10 kontroverznih oglasov, ki so burili duhove v letu 2024
Med blagovnimi znamkami, ki so s svojimi oglasi v preteklem letu sprožile čustva, kritike in celo ogorčenje, so tudi Apple, Coca-Cola, Calvin Klein in Bumble. Predstavljamo deset najbolj kontroverznih oglasov 2024 po izboru Adweeka.
NYX-ov oglas za Super Bowl
Podjetje NYX je spoznalo, da se šale na račun moških pri ligi NFL ne obnesejo. Liga je namreč zavrnila njihov drzen in sugestiven spot s Cardi B in skupino fantov, ki so njeno bleščilo za povečanje ustnic »Duck Plump« izkoristili za »izboljšanje svojih zasebnih delov«.
»Čuden« veliki oglasni pano
V bližini rezidence Donalda Trumpa Mar-a-Lago se je avgusta pojavil digitalni oglasni pano, na katerem je v vizualnem jeziku albuma »brat« pisalo »čudno«. Oglasni pano se je za podporo predsedniški kandidatki Kamali Harris in kritiko vozovnice Trump-Vance, oprl na spletno viralno meme kulturo.
e.l.f. Beauty in »So Many Dicks«
Podjetje e.l.f. Beauty, znano po igrivem in nepričakovanem trženju, je letos svoje drzne taktike usmerilo naravnost v sejne sobe. Oglasi, ki so zavzeli newyorško finančno okrožje, so izpostavili presenetljivo dejstvo: v upravnih odborih ameriških javnih podjetij je več moških z imenom »Dick« kot žensk ali raznolikih skupin. Kampanja je bila namenjena pobudi podjetja e.l.f. »Change the Board Game«, katere cilj je do leta 2027 podvojiti število žensk in raznolikih članov v upravnih odborih podjetij.
Dodajte mleko z Molly Baz
Swehlov oglasni pano z avtorico kuharskih knjig Molly Baz, njenim nosečniškim trebuhom, bikinijem s kamenčki in dvema piškotoma za dojenje, je sprožil nemalo kritik.
Calmov oglas za ameriške volitve
S tem, ko niso rekli ničesar, so pri Calmu povedali veliko. 30 sekund čiste tišine te blagovne znamke, ki so jo med neposrednim prenosom predsedniških volitev leta 2024 predvajali na televizijah CNN in ABC, je takoj postalo glavna tema pogovorov.
Jeremy Allen White za Calvin Klein
To še zdaleč ni bil prvi zelo seksi oglas Calvina Kleina, ki razgalja kožo, in tudi ne zadnji. Videospot je postal primer dvojnih meril v sprejemljivem trženju, hkrati pa je naredil čudeže za hitro rastočo priljubljenost 32-letnega igralca.
Bumble: »Spremenili smo se, zato da se vam ni treba.«
Blagovna znamka Bumble je s svojimi oglasnimi panoji, na katerih je pisalo: »Dobro veš, da zaobljuba celibatu ni odgovor« in »Ne smeš se odpovedati zmenkom in postati nuna«, sprožila burne odzive. Kritiki so dejali, da sta oglasa v nasprotju s krepitvijo vloge žensk, saj sta pokazala neobčutljivost za vprašanja, kot so telesna avtonomija, privolitev in reproduktivne pravice v trenutnem političnem ozračju v ZDA.
Applov »Crush«
Oglas naj bi bil elegantna predstavitev novega Applovega iPada Pro, ki ga poganja umetna inteligenca, namesto tega pa je sprožil negativne odzive. Blagovna znamka se je za oglas opravičila in ga umaknila s televizije.
Jaguarjev »Copy Nothing«
Tudi Jaguarjeva drzna prenova blagovne znamke se je znašla na seznamu najbolj kontroverznih potez in oglasov minulega leta.
Coca-Colini UI božični oglasi
Coca-Cola je z umetno inteligenco ustvarila predelavo svojega klasičnega božičnega oglasa »Holidays Are Coming«. Namesto na navdušenje, ki ponavadi spremlja njihove božične oglase, pa so tokrat naleteli na odpor.