preko prenosnika ali namiznega osebnega računalnika. »Smo na točki preloma, kjer bo zelo verjetno mobilni telefon še povečal svoj delež in s tem bo zahteva, da je trgovina prilagojena za mobilne naprave, nedvomna. Vprašanje razvoja aplikacije je že pozno,« so prepričani izvajalci raziskave.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji