V praznično obdobje vstopamo z večjim zaupanjem kot lani
Inštitut Mastercard Economics razkriva projekcije glede prazničnih nakupov, ki so jih izdelali na podlagi obsežnega nabora podatkov, vključno s podatki iz raziskave Mastercard SpendingPulse.
Natalia Lechmanova, glavna ekonomistka za področje Evrope pri inštitutu Mastercard Economics Institute, je ob predstavitvi projekcij povedala, da evropski potrošniki v praznično obdobje vstopajo z večjim zaupanjem kot lani, hkrati pa pri trošenju ostajajo premišljeni. »Pri nakupovanju daril na prva mesta postavljajo izdelke s področij, kot so moda, lepota in elektronika, pri čemer so občutljivejši na ceno – kar dokazuje velika osredotočenost na akcije črnega petka, ko želijo za svoj denar dobiti čim več,« pravi.
Ključne ugotovitve kažejo:
- Skupno praznično trošenje novembra in decembra v Evropi se bo v primerjavi z lani povečalo za 2,9 % (brez upoštevanja prodaje avtomobilov). Pričakovana rast odraža odpornost evropskih potrošnikov, ki se spopadajo z zapletenimi gospodarskimi razmerami ter iščejo ravnovesje med željami in pragmatičnimi pristopi k trošenju.
- Med sektorji, ki so najbolj priljubljeni pri izbiri prazničnih daril, znova izstopajo lepota, moda in elektronika. Od 1. novembra do 31. decembra se bo trošenje v sektorju elektronike po pričakovanjih najbolj povečalo v Združenem kraljestvu (+ 4,7 % glede na lani) in Nemčiji (+ 3,9 % glede na lani) ter na Madžarskem (+ 1,8 % glede na lani) in Nizozemskem (+ 1,5 % glede na lani).
- Oblačila, nakit in dodatki ter elektronika so na vrhu letošnjih seznamov želja potrošnikov za znižanja črnega petka. Pričakovana rast pri oblačilih je najvišja na Madžarskem (+ 5,9 % glede na lani), v Španiji (+ 4,5 % glede na lani) in na Češkem (+ 4,5 % glede na lani).
- Izboljšan sentiment glede osebnih financ je privedel do povečanja zaupanja potrošnikov, še posebej v državah južne, srednje in vzhodne Evrope, ki so zabeležile močnejšo gospodarsko rast.
- Razkrili so tudi najbolj priljubljene počitniške cilje. Ti vključujejo Maroko, Portugalsko in Španijo, povečuje pa se tudi zanimanje za bolj oddaljene obmorske cilje (Abu Dhabi in Tajska) ter za cenovno dostopnejše zimske lokacije, kot sta Madžarska in Poljska.