Ukrajinske agencije še vedno aktivne, a v manjšem obsegu
Ukrajinska oglaševalska koalicija (VRK) je objavila rezultate raziskave o stanju oglaševalske panoge v Ukrajini v času, odkar se je začela vojna.
V raziskavi Utrip oglaševalske industrije (Advertising Industry Pulse) so sodelovali člani koalicije, predstavniki 112-ih podjetij, odgovarjali pa so na vprašanja o delu oglaševalskih agencij in stanju oglaševalske panoge v zadnjega pol leta. Ugotovitve raziskave kažejo, da velika večina podjetij (94 %), med katerimi so komunikacijske in medijske agencije ter medijske družbe, kljub vojni nadaljuje s svojim delom.
Kljub temu se je obseg njihovega dela bistveno zmanjšal, in sicer za kar 81 odstotkov. Največ podjetij, ki so skoraj prenehala z delom, prihaja iz medijskega segmenta (13 % medijskih agencij in 14 % medijskih družb). Ob tem je obseg dela 14 % komunikacijskih agencij ostal na enaki ravni oziroma se je celo povečal.
Večina anketirancev (71 %) poroča o nizki ali povprečni obremenitvi glede na enako obdobje lani. Le 9 odstotkov anketiranih podjetij ugotavlja zelo veliko delovno obremenitev (večinoma so to komunikacijske agencije in medijske družbe).
Skupno število zaposlenih v vseh anketiranih podjetjih se je zmanjšalo za slabo četrtino oz. 24 odstotkov. 30 % podjetij je zmanjšalo število zaposlenih za deset do trideset odstotkov. Do večjega odpuščanja (70 % in več) pa je prišlo le pri sedmih odstotkih anketirancev.
51 % podjetij je v odgovorih navedlo, da je skoraj tretjina njihove ekipe trenutno izven Ukrajine, 30 % anketirancev pa je navedlo, da so vsi ali skoraj 90 % njihovih zaposlenih trenutno v domovini.
Pri komunikacijskih agencijah je prišlo do bistvenih sprememb pri sodelovanju z naročniki. V kar 72 odstotkih podjetij so delno ali v celoti prekinili sodelovanje z naročniki, ki so jih imeli do 24. februarja 2022. Hkrati več kot polovica medijskih agencij (53 %) nadaljuje partnerstvo s svojimi naročniki iz obdobja pred vojno.
Skoraj tri četrtine anketirancev (74 %) je med vojno začelo sodelovati z novimi naročniki, predvsem iz tujine. 87 % komunikacijskih agencij ima tuje naročnike, mednarodne partnerje pa ima več kot polovica medijskih agencij in medijskih družb.